Atkins ?

11. Data: 2002-12-20 11:55:24

Temat: Re: Atkins ?
Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i upierdliwa.
>
> pozdrawiam cieplutko
> misiczka z Wrocławia

Aaaa, a ja sie zastanawilama co ja taka zlosliwa jestem, wszystko jasne!!!
Myslalam ze to kwestia charakteru, a to kwestia cukru ;-)))

Pozdr
Kafka

12. Data: 2002-12-20 15:15:09

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> PS. Chyba cierpię na niedocukrzenie, bo coś złośliwa się strasznie
zrobiłam
> i upierdliwa.
>
> pozdrawiam cieplutko
> misiczka z Wrocławia
Nareszcie chwila prawdy o sobie samej.Hafsa

13. Data: 2002-12-20 16:54:45

Od: "Looki" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ehhhh ....

Linka na tamta strone podalem bo go znalem ...
wiem ze tam niewiele jest ale przynajmniej jakies tam zarys idei diety
zamieszczono ..po szczegoły odsyłam do ksiązki -
Robert C. Atkins "Nowa rewolucyjna dieta doktora Atkinsa"
można poszperac w wyszukiwarce....
lub u samego źródła :
http://atkinscenter.com/

looki

14. Data: 2002-12-21 22:01:48

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> "Ponieważ dieta drastycznie ogranicza ilość spożywanych warzyw i owoców,
> podczas jej stosowania należy przyjmować preparaty witaminowo - mineralne"
> To jest cytat z tej http://www.biskupin.wroc.pl/~mago/4.htm stronki.

To jest prywatne zdanie autora tekstu, a nie Atkinsa.
Atkins zaleca stosowanie swojego zestawu witaminowego dla odchudzających
się. Ma to wspomagać odchudzanie.

> Z którego roku były te badania? I czy przeprowadzone one były w Polsce? I
> gdzie mogę znaleźć coś WIARYGODNEGO na ten temat?

http://www2.gazeta.pl/zdrowie/1,28074,62448.html

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2002-12-21 23:46:42

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Przekładając to na zwykły język: im więcej błonnika w diecie, tym większa
> możliwość zachorowania na raka jelita grubego.

Pleciesz. Przeczytales chociaz oryginalny abstrakt tej "cytowanej" na
gazeta.pl pracy?

"After adjustment for age, established risk factors, and total energy
intake, we found no association between the intake of dietary fiber and the
risk of colorectal cancer (...) Our data do not support the existence of an
important protective effect of dietary fiber against colorectal cancer or
adenoma."

Przekladajac to na zwykly jezyk: w tym konkretnym badaniu nie wykryto
korelacji miedzy spozyciem blonnika pokarmowego a ryzykiem powstania raka
lub gruczolaka jelita grubego. Tym bardziej dodatniej, w co bardzo chcialbys
zapewne wierzyc.

16. Data: 2002-12-22 21:40:58

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:au2uib$she$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Pleciesz. Przeczytales chociaz oryginalny abstrakt tej "cytowanej" na
> gazeta.pl pracy?

Jest ten tekst gdzieś po polsku?

Leszek

17. Data: 2002-12-24 12:36:40

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> większa

> Jest ten tekst gdzieś po polsku?

Nie wiem. Koniecznie musisz polegac na polskich tlumaczeniach? Oryginal lezy
na serwerze The New England Journal of Medicine (http://content.nejm.org),
gdzie praca byla opublikowana. Dla leniwych bezposredni link do abstraktu
(calosc tekstu dostepna po rejestracji):
http://content.nejm.org/cgi/content/short/340/3/169

18. Data: 2002-12-25 08:42:15

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:au9kd1$kok$1@news.gazeta.pl...

> Nie wiem. Koniecznie musisz polegac na polskich tlumaczeniach?

Niestety tak.

