Egoizm - jak sie pozbyc?

1. Data: 2002-12-01 10:33:43

Temat: Egoizm - jak sie pozbyc?
Od: "Romek" <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam. mam maly problem.. moja dziewczyna jest straszna egoistka. najgorsze
jest to ze ona o tym wie i mowi mi "mowilam ci ze jestem egoistka". kiedys
taka nie byla natomiast od dluzszego czasu jest nie do wytrzymania..i to nie
objawia sie tylko w jednej dziedzinie tylko w 99% "dziedzin" zyciowych..
jak ja od tego oduczyc? bardzo ja kocham ale jesli dalej sie bedzie tak
zachowywac to sie chyba rozstaniemy... szkoda bedzie tych kilku lat :( a nie
chce jej tak mowic "zmien sie bo inaczej koniec" bo to troche nieladnie...
macie jakies sugestie?

1. Data: 2002-12-01 11:10:32

Temat: Re: Egoizm - jak sie pozbyc?
Od: "Albert Jacher, MD ChosenByGod" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 01 gru 2002 from pl.sci.psychologia
message-id= news:ascoim$gih$1@news.tpi.pl :

> [...]
> szkoda bedzie tych kilku lat :( a nie chce jej tak mowic "zmien sie bo
> inaczej koniec" bo to troche nieladnie... macie jakies sugestie?

Albo zmieni sie ona, albo ty. Albo ona dostosuje sie do ciebie,
podporzadkuje, albo ty do niej.
Albo ani ona nie ustapi, ani ty. Wtedy korzystniej jest dla was rozstac
sie.
Praktycznie jednak ona musi bardzo zmienic swoja osobowosc. To nie moze byc
tak, ze ona zadeklaruje tylko: "OK, to ja sie zmienię i juz nie bede
egoistka."

Rozwaz rowniez na jak dlugo chcialbys sie zwiazac z nią?

Motto:
"Bo też nawet najpiękniejsza ideę można ludziom tylko zaproponować.
Nigdy narzucić." - ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Z dobrymi życzeniami,

albertan calendar: 0002.6.25

--
Albert Jacher lek., Representative of God Wakan Alo, Reprezentant Boga
http://albertanism.freezope.org/pl/ news://alt.religion.albertanism

1. Data: 2002-12-01 11:14:46

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mema pisze w news:ascqqu$7jp$1@news.tpi.pl

> Oduczyc egoizmu? tylko egoisci przetrwają w naszym swiecie. Altruisci
> umierają w dżungli.A jak konczyli święci?

To altruizm w ogóle istnieje? Mnie uczono, że to tylko konstrukt
teoretyczny. :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2002-12-01 11:17:25

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 1 Dec 2002 11:33:43 +0100 user Romek napisał(a) newsa <ascoim$gih$1@news.tpi.pl>
a ja na to:

> jak ja od tego oduczyc?
Oduczyc egoizmu? tylko egoisci przetrwają w naszym swiecie. Altruisci
umierają w dżungli.A jak konczyli święci?
>bardzo ja kocham ale (...)

ale czy ona kocha Ciebie? Z egoizmu rezygnujemy zazwyczaj w obliczu
osoby, którą kochamy- dla niej rezygnujemy; ktos staje sie dla nas
ważniejszy niz my sami.

> chce jej tak mowic "zmien sie bo inaczej koniec" bo to troche nieladnie...
Powiedziałabym raczej: to chyba pozbawione sensu: owszem, mozesz
próbować ją zmienic- w przypadku prób zmiany kogoś inengo
najskuteczniejsza wydaje się byc moc magiczna albo metody rodem z obozów
koncentracyjnych. NAwet psychoterapeuci tylko pomagają innym ludziom
zmienic się i to tylko pod warunkiem, ze "zarówka wyrazi zgode" ;)
> macie jakies sugestie?
Ja nie mam. Ale powiem Ci, ze egoizmu,,czyli miłosci i szacunku do
siebie samej uczyłam się długo i bardzo sobie cenię tę umiejetnosć.

"altruism? all truism" ;)

pozdrawiam

mema

1. Data: 2002-12-01 11:25:07

Od: "Marek N." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mema" <m...@t...pl> napisała:
> Oduczyc egoizmu? tylko egoisci przetrwają w naszym swiecie. Altruisci
> umierają w dżungli.A jak konczyli święci?

"Kto rano wstaje, temu Pan Bog daje"
- powiedzial lew o poranku, widzac na skraju lasu samotnego misjonarza...

Marek

1. Data: 2002-12-01 12:03:19

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mema" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Sun, 1 Dec 2002 11:33:43 +0100 user Romek napisał(a) newsa
<ascoim$gih$1@news.tpi.pl> a ja na to:

> Oduczyc egoizmu? tylko egoisci przetrwają w naszym swiecie. Altruisci
> umierają w dżungli.

