Apel do p. Andrzeja Głowackiego

21. Data: 2003-10-14 20:13:43

Temat: Re: Apel do p. Andrzeja Głowackiego- cd
Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni moi PT krytycy, albo niejasno swój apel napisałem, albo go
niedokładnie przeczytaliście.
1. W żaden sposób nie chcę ( i nigdzie nic takiego nie pisałem) ograniczyc
dyskutantów do lekarzy, ani też w inny sposób ograniczać swobody wypowiedzi.
Zresztą, nawet gdybym chciał, to przecież nie mam takich możliwości.
2. W żaden sposób również nie chce zabronić p. Andrzejowi ( ani komu
innemu) zabronić, czy też ograniczyć jego swobody do udzielania porad jakie
uzna za stosowne.
3. Oczywiscie, kazdy tu może pisać , co chce, nie ma możliwości kontroli
kwalifikacji dyskutanta i prawdziwości jego ew. tytułow.
4. Oczywiście, nierozsądnym jest bezkrytycznie stosować się do porad
udzielanych tu, przez, na dobrą sprawę, nie wiadomo kogo i nie wiadomo w
jakich intencjach. Jednakze mozna przypuszczą, że w jakimś stopniu rady tu
podawane są przynajmniej częściowo uwzględniane przez czytających ( a
przynajmniej taka możliwość istnieje). W przeciwnym bowiem razie
niezrozumiałe byłyby intencje zarówno pytających, jak i udzielających
odpowiedzi.
5. A zatem celowym wydaje mi się, aby czytelnik porad miał informację, że
porady tej udziela ktoś mający do tego podstawy wynikające z jego
wykształcenia, praktyki itp, czy też ktoś byc może życzliwy, którego jednak
wiedza na dany temat nie jest w sposób formalny potwierdzona, a zatem do
takiej porady należy podchodzić z większą ostrożnością.
6. I dlatego, zakładając dobrą wole i takież intencje p. Andrzeja
Głowackiego, nie rozumiem jego protesu i oporów przeciwko umieszczaniu w
jego poradach informacji, ze nie jest on lekarzem;- chyba nie o to mu
chodzi, żeby wywoływac takie wrażenie.

Pozdr

22. Data: 2003-10-14 20:43:43

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Paweł" napisał:
> [...]

Drogi przyjacielu, wyluzuj się ;-).

Są dwa powody, dla których moim zdaniem nie ma sensu wprowadzać podanych
przez Ciebie "udogodnień". Po pierwsze, nigdzie na całym świecie, na żadnej
grupie dyskusyjnej czegoś takiego nie ma. Raz, że jest to zbędne, dwa,
niemożliwe do zrealizowania. Przez grupę przewijają się setki różnych osób.
Gdzie mają być napisane takie czy inne reguły, żeby wszyscy, nawet Ci,
którzy sporadycznie tu zaglądają, mogli się z nimi zapoznać? Po drugie, ja
osobiście nie mam zamiaru pisać pod każdym swoim postem, że nie jestem
lekarzem, tak samo jak nie pisałbym, że nie jestem żydem czy murzynem.
Oczywiście, sporadycznie, jeżeli uważałem to za istotne, to nadmieniałem, że
nie jestem lekarzem, tak jak czasami, gdy to będzie istotne poinformuje
rozmówcę, że nie jestem murzynem ;-). Jednak dlaczego miałbym to robić
ciągle? Czy ja udaję kogoś innego? Natomiast każdy, kto tylko tego chce, ma
prawo używania swoich tytułów naukowych, zawodowych, podpisywać swoje posty
w dowolny sposób. Mnie to w niczym nie przeszkadza.

Pozdrawiam, andrzej

23. Data: 2003-10-14 23:31:19

Temat: Re: Apel do zarozumiałych lekarzy
Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest przychodnia lekarska ale grupa dla forumowiczów. Potrzebni sa
na niej lekarze bo udzielaja porady w sprawach nazewnictwa, nazw leków ,
specyfiki chorob itd . Jednak lekarze bardzo często sa ograniczeni do
wiedzy ksiązkowej i chemicznej , nie zmnaja medycyny alternatywnej . Ich
możliwości sa przez to ograniczone.
Na forum gdy ktoś wie i sie zna niech dordza. Na podstawie postow nikt nie
bedzie prowadzil kuracji jeżeli nie sprawdzi gdie indziej. Znawy tematy aby
podkreślic swoja wiarygodność niech podaja nazwisko.
To wystarczy.

Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

24. Data: 2003-10-14 23:39:45

Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bmhn6n$sc9$1@news.onet.pl...

> Drogi przyjacielu, wyluzuj się ;-).

co mam wyluzować??

> [...]
żadnej
> grupie dyskusyjnej czegoś takiego nie ma.

To żaden argument.
1. Nie sądzę , żebyś znał wszystkie grupy "na całym świecie"
2. A nawet, gdyby czegoś takiego nigdzie nie było, to i tak, jeśli
propozycja jest rozsądna, to warto ją wprowadzić.

>Raz, że jest to zbędne,

Właśnie udawadniałem, że wprowadzenie tego jest pożyteczne i tego nie
obaliłeś żadną argumentacją, poza twoim mocnym przekonaniem.

> [...]
> Gdzie mają być napisane takie czy inne reguły, żeby wszyscy, nawet Ci,
> którzy sporadycznie tu zaglądają, mogli się z nimi zapoznać?

