Re: Aż strach się badać...

Data: 2010-02-11 07:29:56
Temat: Re: Aż strach się badać...
Od: "r e d" <p...@i...gov>

Użytkownik " Iwon(K)a" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:hkv134$rem$1@inews.gazeta.pl...

> z=B3=
>
> \\
>
> ciekawa jestem czy w Polsce jest mozliwosc sprawdzenia ile z akcji
> charytatywnej, czy organizacji wydawanych jest pieniedzy na cele
> orgazniacji
> a ile na pensyjki.

Generalnie jest trochę możliwości, ale w przypadku kk możliwości te się
mocno zawężają. Kk jako jako jedyna organizacja religijna w tym kraju jest
traktowana specjalnie, m.in. ma specjalne drogi finansowania zapisane
w konkordacie. Jednocześnie kanały wypływu pieniędzy z państwa do
kk zostały tak rozdrobnione, że chyba nikt w naszym państwie nie
jest w stanie tego policzyć, czyli odpowiedzieć wprost: jaka kwota rocznie ?
Wszystko idzie pod postacią mnóstwa drobnych dofinansowań - np. do
szkół katolickich i innych organizacji 'podciąganych' prawnie tak, by
wyglądały 'naturalnie'.
I nawet bym się nie czepiał faktu samego dofinansowania, ale brak
przejrzystości
w tym obszarze i trudności w prowadzeniu kontroli woła o pomstę do nieba.