Atropina

1. Data: 2002-01-29 18:45:38

Temat: Atropina
Od: "DemStone" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy atropina powoduje skutki uboczne ?
I czy nie pogarsza wzroku ?

DEMSTONE

2. Data: 2002-01-29 19:19:39

Temat: Re: Atropina
Od: "czatman" <c...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DemStone" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:a36qml$j0c$1@news.tpi.pl...
> Czy atropina powoduje skutki uboczne ?
> I czy nie pogarsza wzroku ?

Atropina, trujący alkaloid, występujący w niektórych roślinach z rodziny
psiankowatych, przede wszystkim w owocach pokrzyku wilczej jagody. Atropina
działa porażająco na nerwy przywspółczulne (układ parasympatyczny,
autonomiczny układ nerwowy) oraz pobudzająco na ośrodkowy układ nerwowy.
Stosowana jest jako lek znoszący skurcze mięśni gładkich (tkanka mięśniowa)
przewodu pokarmowego i oskrzeli, rozszerzający źrenice (także w celu
ułatwienia badania oka), hamujący czynność gruczołów wydzielania
wewnętrznego.

Dawka śmiertelna atropiny wynosi 0,1 g, śmierć może nastąpić wskutek
porażenia oddechu (depresja oddechowa) lub niewydolności krążenia. Nazwa
pochodzi od imienia jednej z Mojr, Atropos, przecinającej nić życia.
Optycznie czynna (aktywność optyczna) postać atropiny nosi nazwę
hioscyjamina.

pozdrowienia i ukłony

sle sługa uniżnony

3. Data: 2002-01-30 07:12:39

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1.Kazdy lek powoduje dzialania niepozadane (jesli w ogole dziala).
2.Atropina moze powodowac zaburzenia widzenia (tzw.olsnienie, skutkiem
nadmiernego rozszerzenia zrenicy) oraz niewyrazne widzenie skutkiem
zaburzen akomodacji). Sa to dzialania przejsciowe, ale moga utrzymywac
sie nawet powyzej doby. W dawkach terapeutycznych atropina jest lekiem
bezpiecznym. Toksycznosc atropiny ujawnia sie w zatruciach, zwlaszcza
roslinami zawierajacymi ten alkaloid, ale jest zwiazana w duzej mierze z
obecnoscia innych zwiazkow trujacych w materiale roslinnym.

jotem

DemStone wrote:

> Czy atropina powoduje skutki uboczne ?
> I czy nie pogarsza wzroku ?
>
> DEMSTONE

kregoslup
Nostryfikacja........... ......
Re: Szyszynka
Re: przytocze opinie krajan o doktorkach!
Erekcja i przedwczesny