Autem do Niemiec - o czym trzeba pamietac?

1. Data: 2002-06-06 05:39:38

Temat: Autem do Niemiec - o czym trzeba pamietac?
Od: "Trybik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
mam zamiar po raz pierwszy wyjechac wlasnym autem do Niemiec w odwiedziny i
w zwiazku z tym mam pytanie, co trzeba zrobic, spelnic wymogi prawne by bez
przeszkod tam wyjechac, od naklejki PL, domyslam sie, ze "zielona karta",
itd. Czy moje nowe prawko "laminowane" bedzie tam akceptowane? Jakies ogolne
wskazowki dla kierowcy-turysty, ktory podaza do jednego celu, by odwiedzic
znajomych.

Dzieki za informacje - Trybik

2. Data: 2002-06-06 17:16:17

Temat: Re: Autem do Niemiec - o czym trzeba pamietac?
Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogolne
> wskazowki dla kierowcy-turysty, ktory podaza do jednego celu, by odwiedzic
-------------------------------
Pytanie jest troche jakby OT. Ale jeśli chodziloby o zapytanie ON, to
odpowiem.
Jeśli samochód ma nową rejestrację, to oznaczenie kraju jest na niej i nie
potrzebna jest naklejka "PL". Jeśli rejestracja "stara" , to naklejkę należy
mieć. O "zieloną kartę" czyli międzynarodowe ubezpieczenie OC mogą pytać
grenzschutze (niemiecka SG), a także policja przy kontroli już na terenie
Niemiec. Nowe prawko (laminowane) wykonane jest zgodnie ze standardami UE i
nie powinno być z nim problemów, chociaż pierwsze takie prawka miały jakiś
feler, który był kwestionowany przez policje krajów UE. Ponadto warto nie
mieć ze soba towarów, które mogłyby być uznane jako "szmugiel" (głównie
nadmiar papierosów). Warto mieć kartę parkingową ON wzoru UE ( o zdobyciu
której sporo ostatnio dyskutujemy), bo w Niemczech nawet w małych
miasteczkach jest zamontowanych wiele automatow parkingowych i za postoj
musimy płacić. Karta parkingowa wzoru UE rozwiązuje problem jeśli zajmiemy
miejsce na parkingu oznaczone dla ON, a miejsc takich jest wiele ( w
przeciwieństwie do parkingów miejskich w Polsce...).
To byłoby na tyle.
Na koniec jedna bardzo ważna uwaga: jeżeli jedziemy autostradą lewym pasem i
przed nami TIR sygnalizuje zmianę pasa z prawego na lewy, to _musimy go
przepuścić!!!_. Nie starajmy się wykorzystywać naszego uprawnienia do
wyprzedzania go! Ciężarówa taka ma wielką bezwładność i w takiej sytuacji
ryzykujemy wypchnięcie na przeciwny pas ruchu! Wielu Polaków spowodowało w
ten sposób trgiczne w skutkach wypadki... I jeszcze jedno. Niemcy jeżdżą b.
szybko, maja dobre samochody. Jeśli nie utrzymujemy prędkości rzędu 150- 160
km/godz, to po wyprzedzeniu jakiegoś pojazdu wracajmy czym prędzej na prawy
pas...
Szczęśliwej drogi.

Zbig A Gintowt

3. Data: 2002-06-07 06:44:26

Od: "Trybik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za informacje.
Faktycznie zapomnialem dodac, ze jestem ON na wozku, choc bardzo sprawna.
Mam jeszcze pare cennych wskazowek z pl.misc.samochody

Dzieki - Mariusz "Trybik"

4. Data: 2002-06-07 08:48:05

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Starrrrryyy co Ty robisz ?!

Nie jedź do niemiec wlasnym autem !, - nie slyszales ze tam strasznie kradna
samochody ? :-)

pozdr.
Arek

5. Data: 2002-06-07 10:09:10

Od: "Trybik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No coż, zaryzykuję ;)
trybik

6. Data: 2002-06-07 15:25:44

Od: Laszlo Uolleh <r...@T...terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbig Andrzej Gintowt wrote:

> Jeśli samochód ma nową rejestrację, to oznaczenie kraju jest na niej i nie
> potrzebna jest naklejka "PL".

Ta informacja nie jest prawdziwa, literki PL na tablicy rejestracyjnej
nie zwalniają z obowiązku umieszczenia wyróżnika państwa.
Ten obowiązek nakłada na wszystkich uczestników specjalna konwencja do
której należy też Polska.

:-))

--
Hellou

Officcial Member OF WSZYSTKO CO FAJNE :-)

7. Data: 2002-06-07 16:51:17

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laszlo Uolleh" <r...@T...terramail.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> nie zwalniają z obowiązku umieszczenia wyróżnika państwa.
> Ten obowiązek nakłada na wszystkich uczestników specjalna konwencja do
------------------------------------
Racja i dlatego niniejszym odszczekuję to, co napisałem o tabliczce
wyróżniajacej przynalezność państwową. Na swoje usprawiedliwienie dodam
tylko, że konwencja wiedeńska o ruchu drogowym w załączniku nr 3 p.3
określa, że znak wyróżniajacy przynależność państwową nie powinien byc
włączany do tablicy rejestracyjnej pojazdu, by nie zmniejszyć jej
czytelności. Tymczasem tablice rej. pojazdów wszystkich (zdaje się) krajów
UE mają literki przynależności państwowej ... i to mnie zmyliło.
Za dezinformację przepraszam, a za korektę dziękuję.
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

8. Data: 2002-06-07 17:40:38

Od: Laszlo Uolleh <r...@T...terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbig Andrzej Gintowt wrote:

> Za dezinformację przepraszam, a za korektę dziękuję.

Miło było pomóc :-))

Brak naklejki PL kosztowało kiedyś 50 DM

--
Hellou

Officcial Member OF WSZYSTKO CO FAJNE :-)

UE jest fajne

Prosba-pytanie
Pomóżcie Markowi - bardzo proszę
W jaki sposób łamane są prawa człowieka wobec ON
Wypowiedzcie się proszę na temat łamania Praw Człowieka
Co po PFRON-ie?