Astma + polipy

1. Data: 2001-10-20 10:54:18

Temat: Astma + polipy
Od: "Andrzej" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Od kilkunastu lat mam problemy, gdyż zmagam się z astmą. Jest to astma bakte
ryjna. Po odpowiednim dobraniu lekarstw (obecnie - budesonid, tilade, serewe
nt no i berotec), nie mam z nią większych problemów, jest jednak jedno ale .
.. . Otóż nie mogę w żaden sposób poradzić sobie z rosnącymi polipami w nosi
e. Ciągle mam zapchany nos i nie daje się go nijak przepchnąć. Żadne tam fi
xonose itp. nie pomagają. Ktoś doradził mi świecowanie uszu ale jeszcze nie
próbowałem. Może ktoś z Was pomógłby mi w rozwiązaniu mojego problemu. Może
gdzieś jest laserowe usuwanie polipów nosa ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję !
Andrzej

2. Data: 2001-10-23 18:54:49

Temat: Re: Astma + polipy
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próbowałem. Może ktoś z Was pomógłby mi w rozwiązaniu mojego problemu. Może
> gdzieś jest laserowe usuwanie polipów nosa ?

Andrzeju , nie istnieje nic takiego jak astma bakteryjna .
Astma może być wewnątrz lub zewnątrzpochodna. Współistnienie polipów nosa może
wskazywać na pewien rzadki rodzaj astmy a mianowicie astmę tkzw. aspirynową.
Wystepuje u osób uczulonych na kwas salicylinowy .
Porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem . Jeżeli tak jest to musisz unikac aspiryny
i wszystkich leków zawierajacych ten kwas .W przeciwnym razie czekają cie
kłopoty .
I jeszcze jedno . Nie zaleca sie zabiegów w obrębie nosa i ztok u osób z astmą .
pozdrawiam.
Magda.

3. Data: 2001-10-24 19:24:34

Od: h...@b...uni.torun.pl (Henryk Rozycki) szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>wskazywać na pewien rzadki rodzaj astmy a mianowicie astmę tkzw. aspirynową.
>Wystepuje u osób uczulonych na kwas salicylinowy .

Chyba salicylowy :-)
Pozdrawiam,

Henryk

/ \ Henryk Rózycki, mailto:h...@b...uni.torun.pl
|o | http://www.biol.uni.torun.pl/~henroz
\_/ ICQ UIN: 10899456
/|\_______________________________________________

4. Data: 2001-10-24 20:27:09

Od: wojo <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Henryk Rozycki wrote:

> [....]
>
> Chyba salicylowy :-)
> Pozdrawiam,
>
> Henryk

a nie przypadkiem acetylosalicylowy ??

5. Data: 2001-10-25 08:05:03

Od: h...@b...uni.torun.pl (Henryk Rozycki) szukaj wiadomości tego autora

wojo <w...@s...pl> wrote:

>a nie przypadkiem acetylosalicylowy ??

Scislej mowiac - tak, bo jest nim aspiryna. Choc wydaje mi sie, ze
glownym komponentem uczulajacym jest jednak kw. salicylowy (jesli sie
myle - to prosze poprawic ;-).

6. Data: 2001-10-25 12:43:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Oct 2001, Henryk Rozycki wrote:

> [....]
>
> Chyba salicylowy :-)
> Pozdrawiam,

jest to prawda w astmie aspirynowej czesto wspolistnieja polipy nosa
i dosc charakterystyczna oprocz nadwrazliwosci na pochodne kwasu
salicylowego jest takze nadwrazliwosc na dozylny hydrokortyzon przy
tolerancji innych preparatow sterydowych.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2001-10-30 11:38:48

Od: "Moni" <m...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Astma aspirynowa to tez nadwrazliwosc na inne niesteroidowe leki
przeciwzapalne, nie tylko na aspirynę. Taka nadwrazliwosc moze sie skonczyc
nawet smiercia, wiec nie ma z tym zartow. Koniecznie skontaktuj sie z
najblizsza poradnia leczenia astmy i nie bierz na wlasna reke zadnych lekow
przeciwbolowych/ przeciwzapalnych, które można kupic bez recepty.

Mammograf cyfrowy - gdzie???
gerontolog
Juz mnie to dobija
Przepuklina rozworu przelykowego