Apel do p. Andrzeja Głowackiego

11. Data: 2003-10-14 10:48:46

Temat: Re: Apel do p. Andrzeja Głowackiego
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmgavn$quh$...@a...news.tpi.pl,
Csirke <c...@p...wytnij.to.onet.pl>:

> Jak sam zauważyłeś - "na ogół".
> A co, jak nie zdąży?

Jak osoba wypowiadajaca sie jest nieodpowiedzialna, to moze sie podpisac dr.
hab. medycyny dla jaj i i tak nic nie zrobisz.

--
Robert

12. Data: 2003-10-14 11:48:33

Od: "Mamak z Galicji" <mamak112@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

Tylko znikoma część postów jest kierowana do lekarzy. Większość ma charakter
ogólnego zapytana, zaproszenia do dyskusji. Nie zgadzam się ze
stwierdzeniem, że odpowiadać powinni jedynie lekarze (poza przypadkami
bezpośredniego kierowania pytań) to jest usenet, a nie lista dyskusyjna dla
lekarzy.

Mamak z Galicji
irc: #prk

13. Data: 2003-10-14 12:42:20

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Paweł" napisał:
> P. Andrzeju,

A co to, list otwarty ;-). Chyba nie, bo listy otwarte są raczej podpisywane
imieniem i nazwiskiem.

> Po dłuższej nieobecności znów pojawił się Pan "na grupie" i zaczął
udzielać
> porad medycznych. Sprawiać one mogą czasami wrażenie, ze jest Pan lekarzem
> Ponieważ od pewnego czasu czytuję umieszczane tu wypowiedzi, wiem, że tak
> nie jest.

To chyba komplement pod adresem moich postów ;-). W takim razie dziękuję.

> Wierzę, że powodują Panem szlachetne pobudki, jednakże zgodzi się Pan z
> niepodważalnym faktem, że nie ma Pan wymaganych (równiez przez prawo)
> kwalifikacji do dzielania konkretnych porad medycznych.

Chociaż dalej jest Pan dla mnie miły - ponownie dziękuję ;-), niestety tutaj
z Panem zgodzić się już nie mogę. Czy zabronione jest powiedzmy na to,
prowadzenie rozmowy - na korytarzu w szpitalu - między pacjentami? Czy mogą
oni rozmawiać o wszystkim, czy raczej należałoby kontrolować, treść ich
rozmowy? Otóż pragnę Pana uświadomić, że każdy "obywatel świata", na
niemoderowanej grupie dyskusyjnej ma prawo do brania udziału w dyskusji.
Myli Pan grupę dyskusyjną z prowadzeniem gabinetu lekarskiego, a to są dwie
całkowicie różne rzeczy. Pomijając niemożliwość wykonywania zabiegów, czy
wypisywaniu leków na receptę, gdyby było tak jak Pan mówi, wszyscy lekarze
wypowiadający się na tej grupie musieliby podawać swoje pełne dane osobowe,
z numerem identyfikacyjnym lekarza włącznie. Poza tym, musiałby istnieć
jakiś elektroniczny system weryfikacji tych danych. Oczywiście istnieją
takie zamknięte serwisy (w znakomitej większości komercyjne), ale mają one
niewiele wspólnego z usenetem. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby tym, którym
ogólnie dostępna grupa nie odpowiada, założyli sobie coś podobnego.
Natomiast powoływanie się na "profesjonalizm" i próby zamykania ust
"amatorom" jest moim zdaniem nadużyciem. Taka jest moja opinia ale każdy
jest inny i jak się mówi, co człowiek to opinia ;-). Ja mam swoją a Pan ma
prawo mieć swoją.

> Mogą one, mimo Pana
> najlepszych intencji, spowodować u ich nieswiadomych odbiorców
niekorzystne
> dla ich zdrowia następstwa.