Jak sie oducza egoizmu? Jak sie oduczalo milony ludzi przez tysiace lat :-)
Jezeli ktos w grupie za duzo bierze a za malo chce brac, grupa zaczyna od
niego sie odwarac - ten traci - w naszym przypadku dziewczyna straci
chlopaka, tyle.

> tylko egoisci przetrwają w naszym swiecie

Nie, tacy co potrafia dobrze wywazyc egoizm/a altruizmem
opanowanie/z agresja itd. ale co to znaczy, albo kiedy jest "dobrze"- nie
pytaj :-)
Zdrufka,
Duch

1. Data: 2002-12-01 12:36:08

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo jestem ciekawa, czy to faktycznie egoizm z jej strony, czy Twoja
interpretacja stanu rzeczy. Żeby się nie okazało, że to Ty zbyt wiele
wymagasz. Podpierając się słowami jednego z uczestników grupy, eksplorując
zasobnik z wyrazami, wyjmujesz mocny argument, tylko czy adekwatny do wagi
problemu. Mówimy nie możesz być egoistą, trzeba być człowiekiem. Mężczyźni
dostają gęsiej skórki, gdy słyszą, że są niedojrzali psychicznie, ja ogłaszam
gotowość bojową, gdy ktoś powołuje się na bycie człowiekiem i przede
wszystkim, że sugeruje tym samym, że nie jestem człowiekiem i w zasadzie nie
istnieje już nic na moją obronę. Ale to tylko takie tam moje refleksje. Jak i
to - więcej serca, tak dużo go między nami, a jakoby wcale nie było.

enni

1. Data: 2002-12-01 12:54:39

Od: "Albert Jacher, MD ChosenByGod" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 01 gru 2002 from pl.sci.psychologia message-
id= news:asctov$2mr$1@news.tpi.pl :

> Jezeli ktos w grupie za duzo bierze a za malo chce brac, grupa zaczyna od
> niego sie odwarac

Ja bym napisał:
"Jezeli ktos w grupie za duzo bierze a za malo chce dawac..."

1. Data: 2002-12-01 13:08:14

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo jestem ciekawa, czy to faktycznie egoizm z jej strony, czy Twoja
> interpretacja stanu rzeczy. Żeby się nie okazało, że to Ty zbyt wiele
> wymagasz.

Ojej - nie-zruzumielismy sie - Mema pisala o egoizmie -jako takim-
rozumianym ogolnie - i ze tylko agoisci przetrwaja, a poniewaz
czytalem cos ostatnio o tym i bylo tam, ze wcale nie egosci,
tylko tacy co potrafia zawrzec odpowiedni kompromis -
i wtym kontekscie to napisalem - a nie specialnie zalezy mi
zeby atakowac ta dziewczyne -
wiadomo jak to jest, "egoistyczna dziewczyna" to moze byc
znowy czubek gory lodowej jakiejs szerszej sytuacji - nie
pisalem zeby robic na nia nagonke.

> Podpierając się słowami jednego z uczestników grupy, eksplorując
> zasobnik z wyrazami, wyjmujesz mocny argument, tylko czy adekwatny do wagi
> problemu.

enni, odpusc, ... pradopodobnie Mema zazczela bronic dziewczyne z jakiejs
solidarnisci, ja naprawde nie chcialem uwalac tej dziewczyny,
ale moja kontra na Mema oznacza ze tamta zaatakowalem, nie!

> Mówimy nie możesz być egoistą, trzeba być człowiekiem. Mężczyźni
> dostają gęsiej skórki, gdy słyszą, że są niedojrzali psychicznie,

Wcale nie zaprzecze - ja tez tak czuje, ze haslo "mezczyzni sa mniej
dojrzali
psychicznie" ma pewien sens.

> [...]
> gotowość bojową, gdy ktoś powołuje się na bycie człowiekiem i przede
> wszystkim, że sugeruje tym samym, że nie jestem człowiekiem i w zasadzie

Nie rozumiem - pewnie chodzi Ci o to, ze "uwalam" tamta dziewczyne - nie
uwalam!

Ale czekaj, dobra, powalczmy ....
jezeli Mema na sile bronila "dziewczyne"
(ktora byc moze nie maiala racji w swoim "egoizmie", powiedzmy),
a ja -powiedzmy- skontrowalem, to czemu zaraz zakladasz ze jestem
nie-ludzki jesli chociaz podejrzewam, ze dziewczyna musi sobie utrzec nosa?
Dokonalem "zamach na swietosc?" - albo (mocny bede),
naruszylem tabu "kolka wzajemnej adoracji"?
Duch

1. Data: 2002-12-01 13:10:19

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Albert Jacher, MD ChosenByGod"
<i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym napisał:
> "Jezeli ktos w grupie za duzo bierze a za malo chce dawac..."

Tak, oczywiscie, pomylilem sie...
Duch

Autopercepcja [BEM] [eksperyment]
Poszukuje pomocy psychologa - DDA.