gulasz z żołądków i ser drobiowych

1. Data: 2004-05-13 10:23:46

Temat: gulasz z żołądków i ser drobiowych
Od: Izabela Kopij <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam...
chodzi za mną i moim TŻ już długo, ale nigdy nie robiłam i nie mam
pojęcia jak się za to zabrać. Ma ktoś może jakiś interesujący i
koniecznie sprawdzony przepis?
Mój TŻ powiedział tylko: jak nie znajdziesz to dzwoń do mojej mamy:PPP

Tia... jeszcze tego brakowało, żeby przyszła teściowa stwierdziła, że
nie umiem gotować i syna jej głodzę:P

Izza

1. Data: 2004-05-13 12:08:13

Temat: Re: gulasz z żołądków i ser drobiowych
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Kopij napisał(a):
> [...]
> Mój TŻ powiedział tylko: jak nie znajdziesz to dzwoń do mojej mamy:PPP
>
> Tia... jeszcze tego brakowało, żeby przyszła teściowa stwierdziła, że

===
Żołądki oczyścić z resztek paszy, pokroić. Serca przekroić wzdłuż i oczyścić
ze skrzepniętej krwi oraz tłuszczu.
Bardzo dokładnie opłukać (wymiętolić ręką kilka razy zmieniając wodę), aby
pozbyć się wszystkich obcych resztek.
Zalać wodą, posolić, gotować godzinkę.
Dodać przyprawy (ja daję pieprz, czosnek, tymianek, rozmaryn, liść, słodką
paprykę, sos sojowy, koncentrat pomidorowy (niedużo)) i dodusić do
miękkości.
Na koniec, wg uznania, można dodać jeszcze podsmażone pieczarki, cukinię
albo paprykę (strąkową), itp.
Sos powinien być niezbyt wodnisty. Jeśli jest potrzeba, można go zagęścić na
różne sposoby (np. śmietaną, albo mąką ziemiaczaną).
Sos gęsty robię do ziemniaków. Nieco bardziej wodnisty i zagęszczany - do
klusek kładzionych lub kaszy.

Czasami, po uduszeniu, wrzucam całość do zrobionego osobno sosu koperkowego
lub jakiegoś innego.

waldek
===

1. Data: 2004-05-13 15:03:13

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Kopij" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam...
> chodzi za mną i moim TŻ już długo, ale nigdy nie robiłam i nie mam
> pojęcia jak się za to zabrać. Ma ktoś może jakiś interesujący i
> koniecznie sprawdzony przepis?

Takie najprostsze, nie wiem, czy interesujące, ale na pewno sprawdzone:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/podroby.htm

> Mój TŻ powiedział tylko: jak nie znajdziesz to dzwoń do mojej mamy:PPP

To jest doskonała rada.

> Tia... jeszcze tego brakowało, żeby przyszła teściowa stwierdziła, że
> nie umiem gotować i syna jej głodzę:P

Spójrz na to z innego punktu widzenia.
Zadzwoń i powiedz, że chciałabyś mu zrobić takie jakie miał u mamy w domu,
bo wiesz, że do takiej kuchni był przyzwyczajony i taka najbardziej mu
będzie smakować i że chcesz mu tym zrobić niespodziankę i że właśnie tak
dbasz o jej synka, że chcesz dokładnie w jego ulubione smaki wcelować.
Zapytaj jakie dokładnie dodaje przyprawy w jakiej ilości i tak dalej...
W ten sposób tylko urośniesz w jej oczach. Ale trzeba sprawę umiejętnie
przedstawić.
--
Joanna, która bardzo sobie ceni doskonałe stosunki z teściową.
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-05-13 21:12:09

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zapytaj jakie dokładnie dodaje przyprawy w jakiej ilości i tak dalej...
> W ten sposób tylko urośniesz w jej oczach. Ale trzeba sprawę umiejętnie

Starałam się jakieś 7 lat temu w taki sposób przedstwić prośbę o "korektę"
przepisu na japońca (ciasto z wiśniami). W efekcie wyszło na to, że nie
umiem nie tylko piec, ale i gotować, prać, sprzątać itd - i takie cóś
pokutuje do dziś (bom raczej ugodowa dziopa, kłócić się nie lubię). Raczej
nie polecam tego sposobu.

Dorota

1. Data: 2004-05-13 21:19:20

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> Starałam się jakieś 7 lat temu w taki sposób przedstwić prośbę o "korektę"
> przepisu na japońca (ciasto z wiśniami).

Wiesz... a moja teściowa jest dumna z tego, że jej rodzinny przepis na tort
nie zaginął i że może u mnie często skosztować prawie takiego, jak jej
kiedyś jej mama robiła...

> W efekcie wyszło na to, że nie
> umiem nie tylko piec, ale i gotować, prać, sprzątać itd - i takie cóś
> pokutuje do dziś (bom raczej ugodowa dziopa, kłócić się nie lubię). Raczej
> nie polecam tego sposobu.

Ale tu chyba nie o sposób chodzi, a o umiejętność wdrożenia tegoż...

BTW, podaj przepis na tego "japońca"... grupa na pewno zrobi jakąś korektę
;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

a propos plackow i gałki
Obiecany przepis: CHLEB Serowy
[spam] "Sery Świata", "Kuchnia chińska" i "o zachowaniu się przy stole"
Kozieradka - używa ktoś?
Potrawka.