Prawie wszystko może powodować niekorzystne dla zdrowia następstwa, ale
najważniejsze są rzeczywiste fakty. Czy w całym swoim życiu, chociaż raz
interweniował Pan w jakikolwiek sposób, w podobnej, ale rzeczywistej
sytuacji? Jeśli tak, byłby to dowód, że list Pana ma czyste intencje. Jeśli
nie, to odbieram go jako stronnicze gdybanie.

Gdybym ja otworzył wątek, a ktoś by w nim napisał podobnie jak Pan, to
byłbym bardzo niepocieszony, bowiem zależałoby mi na jak najszerszej
dyskusji a nie na zamykaniu komukolwiek ust.

W sumie to dziękuję za dość miły list, ponieważ inne tego typu mówiąc
delikatnie były mało kulturalne. Wielokrotnie już dla tamtych
cenzorów-amatorów cytowałem opis grupy. Nie ma sensu abym robił to przy
każdym moim poście. Proszę więc zapoznać się z charakterem/tematyką grupy,
która znajduje się pod adresem: http://www.usenet.pl/opisy/pl.sci.medycyna

Pozdrawiam, andrzej

www.glowacki.art.pl

14. Data: 2003-10-14 13:03:27

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że jednak są rozsądni ludzie na tym świecie ;-). Podziękowania dla
Anii (Foxy), Roberta, Imoe, Mamaka i innych...

Pozdrawiam, andrzej

15. Data: 2003-10-14 13:15:45

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmgs89$dn3$...@n...onet.pl,
andrzej głowacki <f...@U...onet.pl>:
> Widzę, że jednak są rozsądni ludzie na tym świecie ;-). Podziękowania
> dla Anii (Foxy), Roberta, Imoe, Mamaka i innych...

Ze swej strony dziekuje za Twoj wklad do grupy, ktory jest na znakomitym
poziomie merytorycznym (i ktory zreszta pochwalil autor listu otwartego).

--
Robert

16. Data: 2003-10-14 17:52:42

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Robert" napisał:
> [...]

Dawno zauważyłem, że jesteś sympatycznym facetem ;-). Jeszcze raz dziękuję i
pozdrawiam, andrzej

17. Data: 2003-10-14 18:00:55

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Oct 2003 08:07:08 +0200, Paweł Muszyński wrote:

> Myślę że aż tak radykalnie to nie, ale miło by chyba było, gdyby
> nie-lekarze pisali w postach że nie są lekarzami.
> (A jeżeli tego się nie da osiągnąć to może na odwrót - niech lekarze
> piszą że nimi są....)

Ależ to jest grupa dyskusyjna (ludzka!) - pogaduszki - dzielenie się
własnymi doświadczeniami na temat zdrowia, a nie przychodnia lekarska, czy
szpanowanie, że się jest lekarzem. Jak lekarz chce sobie popisać to po
prostu pisze, udzieli jakiejś porady -co nie znaczy, że trzeba mu ślepo
wierzyć.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

18. Data: 2003-10-14 18:04:40

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba byc pajacem, zeby bezkrytycznie przyjmowac porady tu udzielane... :0

Użytkownik Paweł <p...@w...pl@niechcespamu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmfg1u$iur$...@n...news.tpi.pl...

19. Data: 2003-10-14 19:37:21

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Oct 2003 10:09:07 +0200, Csirke wrote:

> Jak sam zauważyłeś - "na ogół".
> A co, jak nie zdąży?

Czy to Pogotowie Ratunkowe? ;-)

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

20. Data: 2003-10-14 19:59:42

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1n7hbwy5vhbqq$....@u...adres.e-mail,
Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>:

> Czy to Pogotowie Ratunkowe? ;-)

:)))))))

Bardzo przytomna uwaga :)

--
Robert

kto moze dac skierowanie i na jakie hormony?
pokrzywka - od czego i do kogo??
przygotowanie do pobrania krwi
co to moze byc
WZW - szczepienia