Astygmatyzm

1. Data: 2003-11-07 11:42:31

Temat: Astygmatyzm
Od: "arat" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie objawia astygmatyzm przy krotkowzrocznosci?

2. Data: 2003-11-07 13:00:12

Temat: Re: Astygmatyzm
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bog0fh$fju$...@a...news.tpi.pl,
arat <a...@k...pl>:
> Jak sie objawia astygmatyzm przy krotkowzrocznosci?

Ze ostrzej widzisz kreske pionowa niz pozioma, albo odwrotnie.

--
Robert

3. Data: 2003-11-07 13:17:58

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> bog0fh$fju$...@a...news.tpi.pl,

> Ze ostrzej widzisz kreske pionowa niz pozioma, albo odwrotnie.

albo ukosna. astygmatyzm wcale nie musi byc 0stopni lub 90stopni.

znik.

4. Data: 2003-11-07 13:30:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bog5ug$4vq$...@n...lublin.pl,
Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>:

> albo ukosna. astygmatyzm wcale nie musi byc 0stopni lub 90stopni.

Jasne. Podalem wersje uproszczona :)

--
Robert

5. Data: 2003-11-07 18:16:06

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> bog0fh$fju$...@a...news.tpi.pl,
>
> Ze ostrzej widzisz kreske pionowa niz pozioma, albo odwrotnie.

to okropne :(. Czy osoba, która ma silny astygmatyzm zdaje sobie sprawę, że
źle widzi? Bo przy krótkowzroczności, poprostu widzi się nie ostro - i
sprawa jest jasna, choć nie ostra ;).
pozdrawiam
barbarella

6. Data: 2003-11-07 19:43:46

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to okropne :(.

Czemu?????????????

Czy osoba, która ma silny astygmatyzm zdaje sobie sprawę, że
> źle widzi? Bo przy krótkowzroczności, poprostu widzi się nie ostro - i
> sprawa jest jasna, choć nie ostra ;).

Mam dosyc lekki astygmatyzm, w granicach 1,5.
Nie uwazam, zeby zbytnio przeszkadzalo mi to w zyciu, chociaz pamietam, ze
poczatkowo (bez badania komp.) okulista stwierdzil krotkowzrocznosc w
granicach -7. Troche mnie "zamurowalo" (widzialam calkiem niezle) okuliste
zreszta tez. Cos mu "nie gralo" i zlecil badanie komputerowe (bylo to dosyc
dawno). Okazalo sie, ze krotkowzrocznosc ksztaltuje sie w granicach -1,5 no
i astygmatyzm. Co prawda wada jest raczej mala, niemniej podejrzewam, ze r
gdybym nie wiedziala, ze mam astygmatyzm, to zylabym nadal w nieswiadomosci.

> pozdrawiam
> barbarella

Anka

7. Data: 2003-11-07 20:09:46

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

GjRqb.238998$v...@n...chello.at,
BarBarella <b...@w...pl>:

> to okropne :(. Czy osoba, która ma silny astygmatyzm zdaje sobie
> sprawę, że źle widzi? Bo przy krótkowzroczności, poprostu widzi się
> nie ostro - i sprawa jest jasna, choć nie ostra ;).

Jesli chodzi o swiadomosc zlego widzenia: to, czy sobie zdaje sprawe, zalezy
od tego, czy kiedykolwiek widziala lepiej, jak szybko postepowalo
pogorszenie, oraz jak duza - obiektywnie - jest nieprawidlowosc.

Tu jest przyklad, jak moze widziec osoba z astygmatyzmem (regularnym).
http://www.psych.ucalgary.ca/PACE/VA-Lab/Marcela/Ast
igmatism-3D.jpg

--
Robert

8. Data: 2003-11-07 20:11:36

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bogsjq$7ev$...@n...onet.pl,
Anka Łazowska <a...@c...pl>:

> [...]
> calkiem niezle) okuliste zreszta tez. Cos mu "nie gralo" i zlecil
> badanie komputerowe (bylo to dosyc dawno).

Hmm, cienko badał - dosc gruby błąd...

Czy dobry fachowiec moglby sie az tak pomylic?

--
Robert

9. Data: 2003-11-07 21:33:43

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> bog0fh$fju$...@a...news.tpi.pl,
>
> Ze ostrzej widzisz kreske pionowa niz pozioma, albo odwrotnie.
>
> --
Kurde, faktycznie coś w tym jest :) Mam astygmatyzm, ale o takim spsobie
jego zidentyfikowania nie słyszałem. Zrobiłem zatem eksperyment, który
potwierdził tą zasade .

10. Data: 2003-11-07 22:48:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, cienko badał - dosc gruby błąd...
>
> Czy dobry fachowiec moglby sie az tak pomylic?
> Robert

Tak. Ale nie pomylil tylko mogl nie pomyslec. Jezeli poszerzyl zrenice
Tropicamidem, co nie wywolalo porazenia akomodacji mogla mu wyjsc przy
skiaskopii wielka wada. Jezeli zrobilby to krotkodobo Cyclopentolatem lub na
dluzej Atropina, a wiec porazil skurcz akomodacyjny - skiaskopia pokazalaby
mu wade faktyczna. Pomijam, ze chyba nie wykonal badania na Javalu, ktory
okresla najdokladniej astygmatyzm.
To oczywiscie domniemania.

casus

Pończochy Pani Teresy na żylaki...Ktoś używał??
Jak wybielic zeby ?
chorchinaldin h
FIXRAMBO gdzie jesteś??
szczepionka