Mikroplastik w żywności.

1. Data: 2023-07-08 00:44:37

Temat: Mikroplastik w żywności.
Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mikroplastiki w owocach i warzywach.

Włoskie badanie
Marta Strinati
Di
Marta Strinati
21 / 06 / 2020 https://www.greatitalianfoodtrade.it/pl/bezpieczeńst
wo/mikroplastiki-w-owocach-i-warzywach-włoskie-badan
ia/

2. Data: 2023-07-08 00:46:09

Temat: Re: Mikroplastik w żywności.
Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 8 lipca 2023 o 00:44:39 UTC+2 XL wiosenna napisał(a):
> [...]
> 21 / 06 / 2020 https://www.greatitalianfoodtrade.it/pl/bezpieczeńst
wo/mikroplastiki-w-owocach-i-warzywach-włoskie-badan

Jednak mikroplastikiem zanieczyszczone są już wszystkie morza i oceany bez wyjątku,
więc najważniejszy jest rozsądek.
Co jednak mnie bardziej przeraża, to akurat nie ryby (których spożycie spada z racji
wzrostu cen i spadku zawartości ryby w rybie ;) - mrożona ryba na przykład to dziś
głównie lód, którym grubo pokryte jest rybie mięso oraz zamrożona woda, w której je
przed mrożeniem namoczono do granicy chłonności).
Mnie przerażają tzw. SOKI OWOCOWE - te w kartonach i butelkach. Z racji moich pewnych
związków z przetwórstwem WIEM, że do tłoczni trafiają np. jabłka z maszynowego zbioru
(czyli strząśnięte na ziemię i stamtąd wsysane kub zgrabiane wraz ze śmieciami w
straszliwie zaśmieconych (mikro)plastikiem sadach (rozpadające się na mikrowłókna
sznurki do mocowania drzewek, powszechnie stosowany styropian w ogromnej ilości
nanoszony przez wiatr z okolicznych bliskich i dalekich budów, folia zwiewana z dróg
i samochodów i inne śmieci z nich wyrzucane i nawiewane) oraz jabłka z naklejkami ze
zwrotow sklepowych lub te wprost od producentów, niesprzedane a już oklejone tymi
naklejkami (najbardziej popularnych sieci sklepów spożywczych w Polsce - WIDZIAŁAM
TO, co jest w wytłokach owocowych! - zatem to samo jest w sokach, tylko
zmikronizowane!
Moja wiedza o tym spowodowała, że od 30 lat nie ma w moim domu miejsca na ,,soki" ze
sklepu.

3. Data: 2023-07-09 14:38:25

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.07.2023 o 00:46, XL wiosenna pisze:

> [...]
zmikronizowane!
> Moja wiedza o tym spowodowała, że od 30 lat nie ma w moim domu miejsca na ,,soki"

Jak sama zauważyłaś granulki mikroplastiku znajdują się wszędzie, także
w wodach gruntowych, tak więc przypuszczalnie unikanie jakiegoś
wybranego produktu w praktyce nic nie daje.

Orzechy, pestki, nasiona.
CEBULA!
Mąka/kasza kukurydziana
kto jadł już robaki ?