Babka z czekladą.

1. Data: 2002-04-05 10:11:55

Temat: Babka z czekladą.
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos pomoże mi odszyfrować ten przepis. Co należy przygotować to wiem
(czytać potrafię, ale jak to połączyc to już mi chyba rozumu nie starcza)??
jeżeli ktoś juz robił takie ciasto to bardzo proszę o wszelkie rady.

A oto przepis:

"Babka z czekoladą"

3 jajka
170g cukru
1 torebka cukru waniliowego
150g czekolady
1/8 l oleju
1/8 l śmietany
2 łyzki proszku do pieczenia
250g mąki krupczatki
szczypta soli
masło do wysmarowania formy i tarta bułka.

Sposób przygotowania:
1. Jajka, cukier, sól i cukier waniliwoy ubić na pianę. czekoladę połamac na
kawałki..
2. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy jajecznej. Do maki
stopniowo dolewac olej, wymiezany ze śmietaną. Mieszać nie ubijać.
3. następnie do mąki ostrożnie wmmieszać krem jajeczny i dodać czekoladę.
Formę natrzeć masłem i posypać tarta bułką.
4. Ciasto wlać do formy i piec w dolnym poziomie piekarnika.

No i właśnie! Skąd wziąć ten krem jajeczny, a skąd masę jajeczną. I ile
jajek przeznaczyc do każdego z nich, a może do jednego żółtka a do drugiego
białka.
A tak poza tym to czy jeżeli ciasto mam piec na dolnym poziomie piekarnika
to znaczy, że mam nie właczać górnej grzałki?

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-04-05 10:50:08

Temat: Re: Babka z czekladą.
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> No i właśnie! Skąd wziąć ten krem jajeczny, a skąd masę jajeczną. I ile
> jajek przeznaczyc do każdego z nich, a może do jednego żółtka a do drugiego
> białka.

Nie robilam, ale patrzac po skladnikach najpierw ubilabym zoltka z
cukrem, a potem wszystko wymieszala z piana z bialek.

> A tak poza tym to czy jeżeli ciasto mam piec na dolnym poziomie piekarnika
> to znaczy, że mam nie właczać górnej grzałki?

Ja pieke zawsze tylko z dolna grzalka, bo gornej nie posiadam ;-)
Pozdrawiam
A-Netusia

1. Data: 2002-04-05 10:53:35

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o te jajka to tak właśnie sobie pomyslała za pierwszym razem i
tak zrobiłam.
No cóż wyszedł piekny zakalec.
Myślałam wiec, że może jednak coś jest nie tak.
Anka

kolacja we dwoje
Witam i pytam.
Ciasteczka orzechy