BSE w Polsce????

1. Data: 2002-05-06 15:00:10

Temat: BSE w Polsce????
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co o tym sądzicie?
trąbią w radiu i telewizji od wczoraj
strasznie się tym tematem delektują - nareszcie mamy to co cała eueopa!!???
--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-05-06 15:13:46

Temat: Re: BSE w Polsce????
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> wrote:

>co o tym sądzicie?
>trąbią w radiu i telewizji od wczoraj
>strasznie się tym tematem delektują - nareszcie mamy to co cała eueopa!!???

Litwa juz nie chce naszych krow.....:(

AgataW.

1. Data: 2002-05-06 15:22:51

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> wrote:

> Litwa juz nie chce naszych krow.....:(
>
> AgataW.

???????????

1. Data: 2002-05-06 15:35:50

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> "Po wykryciu w Polsce pierwszego przypadku BSE u krowy Litwa
> wprowadziła zakaz importu polskiej wołowiny
>
> Litwa wprowadziła zakaz importu polskiej wołowiny, reagując w
> ten sposób na wykrycie w Polsce pierwszego przypadku bydlęcego
> gąbczastego zwyrodnienia mózgu (BSE) - podała litewska agencja ELTA.

To skąd teraz importuje, jeśli jak rozumiem cała Europa jest "trefna" pod tym
względem

> Zakaz ogłosiła Państwowa Służba Kontroli Żywności i Weterynarii.
>
> Jak poinformował jej szef Kazimieras Lukauskas, zakłady mięsne
> w Wilnie sprowadziły w tym roku z Polski 88 ton wołowiny, ale
> była ona uprzednio przebadana i miała certyfikat bezpieczeństwa.

to chyba (może się mylę, jestem kompletnym laikiem) nie jest zbyt wiele

> Natomiast litewskie restauracje McDonalds nie importują
> polskiego mięsa wołowego.(PAP)"

rozumiem, że nie importowały również przedtem i w ten sposób są spokojne.
A skąd jest wołowina w tych zakładach? - czy to jest wiadome?

1. Data: 2002-05-06 15:37:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>wprowadzi?a zakaz importu polskiej wo?owiny
>
>Litwa wprowadzi?a zakaz importu polskiej wo?owiny, reaguj?c w
>ten sposób na wykrycie w Polsce pierwszego przypadku bydl?cego
>g?bczastego zwyrodnienia mózgu (BSE) - poda?a litewska agencja ELTA.
>
>Zakaz og?osi?a Pa?stwowa S?u?ba Kontroli ?ywno?ci i Weterynarii.
>
>Jak poinformowa? jej szef Kazimieras Lukauskas, zak?ady mi?sne
>w Wilnie sprowadzi?y w tym roku z Polski 88 ton wo?owiny, ale
>by?a ona uprzednio przebadana i mia?a certyfikat bezpiecze?stwa.
>
>Natomiast litewskie restauracje McDonalds nie importuj?

ueee, pewnie i tak juz za pozno...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-06 15:38:17

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-05-06 16:00:16

Od: "ania" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka.
Radio i telewizja trąbią głośno , ale ja chyba już podświadomie nie kupię
wołowiny z niewiadomego żródła. Kurde tylko gdzie ja znajdę znajome żródło?
Jak myślicie kupować wołowinę , czy ten niepewny czas przeczekać ? Ale sie
narobiło !!!
Pozdrawiam.
Ania z fasolką.

1. Data: 2002-05-06 16:09:01

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:

> Hejka.
> Radio i telewizja tr?bi? g^(3)o?no , ale ja chyba ju? pod?wiadomie nie kupie^
> wo^(3)owiny z niewiadomego ?ród^(3)a. Kurde tylko gdzie ja znajde^ znajome
?ród^(3)o?
> Jak my?licie kupowa? wo^(3)owine^ , czy ten niepewny czas przeczeka? ? Ale sie
> narobi^(3)o !!!
> Pozdrawiam.
> Ania z fasolk?.

gdyby istniała jakaś "rzetelność" zawodowa (zresztą w jakimkolwiek Zawodzie)
to być może ...
pamiętam, że byłam okropnie zawiedziona, kiedy w pierwszy szale wiadomości o BSE
w Europie w moich okolicznych sklepach nie pojawiła się wiadomość - "sprzedajemy
wyłącznie polską wołowinę" -
w związku z tym zakładam, że handlowcy kupują najtańszą wołowinę, skądkolwiek by
nie była.... a szkoda, bo była to jedna z niewielu szans polskiego rolnictwa
...itd itd...mogłabym parę gorzkich uwag pod adresem PSL, i różnych innych
organizacji, związków, rzekomo interesujących się dolą i niedolą..

ja lubię to co chłopi polscy produkują i jem to bez żadnych wstrętów
ja tylko chcę mieć pewność, że oni to wyprodukowali "po bożemu" (żeby się nie
wpuszczać w zawiłe tłumaczenia)
ewa
fanka naprawdę polskiego jedzonka

1. Data: 2002-05-06 16:49:16

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia wrote:

> To skąd teraz importuje, jeśli jak rozumiem cała Europa jest "trefna"

BSE to pretekst, chodzi o "obronę interesów" własnego rolnictwa.
Litwa nie mogłaby ot tak sobie wprowadzić zakazu importu, bo:
- groziłyby jej retorsje z naszej strony
- nie odpowiada to polityce UE, do której z takim rozpędem i Litwa i
Polska dąży
A teraz przynajmniej ma wymówkę

Ja wam mówię - tak jak Amerykańcy stonkę, tak Litwini podłożyli nam
świnię w postaci wściekłej krowy :))

sadyl
PS: a może by tak "podejrzane" krowy eksportować do Indii? tam dopiero
mieliby zagwozdkę co z nimi zrobić :)))

1. Data: 2002-05-06 16:53:01

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:

> Jak myślicie kupować wołowinę , czy ten niepewny czas przeczekać ?

Broń boże nie kupuj
A jeszcze lepiej nie kupuj od kilkunastu lat - wtedy być może unikniesz
kontaktu z prionami ;))

Trzeba przejść na vege - ale skąd wiadomo, czy soja nie jest
modyfikowana genetycznie?

pozostaje breatharianizm (tak to się pisze?)

:))))

sadyl

Agencja reklamowa poszukuje mlodych dziewczyn, nowych, sympatycznych twarzy z Trojmiasta i okolic
pochwale go (OT)
jak dlugo w zamrazarce?
dziwna patelnia...
Ciemne kluski slaskie :(