> [...]
> gdzie praca byla opublikowana. Dla leniwych bezposredni link do abstraktu
> (calosc tekstu dostepna po rejestracji):

Dlaczego piszesz "dla leniwych"?
Dzięki za link.
Mój e-tłumacz przekłada to tak:
"Skutki After dostosowaniu dla wieku, założonych czynników ryzyka i
całkowitego wlotu energii, nie znaleźliśmy żadnego stowarzyszenia między
wlotem dietetycznego włókna i ryzyka raka colorectal; względne ryzyko dla
najwyższego jako w porównaniu z najniższą grupą quintile odnośnie włókna
wlot miał 0.95 lat (95 przedziału ufności procentu, 0.73 do 1.25). Żaden
ochronny skutek dietetycznego włókna nie został przestrzeżony kiedy
pominęliśmy dostosowanie dla całkowitego wlotu energii, kiedy wydarzenia
podczas pierwszy sześć lat ciągu dalszego zostały wyłączone, albo kiedy
wyłączyliśmy kobiety, które zmieniły ich wlot włókna podczas dalszego
okresu. Żadne znaczące stowarzyszenie między wlotem włókna i ryzykiem
colorectal gruczolak został znaleziony.
Wnioski, które Our dane nie popierają istnienia ważnego ochronnego skutku
dietetycznego włókna przeciw rakowi colorectal albo gruczolakowi. "
Widzisz więc, że nie mogę polegać na tekstach angielskich.
Skąd autorzy wielu notatek na ten temat w polskiej prasie wzięli informację,
że została znaleziona niewielka dodatnia korelacja między ilością błonnika,
a rakiem jelita?

Pozdrawiam
Leszek

19. Data: 2002-12-25 11:05:13

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego piszesz "dla leniwych"?

Bo trzeba troche pogrzebac w wyszukiwarce na tej witrynie, by dotrzec do
tekstu.

> [...]
informację,
> że została znaleziona niewielka dodatnia korelacja między ilością

Z braku umiejetnosci interpretacji wynikow testow statystycznych, jak
mniemam. W badaniu podzielono kobiety na grupy rozniace sie srednim
spozyciem blonnika, nastepnie dla kazdej grupy obliczano wzgledne
prawdopodobienstwo wystapienia raka jelita grubego, biorac pod uwage m. in.
liczbe zdiagnozowanych przez endoskopie nowotworow. Z tego, co mozna
przeczytac w abstrakcie (niestety mam problemy z rejestracja i dostepem do
pelnego opracowania) wynika, ze wzgledne ryzyko wystapienia raka jelita
grubego w grupie o najwyzszym spozyciu blonnika wynioslo 0.95 w porownaniu
do grupy o spozyciu najmniejszym (gdzie wynioslo ono 1), jednak roznica ta
nie jest statystycznie istotna, o czym swiadczy prawdopodobienstwo
oblicznone w tescie - 95% znaczy tutaj dokladnie tyle, ze istnieje
praktycznie pewnosc co do braku roznic w wynikach z poszczegolnych grup
danych. Innymi slowy nie calkiem pelna rownosc miedzy wynikami jest skutkiem
jedynie niedokladnosci zastosowanej metody czy samej natury rozkladu
mierzalnych parametrow zjawiska. Gdyby te wyniki mialy byc wiazace, to
prawdopodobienstwo musialoby byc na poziomie np. 0.01 lub nawet mniej,
sadzac po wielkosci badanej proby. Wtedy wniosek z badan moglby byc taki, ze
wieksze spozycie blonnika koreluje z mniejszym ryzykiem wystapienia raka
jelita grubego.

> Pozdrawiam

Z pozdrowieniami swiatecznymi
Cooler

20. Data: 2002-12-28 09:20:03

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:auc3dl$4ig$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Bo trzeba troche pogrzebac w wyszukiwarce na tej witrynie, by dotrzec do
> tekstu.

Gratuluję pracowitości.

> informację,
> błonnika,
>
> Z braku umiejetnosci interpretacji wynikow testow statystycznych, jak
> mniemam.

A inni?
http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1013
306&MP=2

"Po przeanalizowaniu danych z dziesięciu krajów wyszło na jaw (co odnotowało
na początku października medyczne pismo "Lancet"), że zmiany nowotworowe w
jelicie grubym rozwinęły się u 29 proc. pacjentów jedzących dużo błonnika i
u 20 proc. korzystających z normalnej diety."

Jak by nie liczył, to spożywanie dużych ilości błonnika powoduje prawie
50%-towy wzrost zachorowalności w stosunku do normalnej diety. Czy to nie
jest znaczące statystycznie? Ile to może być tysięcy ludzi, którzy
zachorowali na raka pod wpływem propagandy?

Pozdrawiam
Leszek

MM a ryba po grecku
Moja teoria na temat gubienia kg na MM