CEBULA!

1. Data: 2023-06-28 10:34:51

Temat: CEBULA!
Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Wierzcie lub nie. Ja sprawdziłam wielokrotnie na sobie i bliskich.
Otóż zwykła CEBULA to lek, cud nad cuda. 1) Na świeże powierzchowne oparzenia i na
ukąszenia komarów.
Gdy oparzysz się gorącym piekarnikiem, żelazkiem lub parą z garnka, natychmiast(sic!)
przekrój cebulę i ukazującym się na powierzchni sokiem delikatnie pokryj całe
oparzenie - gwarantuję, że nie powstaną pęcherze, a oparzenie nie będzie bolesne i
szybciej się zagoi. Prawdopodobnie ten sam efekt uzyskasz przy otarciach pięt i
palców, o ile zadziałasz w fazie zaczerwienienia.
2) Na świeże ukąszenia komarów - wytnij niewielki klin/kostkę z cebuli i ściśnij w
palcach do ukazania się soku, po czym wciąż ściskając cebulę energicznie i dośc mocno
natrzyj miejsce ukąszenia. Po takim potarciu i powstałym ewentualnym miejscowym
niegroźnym lekkim chwilowym pieczeniu - swędzenie ustąpi, a bąbel nie powstanie lub
jeśli już wcześniej zdążył powstać, zniknie w ciągu godziny-dwóch i całkowicie
zapomnisz o sprawie.

2. Data: 2023-06-28 10:43:35

Temat: Re: CEBULA!
Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2023-06-28 10:44:37

Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeśli już wcześniej zdążył powstać, zniknie w ciągu godziny-dwóch i całkowicie

Oczywiście M. Z. to ja :)

4. Data: 2023-07-03 14:06:57

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.06.2023 o 10:34, M. Z. pisze:
> [...]
jeśli już wcześniej zdążył powstać, zniknie w ciągu godziny-dwóch i całkowicie

Cebula dobra na wszystko. Działa  przy ukąszeniu komara, jednak
krótkotrwale.  Jeden z domowników ma duże problemy z uczuleniem na
komary, po posmarowaniu wręcz zaczął piać z zachwytu. Jednak po jakiejś
godzinie świąd wrócił. Ale żeby nie było - wszystkie specyfiki z apteki
też nie pomagają.

5. Data: 2023-07-03 19:55:20

Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 3 lipca 2023 o 14:06:58 UTC+2 Trybun napisał(a):
> [...]
> Cebula dobra na wszystko. Działa przy ukąszeniu komara, jednak
> krótkotrwale. Jeden z domowników ma duże problemy z uczuleniem na

Nie ,,smarować". Ukąszenie komara ENERGICZNIE NATRZEĆ Z MOCNYM NACISKIEM, jakby
chciało się je bardzo mocno podrapać tą cebulą.

Smarować (wyciśnietym w palcach kawałkiem i jego sokiem lub wieksze powierzchnie całą
przekrojoną cieknącą cebulą - DELIKATNIE!) oparzenia 1 stopnia czyli rumień, a także
te nieco silniejsze, nawet już na granicy 2 stopnia czyli gdy naskórek jest widocznie
zdenaturowany. Ból wkrótce ustaje i nie powstają pęcherze albo ich pierwsze objawy
się cofają i świeżo oddzielony naskórek przylega do podłoża jak opatrunek, po czym po
kilku dniach wysychając złuszcza się bezboleśnie, odsłaniając wygojoną świeżą skórę.

> wręcz zaczął piać z zachwytu. Jednak po jakiejś
> godzinie świąd wrócił.

Bo posmarował, zamiast natrzeć.
Chyba, że go dziabnęła mucha końska.

> Ale żeby nie było - wszystkie specyfiki z apteki
> też nie pomagają.

Cebula pomaga. Nie zdarzyło mi się, żeby zawiodła, a stosuję od lat, bo u nas jest
latem dużo komarów.

6. Data: 2023-07-04 11:48:55

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2023 o 19:55, XL wiosenna pisze:
> [...]
czym po kilku dniach wysychając złuszcza się bezboleśnie, odsłaniając wygojoną świeżą

Niestety, ukąszenie było tylko przetarte przeciętą na pół cebulą.

> Bo posmarował, zamiast natrzeć.
> Chyba, że go dziabnęła mucha końska.

> Cebula pomaga. Nie zdarzyło mi się, żeby zawiodła, a stosuję od lat, bo u nas jest
latem dużo komarów.

Pomaga na pewno, pytanie tylko czy definitywnie wyleczy? Zaraz zadzwonię
do "ofiary", bo jest na urlopie, i przekażę Twoje zalecenia w całości.

7. Data: 2023-07-04 12:08:56

Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 4 lipca 2023 o 11:48:55 UTC+2 Trybun napisał(a):
> [...]
> >
> Pomaga na pewno, pytanie tylko czy definitywnie wyleczy? Zaraz zadzwonię
> do "ofiary", bo jest na urlopie, i przekażę Twoje zalecenia w całości.

Tak, definitywnie wyleczy - swędzenie natychmiast ustaje (powtarzam - po mocnym
potarciu może najpierw wystąpić niewielkie pieczenie, które mija po kilku-kilkunastu
sekundach), a więc ustaje bodziec do nieustannego drapania. Po godzinie łapiemy się
na tym, że zapomnieliśmy o ukąszeniu. Po dobie do max. dwóch znika bąbel.

Mąka/kasza kukurydziana
kto jadł już robaki ?
Nie ma leniwych klusek!
Robienie wody z mózgów młodzieży