Ateizmu analizy c.d.

81. Data: 2008-03-08 00:59:40

Temat: Re: Ateizmu analizy c.d.
Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

> Ile jeszcze razy mam Ci stwierdzić, że wiara nie opiera się na 'wierzę, bo
> mi sie to opłaca'?
> Jak nie umiesz tego zrozumieć to skocz na parafię i zapytaj księdza.

Czy wy ateici nie dopuszczacie zycia duchowego?Czy dla was isnieje tylko
materia?Moze lepiej ta dyskusja powinna przebiegac w kodzie
matematycznym 0101010010101.Nawet Einstein wierzyl w boga.
Woda podczas parowania zmienia swoj stan na pare , z tego ma wynikac ze
nie jest juz wodą?

82. Data: 2008-03-08 09:27:01

Od: rzeczy pierwsze <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Mar, 13:11, "JanB" <j...@g...pl> wrote:
> nie ma czegoś takiego w matematyce jak 'nieprawdziwy aksjomat'.
> Aksjomat się przyjmuje bądź go odrzuca. Przyjęty jest prawdziwy, odrzucony
> fałszywy (jeżeli nie jest twierdzeniem wynikajacym z pozostałych).
>
> Ja nie piszę tu teraz o Bogu/niebogu: zwracam tylko Twoją uwagę na fakt, że
> pisząc to co piszesz nt. dzielenia przez zero ośmieszasz resztę
> (niekoniecznie głupiej) wypowiedzi.- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Zdanie sformułowałem zgodnie z ogólnodostępną informacją:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Geometria_nieeuklidesow
Nie zależy mi na racji, zwłaszcza gdy jej nie mam.
Poza tym przedstawiłem swoją opinię po to, żeby poznać opinię innych,
a nie
otrzymać od nich oceny.
Jako, że dalsza dyskusja zaczyna mieć charakter niezbyt eleganckiego
sporu,
adwersarzom czas podziękować.

83. Data: 2008-03-08 16:59:35

Od: "JanB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zapominasz nazwać rzecz po imieniu. Twoja wiara może nie opierać się na
> ekonomii. A czyjaś może sie opierać na opłacalności, ze strachu i na czym
> tylko chcesz. Skoro jest wiarą, to po prostu jest. Znani są z historii
> ludzie, którzy przez lata starali się udowodnić, że Boga nie ma, a przed
> śmiercią powrócili do wiary. Skąd wiesz, czy nie z obawy przed nicością?
Im
> bliżej grobu, tym kalkulacja jest bardziej sensowna, młody kolego. :)

Nie rozumiesz mnie.
Ja nie twierdzę, że kalkulacja 'wierzę, bo mi się to opłaca' nie ma sensu.
Twierdzę, że taka wiara jest niemożliwa.
Przykład: czasem się boję chorób,śmierci, umiera mi ktoś bliski etc. Wtedy
cierpię. Gdybym wierzył, ze istnieje bóg który niczego ode mnie nie wymaga,
ale zapewnia szczęście po śmierci, byłbym znacznie szczęśliwszy. Wniosek:
taka wiara się opłaca. Ale nie umiem uwierzyć, mimo że się opłaca.
Teraz ok?

84. Data: 2008-03-09 01:25:24

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanB wrote:

> Nie rozumiesz mnie.

Staram się. Nie widać? ;)

> Ja nie twierdzę, że kalkulacja 'wierzę, bo mi się to opłaca' nie ma
> sensu. Twierdzę, że taka wiara jest niemożliwa.

Czyli uważasz, że może mieć sens coś, co jest niemozliwe?

> [...]
> nie wymaga, ale zapewnia szczęście po śmierci, byłbym znacznie
> szczęśliwszy. Wniosek: taka wiara się opłaca. Ale nie umiem uwierzyć,

To znaczy, że chcesz uwierzyć, a nie umiesz?
Mnie się wydaje, że doktryna miłości u chrześcijan jest bardzo jasna w
przekazie. Szczęście wieczne nie jest dane za zasługi na ziemi. Wg niej Bóg
nie wymaga od nas niczego, tylko dając nam życie i wszystko, co potrzebujemy
do samostanowienia (wolna wola), oczekuje, że dobrze wykorzystamy to, co
dostaliśmy. Każde nasze właściwe działanie na rzecz bliźnich Bóg odczuwa
jako wdzięczność dla Niego z nie dający się przecenić dar ludzkiego życia.
Na wieczne potępienie zasługują Ci z nas, którzy działają wbrew doktrynie
miłości i z premedytacją sprzeniewierzają się wierze. Wiara ze strachu czy
obawy przed niewiarą mieści się w tej filozofii. Na zasadzie: Lepiej ze
strachu niż wcale.

michał

85. Data: 2008-03-09 11:56:21

Od: Earl <e...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar wrote:

> Znalam kilku ateistów, którzy naprawdę chcieli uwierzyć i nie potrafili.
> Zastanawiający jest fakt, że byli wychowywani bez ojców. Przypadkowa
> zbieżność przy zachodnim rozumieniu patrialchalnego Boga?

A cóż w tym zadziwiającego?Dlaczego chcesz mieszać do tego zachodnie
rozumienie pana Bozi?
Zależność jest statystycznie istotna z prostego powodu: przykro to
stwierdzić, ale to matki/babki czują się zobligowane w naszej i nie tylko
naszej kulturze, do przekazywania wirusa wiary.Ojcowie z reguły przywiązują
do tego mniejszą wagę, stąd dzieci wychowane przez ojców są zazwyczaj w
mniejszym stopniu zakażone.A jeśli dziecku nie wypierze się mózgu do
pewnego wieku, to jest duża szansa, że już nigdy nie uwierzy w bzdury
opowiadane przez katechetów i innych szamanów.
Stąd kłopoty twoich znajomych, którym pewnie naopowiadałaś, jak fajnie jest
pod boziną kołderką z mitu i zabobonu, a oni nie mogli w to uwierzyć, mimo
szczerych chęci poleżenia z tobą pod jakąś kołderką.

86. Data: 2008-08-03 17:57:11

Temat: Ateizmu analizy c.d.
Od: "Alfons" <a...@g...it.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Earl" <e...@x...pl> wrote:
> Znalam kilku ateistów, którzy naprawdę chcieli uwierzyć i nie potrafili.
[...]

Ateiści wierzą, że Bóg jest tak słaby, że potrafią wyrugować Go z tego
świata.

Więc nie muszą chcieć wierzyć, bo wierzą.
Nieprawdą jest, że nie potrafią wierzyć, bo wierzą.

A, że w ewidentną bzdurę? - To ich problem !
Niech sami go rozwiązują.

87. Data: 2008-12-31 14:14:25

Od: " Nonez" <w...@i...gb> szukaj wiadomości tego autora

"Earl" <e...@x...pl> wrote:
> [...]

Więc nie muszą chcieć wierzyć, bo wierzą.
Nieprawdą jest, że nie potrafią wierzyć, bo wierzą.

A, że w ewidentną bzdurę? - To ich problem !

Dlaczego Panslawista jest łysy ? ..baśń zza Buga.
Pławaj, pławaj szabelinu !!!
Dobry osordek terapeutyczny
antyklerykał robi pod siebie
Po co go pytasz?