1. Data: 2024-03-20 14:11:53

Temat: "Schabowe"
Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W różnych quizach dotyczących czasów PRLu, często jest pytanie o
"schabowe z mortadeli". Mimo że pamiętam tamte czasy nigdy o czymś takim
nawet nie słyszałem. A jaka jest Wasza wiedza na ten temat, Szanowni
Grupowicze?

2. Data: 2024-03-20 17:18:47

Temat: Re: "Schabowe"
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.03.2024 o 14:11, Trybun pisze:
> [...]
> "schabowe z mortadeli". Mimo że pamiętam tamte czasy nigdy o czymś takim
> nawet nie słyszałem. A jaka jest Wasza wiedza na ten temat, Szanowni

W panierce wszystko da się zjeść.

Robert

3. Data: 2024-03-20 23:40:12

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2024-03-20, Trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
> "schabowe z mortadeli". Mimo że pamiętam tamte czasy nigdy o czymś takim
> nawet nie słyszałem. A jaka jest Wasza wiedza na ten temat, Szanowni

Schabowe to nie. "Kotlety" tak. Kroiło się w plastry i podsmażało. Bez
walenia i panierek. Coś z góra 2-3 razy dostąpiłem przyjemności, więc
jakoś to popularne u mnie nie było.

--
Marcin

4. Data: 2024-03-22 07:00:53

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> W panierce wszystko da się zjeść.
>

> Robert

Ale nie do wszystkiego pasuje. Np grzyb sowa/kania w panierce to
pomyłka, bo ta pełnie smaku uzyskuje po przypieczeniu. Niektórzy także
panierują np naleśniki, ale raczej smaku im to nie dodaje.

5. Data: 2024-03-22 07:01:41

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> Schabowe to nie. "Kotlety" tak. Kroiło się w plastry i podsmażało. Bez
> walenia i panierek. Coś z góra 2-3 razy dostąpiłem przyjemności, więc
> jakoś to popularne u mnie nie było.

No właśnie, tak sobie pomyślałem że chyba jednak ktoś lansuje kolejny
mit o PRLu na miarę "tylko ocet na półkach, " kotlety schabowe z
mortadeli".. A same podsmażanie kiełbas różnego sortu to normalka w
każdym systemie.

6. Data: 2024-03-22 07:22:50

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2024-03-22, Trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> mit o PRLu na miarę "tylko ocet na półkach, " kotlety schabowe z
> mortadeli".. A same podsmażanie kiełbas różnego sortu to normalka w

Te mortadele miały dość dużą średnicę. Nie kojarzę innej tak grubej
kiełbasy. Pewnie stąd się ta nazwa kotletów wzięła, bo niczego innego
tak smażonego w plastrach nie kojarzę.

--
Marcin

7. Data: 2024-03-22 14:33:33

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.03.2024 o 07:00, Trybun pisze:

> Ale nie do wszystkiego pasuje. Np grzyb sowa/kania w panierce to
> pomyłka, bo ta pełnie smaku uzyskuje po przypieczeniu. Niektórzy także
> panierują np naleśniki, ale raczej smaku im to nie dodaje.

A ja lubię panierowane kanie i często je jadam.
Smak jest dosyć względnym atrybutem, i może dlatego mi smakuje:)
Niektórzy to nazywają "schabowym z lasu", i coś w tym jest.

Naleśniki nadziane farszem (kapusta mięso, jaja etc.) panierowane i
podsmażane to nic innego jak krokiety lub paszteciki, doskonałe do
czerwonego barszczu. Trudno powiedzieć, że im to smaku nie dodaje.

Co do tematu, to nigdy nie miałem okazji spróbować panierowanej
mortadeli, czego serdecznie żałuję :)

--
Wiesiaczek - dziś z DC
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

8. Data: 2024-03-22 14:42:17

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te mortadele miały dość dużą średnicę. Nie kojarzę innej tak grubej
> kiełbasy. Pewnie stąd się ta nazwa kotletów wzięła, bo niczego innego
> tak smażonego w plastrach nie kojarzę.

Zgoda.
Np. włoska pizza jest moim zdaniem jedzeniem śmieciowym, gdzie trochę
mąki i resztki z wczorajszego obiadu tworzą danie, które dla snobów jest
szczytem sztuki kulinarnej.

Przed chwilą zjadłem szczyt polskiej sztuki kulinarnej tzn. barszcz z
białej kapusty ze skwarkami i resztką boczku oraz ziemniaki purre
okraszone słoniną. Pycha! :)))
Co prawda popite nieadekwatnie whisky z colą, ale to okazja z powodu
otrzymanej podwyżki, która musiała być opita :)

9. Data: 2024-03-24 08:51:18

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> Te mortadele miały dość dużą średnicę. Nie kojarzę innej tak grubej
> kiełbasy. Pewnie stąd się ta nazwa kotletów wzięła, bo niczego innego
> tak smażonego w plastrach nie kojarzę.

Ale to przecie wyraźna sugestia - w PRLu Polaków stać było tylko na
takie bieda schabowe z najtańszej kiełbasy, to z tego to równanie do
tradycyjnych schabowych.
Co do grubych kiełbas to miałem parę okazji kupować Krakowską, taką o śr
około 20cm. I to ona  chybna była najgrubszą kiełbasą jaką pamiętam.

10. Data: 2024-03-24 08:52:16

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.03.2024 o 14:33, Wiesiaczek pisze:

> [...]
> czerwonego barszczu. Trudno powiedzieć, że im to smaku nie dodaje.
>
> Co do tematu, to nigdy nie miałem okazji spróbować panierowanej

Skoro Ci takie lepiej podchodzą. Ale chociaż kiedy spróbuj jak smakują
takie bez otoczki, przypieczone. Bo, akurat moim zdaniem takie w otoczce
sporo tracą z swoich walorów smakowych.
Nikt z zapytanych o czymś takim jak schabowy z mortadeli ( w odróżnieniu
od tych z kani) nie słyszał, a więc zdanie o popularności tego dania to
tylko najwyraźniej czysty wymysł antyPRLowskiej propagandy.

Mikroplastik w żywności.