Mąka/kasza kukurydziana

1. Data: 2023-06-18 16:29:18

Temat: Mąka/kasza kukurydziana
Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

Podzieli  się ktoś wiedzą w jakiej sieci sklepów stacjonarnych można na
dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

2. Data: 2023-06-18 16:36:26

Temat: Re: Mąka/kasza kukurydziana
Od: jn <j...@m...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2023 o 16:29, Trybun pisze:
> Podzieli  się ktoś wiedzą w jakiej sieci sklepów stacjonarnych można na
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar?

https://zakupy.auchan.pl/shop/sante-kasza-kukurydzia
na.p-239204

https://zakupy.auchan.pl/shop/naturavena-ekologiczna
-skrobia-kukurydziana.p-798043

I makaron też jest.

3. Data: 2023-06-18 20:34:00

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
> a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Choćby w lidlu.

Ewa

4. Data: 2023-06-19 10:56:53

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej
> kukurydzy a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Dzięki za odzew. Niestety, najbliższy Auchan to 100km, w linii prostej.
Ale jak będę w Poznaniu to zajrzę. W Lidlu dostałem tylko mąkę, nie wiem
co z niej wyjdzie bo mimo tego że z niej też idzie zrobić
polentę/mamałygę to jeszcze z nią nie eksperymentowałem.

5. Data: 2023-06-22 00:28:31

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzień dzisiejszy zdobyć tytułowy towar? Na polach coraz więcej kukurydzy
> a w sklepach na odwrót.. A mi się właśnie zamarzyła mamałyga..

Mąka na dzień dzisiejszy? Cóż to za cudo?
Mąkę można przeznaczyć na placki, na chleb... Ale na dzień dzisiejszy?
Jak można z maki robić "dzień dzisiejszy"?

--
-
Akarm

6. Data: 2023-07-03 14:08:15

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2023 o 00:28, Akarm pisze:

> Mąka na dzień dzisiejszy? Cóż to za cudo?
> Mąkę można przeznaczyć na placki, na chleb... Ale na dzień dzisiejszy?
> Jak można z maki robić "dzień dzisiejszy"?

O co tak właściwie szanownemu biega, nie rozumie po polsku?

7. Data: 2023-07-04 01:29:59

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2023 o 14:08, Trybun pisze:

> O co tak właściwie szanownemu biega, nie rozumie po polsku?

Chodzi o to, że właśnie rozumie po polsku.
"Na dzień dzisiejszy", to forma identyczna jak np. "na samochód
czerwony" czy "na ekran ciekłokrystaliczny". Można na nie popatrzeć,
ponarzekać, ale nie da się na nie czegoś zdobyć.
Tępe prymitywy i tak nie zrozumieją, w czym rzecz...
...bo języki polski jest dla nich językiem obcym.

--
-
Akarm

8. Data: 2023-07-04 11:48:40

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2023 o 01:29, Akarm pisze:

> [...]
> Tępe prymitywy i tak nie zrozumieją, w czym rzecz...
>  ...bo języki polski jest dla nich językiem obcym.

Wcale nie, "na dzień dzisiejszy" znaczy że rzecz jest  (może być i
niematerialna} jest oczekiwana na teraz. Od kaszy kukurydzianej jeszcze
stosunkowo niedawno uginały się sklepowe półki, dzisiaj trzeba na nią
polować.  Naprawdę muszę takę rzeczy wyjaśniać poliglocie zamiłowanemu w
czystej polszczyźnie? Jeszcze jedno - jak ty byś sformułował pytanie o
namiary na kaszę potrzebną na już?

9. Data: 2023-07-04 12:49:32

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2023 o 11:48, Trybun pisze:

> [...]
> polować.  Naprawdę muszę takę rzeczy wyjaśniać poliglocie zamiłowanemu w
> czystej polszczyźnie? Jeszcze jedno - jak ty byś sformułował pytanie o

Potrzebuję na dzisiaj, na szybko, na już, na teraz, natychmiast.
A na dzień dzisiejszy to mogę co najwyżej ponarzekać, bo słońce pali.

--
-
Akarm

10. Data: 2023-07-05 23:06:17

Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 4 lipca 2023 o 12:49:34 UTC+2 Akarm napisał(a):

> Potrzebuję na dzisiaj, na szybko, na już, na teraz, natychmiast.

Widzę tego paskudztwa (sorry) do imentu w Allegro. W sklepach ze ,,zdrową" żywnością
i hipermarketach też pewnie jest, ostatnio chyba widziałam w Carrefour, zmuszona do
jego odwiedzenia brakiem innego sklepu spozywczego w kieleckiej Galerii Korona.
Mignęło mi toto gdzieś na takim regale z ,,naturalnymi" sypkimi produktami czy coś.

> A na dzień dzisiejszy to mogę co najwyżej ponarzekać, bo słońce pali.

Ja słońce lubię, choć unikam opalania się. Doceniam czas słonecznych dni. Za chwilę
go nie będzie.

> --
> -
> Akarm
> Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Dobra wołowina jest super. Bydło jest teraz najbardziej widoczne we Francji.

kto jadł już robaki ?
Nie ma leniwych klusek!
Robienie wody z mózgów młodzieży
Biszkopt bez przepisu.