Babka z rodzynkami chcę upiec

1. Data: 2004-05-13 17:10:38

Temat: Babka z rodzynkami chcę upiec
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym zrobić babkę z poniższego przepisu:BABKA DROZDZOWA Z RODZYNKAMI
1 opakowanie drozdzy suszonych
1 lyzeczka cukru
200 g letniej smietanki 30%
500 g maki pszennej
125 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
6 kropli olejku do ciast o smaku cytrynowym[ niekoniecznie, ja nie dalam]
sol
75 g obranych i zmielonych migdalow
3 jajka
200 g stopionej i schlodzonej margaryny lub masla
150 g rodzynek
bulka tarta

Temperatura pieczenia:
piekarnik elektryczny: 170-200 C (nagrzac piekarnik)
plekarnik z nawiewem: 160-170 C (nie nagrzewac plekarnika)
piekarnik gazowy: pozycja 2 3 (me nagrzewac piekarmka)

Czas pieczenia: ok. 50 min

Drozdze starannie rozmieszac z 1 lyzeczka cukru i smietanka
Rozczyn pozostawic na ok 15 mm w temperaturze pokojowej.
Make przesiac do miski do ucierania, w srodku zrobic wglebienie.
Z boku wsypac cukier, cukier wanillowy, migdaly, dodac
aromat, szczypte soli, jajka i tluszcz. Wyrosniete drozdze wlozyc
do wglebienia. Wyrabiac ciasto za pomoca rniksera z koncowka
do zagniatania, najpierw na najnizszych, potem na najwyzszych
obrotach przez ok. 5 min. Wyrobione ciasto przykryc i trzymac
w cieplym miejscu tak dlugo az wyraznie powiekszy swoja
objetosc, Wtedy jeszcze raz zagniesc je mikserem ustawionym
na najwyzsze obroty.
Rodzynki przebrac, dodac do ciasta i krotko zagniesc mikserem
ustawionym na srednie obroty.
Przelozyc ciasto do natluszczonej i wysypanej bulka tarta
formy na babke (o 24 cm), postawic w cieplym miejscu, aby
jeszcze raz wyroslo.

Problem polega na tym ze nie mam miksera. Czy to mozna zagniesc rekoma?
Muesze sie pozbyc jakos pomaranczowego dzemu, czy moge go do babki dodac?
Mam caluy sloik, czy to jej zaszkodzi?
I jeszcze jedno, suszone drozdze to takie co sie kupuje w malych kostkach w
Polsce? Jesli nie to ile mam kupic wlasnie takich?

Pozdrawiam gorąco

Monika Zarczuk

1. Data: 2004-05-13 20:37:02

Temat: Re: Babka z rodzynkami chcę upiec
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:007601c4390c$cfe504e0$6400a8c0@ap.siedlce.pl, Monika Zarczuk
wrote:
> Problem polega na tym ze nie mam miksera. Czy to mozna zagniesc
> rekoma?
Myślę, że drożdżowe ciasto możesz spokojnie zagnieść rękami.

> Muesze sie pozbyc jakos pomaranczowego dzemu, czy moge go do
> babki dodac? Mam caluy sloik, czy to jej zaszkodzi?
Moim bardzo skromnym zdaniem dziwny pomysł... Ale drożdżowe można jeść z
dżemem. :-)

> I jeszcze jedno, suszone drozdze to takie co sie kupuje w malych
> kostkach w Polsce? Jesli nie to ile mam kupic wlasnie takich?
Suszone drożdże zazwyczaj są w proszku, nie w kostkach - przynajmniej
tylko takie widziałam. Ja kupuję opakowania 7g. Niestety nie wiem, jaką
ilością żywych drożdży zastępuje się suche.

Hania

1. Data: 2004-05-13 20:41:01

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:c80m6t$h2t$1@inews.gazeta.pl, Hanna Burdon wrote:
> Niestety nie wiem,
> jaką ilością żywych drożdży zastępuje się suche.

Znalazłam w sieci przelicznik, z którego wynika, że 7 g suchych drożdży to
17 albo 22 g świeżych (zależy, jaki to rodzaj suchych)...
Link:
http://www.theartisan.net/convert_yeast_two.htm

Pozdrawiam,

Hania

1. Data: 2004-05-13 22:49:01

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon wrote:

> [...]
> tylko takie widziałam. Ja kupuję opakowania 7g. Niestety nie wiem, jaką
> ilością żywych drożdży zastępuje się suche.

A tu moj przelicznik drozdzowy, sprawdzony:

25 gram swiezych drozdzy = 10 gram suchych drozdzy
albo
25 gram suchych drozdzy = 62.5 gram swiezych drozdzy

MB

1. Data: 2004-05-13 23:01:39

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk wrote:

> Muesze sie pozbyc jakos pomaranczowego dzemu, czy moge go do babki dodac?

Raczej nie, zrobi ci sie zakalec. Natomiast jest jakies czekoladowe ciasto, do
ktorego dodaje sie dzem, ale nie moge go znalezc. Moze ktos przypomni.

> Mam caluy sloik, czy to jej zaszkodzi?

Zaszkodzi.

Jesli chodzi o rodzynki, to radze zrobic tak:

Zalac rodzynki wrzatkiem. Przelac przez sito po 10 minutach i osuszyc/zwinac w
reczniku lnianym lub papierowym. Te cieple rodzynki dodac do wyrobionego
ciasta drozdzowego i ciasto lekko zagniesc. Cieplo rodzynek spowoduje, ze
ciasto drozdzowe bedzie roslo rowniez od wewnatrz, co znacznie ulepsza
rownomiernosc ciasta, jak i skraca czas drugiego wyrastania.

Jesli chodzi o metode robienia ciasta drozdzowego, to ja ogrzewam wszystko,
poczynajac od jajek w cieplej wodzie, maslo, mleko, cukier i make w
mikrofalowce, i miski, w ktorych ciasto jest wyrabiane i rosnie. Moze jest to
troche wiecej pracy, ale ciasta wychodza duzo lepsze, wyrosniete, rowne, i
czas podwojnego wyrastania jest bardzo skrocony.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-14 09:02:36

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> a écrit dans le message news:
4...@o...com...

> Raczej nie, zrobi ci sie zakalec. Natomiast jest jakies czekoladowe
ciasto, do
> ktorego dodaje sie dzem, ale nie moge go znalezc. Moze ktos przypomni.

dzemu mozna dodac do "pain perdu" czyli do ciasta robionego z czerstwego
pieczywa. moge podac przepis jesli ktos chce.

pzdr
fela

1. Data: 2004-05-14 09:36:00

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzemu mozna dodac do "pain perdu" czyli do ciasta robionego z czerstwego
> pieczywa. moge podac przepis jesli ktos chce.

to ja poproszę , bo u mnie jakoś sporo pieczywa zostaje, z chęcią je
zagospodaruję inaczej niz w postaci grzanek.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-05-14 11:36:08

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> dzemu mozna dodac do "pain perdu" czyli do ciasta robionego z czerstwego
> pieczywa. moge podac przepis jesli ktos chce.
>

> pzdr
> fela

Ja bardzo proszę
Monika