Autopercepcja [BEM] [eksperyment]

1. Data: 2002-12-01 10:09:14

Temat: Autopercepcja [BEM] [eksperyment]
Od: "olbercik" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję inspiracji do przeprowadzenia ekperyment związanego z
autopercepcją, to znaczy nad wnioskowaniem o swoich postawch na podstawie
swoich zachowań np. jem chleb razowy, więc lubię chleb razowy.
Wdzięczny byłbym za jakie sugestie :)

Pozdrawiam
Adam O.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~
a t r i u m

1. Data: 2002-12-01 10:50:30

Temat: Re: Autopercepcja [BEM] [eksperyment]
Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> autopercepcją, to znaczy nad wnioskowaniem o swoich postawch na podstawie
> swoich zachowań  np. jem chleb razowy, więc lubię chleb razowy.

Postawy to jest to, co lubię, ale nie rozumiem, za mało wiedzy... czy chodzi o
to, że jezeli jem chleb razowy, to lubię chleb razowy, czy o to, że jeżeli jem
chleb razowy, to wybieram siebie jedzącą chleb razowy ?? Czyli, że kształtuję
samą siebie w ten sposób ? To ja wybrałam chleb razowy, dokonałam pewnego
wyboru i nie udaję, że istniały uwarunkowania zewnętrzne, które spowodowały,
że wybrałam chleb razowy a nie inny.

enni

1. Data: 2002-12-01 13:51:50

Od: "olbercik" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samą siebie w ten sposób ? To ja wybrałam chleb razowy, dokonałam pewnego
> wyboru i nie udaję, że istniały uwarunkowania zewnętrzne, które

Bardziej chodzi o to, że jeżeli nie masz wykształconej potawy wobec czegoś
lub uzasadniasz swoje postępowanie to według Bema (tak jak ja to
rozumiem)robisz to tak:
1.Robisz coś ponieważ okoliczności (warunki, sytuacja) to determinują np.
hipnoza; w sklepie jest tylko jeden rodzaj produktów itd.
2. Wnioskujesz, że skoro tak robisz to wypływa to z twoich postaw, stosunku
(np. lubię ciastka, bo jem ciastka) .

Chodzi mi o inspiracje jak i gdzie można zastosować autopercepcję
eksperymentalnie.

Pozdrawiam
Adam O.

1. Data: 2002-12-01 20:58:54

Od: "<< Volcano >>" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Czy nie warto przeanalizować swoich emocji? !:-)

1. Data: 2002-12-02 13:55:31

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> : że wybrałam chleb razowy a nie inny.
> --
>
> Czy nie warto przeanalizować swoich emocji? !:-)

Jestem za a nawet przeciw :-)

Poszukuje pomocy psychologa - DDA.
czy da się zmienić mentalność ?
zawisc ludzka