Ale apel byl do ciebie i wystarczyłoby, żebys zrobił odpowiednią sygnaturkę.
Chyba to leży w zakresie twoich możliwości. I zwalniam cię z troski o setki
innych osób

>Po drugie, ja osobiście nie mam zamiaru pisać pod każdym swoim postem, że
nie jestem
> lekarzem, tak samo jak nie pisałbym, że nie jestem żydem czy murzynem.

czysta demagogia, bez związku z tematem

> [...]
> nie jestem lekarzem, tak jak czasami, gdy to będzie istotne poinformuje
> rozmówcę, że nie jestem murzynem ;-). Jednak dlaczego miałbym to robić

Twój upór w złym swietle stawia twoje intencje.
udzielałeś często (szczególnie wcześniej, przed przerwą) porad na tematy
medyczne, nie rzadko całkiem specjalistycznych ( przynajmniej takie
sprawieły wrażenie).
Motywy twojej, w niektórych okresach, b.intensywnej aktywności,wyobrazam
sobie, mogą byc m.in. następujące:
1. masz kompleksy, np. nie przyjęli cie na medycynę
2. chcesz pochwalic się, jaki jesteś "mądry"
3. uważasz, że wszystkie rozumy pozjadałeś
itp

I przy takich i podobnych motywach zrozumiałe jest, dlaczego bronisz się
przed umieszczaniem informacji, ze doradzasz nie mając fachowej wiedzy, jako
hobbysta. Taka bowiem informacja niszczyłaby cała twoją radość, jaką masz z
podawania "fachowych" porad
Nie wykluczam jednakże, że motywuję cię chęć podzielenia się z potrzebującym
wiedzą, którą masz wprawdzie z nie zawsze weryfikowalnych źródeł, ale która
wg ciebie może być pytającemu przydatna. Wówczas jednak, powodowany
życzliwością dla bliźniego powinieneś go poinformować, że nie jesteś w tej
dziedzinie kwalifikowanym fachowcem i że zatem winien on odnosić się do
twoich informacji z rezerwą, tym bardziej, że technicznie nie jest to
trudne-sygnaturka. Bez praktycznie żadnego wysiłku z twojej strony
ograniczasz niedobre efekty, jakie twoja ignorancja ( chyba, że uważasz, że
masz wiedzę kwalifikowanego lekarza) może spowodować u łatwowiernego
czytelnika.

Pozdr

25. Data: 2003-10-15 01:18:32

Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FIXRAMBO" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> To nie jest przychodnia lekarska ale grupa dla forumowiczów.

To Ameryki nie odkryłeś;)

> Na forum gdy ktoś wie i sie zna niech dordza.

A jak doradza, bo tylko mu się zdaje, że wie?;)

Pozdr
P ( powtarzam, nie lekarz)

26. Data: 2003-10-15 06:15:43

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> A jak doradza, bo tylko mu się zdaje, że wie?;)

A lekarz to wie na 100%? Watpliwe. Poza tym lekarze sa raczej niechetni do
udzielania konsultacji na necie. Wiekszosc ogranicza sie do gaszenia innych.

27. Data: 2003-10-15 06:16:09

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmi73b$omg$...@a...news.tpi.pl,
Paweł <p...@w...pl@niechcespamu>:

> P ( powtarzam, nie lekarz)

To po co odpowiadasz na apel? Podszywasz sie teraz Ty pod lekarza, w dodatku
zarozumialego ;PP

--
Robert

28. Data: 2003-10-15 06:19:38

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmi1a7$80u$...@a...news.tpi.pl,
Paweł <p...@w...pl@niechcespamu>:

> Ale apel byl do ciebie i wystarczyłoby, żebys zrobił odpowiednią
> sygnaturkę.

Pawle! Ales sie czepil biednego A. Glowackiego!
Akurat on miewa sygnaturke, ktora prowadzi do jego strony, gdzie mozna
zobaczyc, ze zajmuje sie czyms innym niz medycyna. Czep sie mnie, jak musisz
;) - ja nawet nazwiska nie ujawniam a i imie pewnie falszywe ;P

> [...]
> 1. masz kompleksy, np. nie przyjęli cie na medycynę
> 2. chcesz pochwalic się, jaki jesteś "mądry"
> 3. uważasz, że wszystkie rozumy pozjadałeś

Bosz! A nie miesci Ci sie w glowie, ze po prostu chce bezinteresownie
ludziom pomoc??
IMHO robi to bardzo dobrze.

PS. Wyluzuj ;)

--
Robert

29. Data: 2003-10-15 08:17:51

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <> napisał w wiadomości
. Czep sie mnie, jak musisz
> ;) - ja nawet nazwiska nie ujawniam a i imie pewnie falszywe ;P

Tej.....a ja tak lubie imię Robert:-)
pozdrawiam
Avf

30. Data: 2003-10-15 09:01:28

Temat: Re: Apel do p. Andrzeja Głowackiego
Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
> P. Andrzeju,
> Po dłuższej nieobecności znów pojawił się Pan "na grupie" i zaczął udzielać
> porad medycznych. Sprawiać one mogą czasami wrażenie, ze jest Pan lekarzem
> Ponieważ od pewnego czasu czytuję umieszczane tu wypowiedzi, wiem, że tak
> nie jest. [...]
> P -nie lekarz ( chociaz dr:))

Hmmm - no prosze, nie lekarz, a udziela porad na grupie medycznej. Z calym
szacunkiem, ale sam sobie przeczysz w tym momencie i nawet ci to twoje dr
przed nazwiskiem nie za bardzo pomaga - po prostu ta wypowiedz wyglada co
najmiej smiesznie (zeby nie powiedziec - zalosnie).

Pozdro

Maseł

P.S. Ujawnij nam chociaz swoje kwalifikacje moralne do udzielania tego typu
porad - bo nick "Paweł" i podpis "P" nic nam na razie nie mowia...

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

kto moze dac skierowanie i na jakie hormony?
pokrzywka - od czego i do kogo??
przygotowanie do pobrania krwi
co to moze byc
WZW - szczepienia