Badania na wykrycie raka

1. Data: 2003-03-14 10:18:08

Temat: Badania na wykrycie raka
Od: "Bartosz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym zrobic badania wczesnego wykrywania nowotworu. Jak nazywaja sie
takie badania, gdzie mozna je zrobic?

2. Data: 2003-03-14 12:16:26

Temat: Re: Badania na wykrycie raka
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b4sadj$a5c$1@atlantis.news.tpi.pl>, d...@i...pl says...
> Chcialbym zrobic badania wczesnego wykrywania nowotworu. Jak nazywaja sie
> takie badania, gdzie mozna je zrobic?
Zalezy jakiego nowotworu.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

3. Data: 2003-03-14 12:57:20

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik suzuki nakai napisał:
> In article <b4sadj$a5c$1@atlantis.news.tpi.pl>, d...@i...pl says...

to sa markery. Mysle ze napewno w kazdej prywatnej klinice, a jak jest w
przychodniach?-nie wiem

4. Data: 2003-03-14 12:59:41

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to sa markery.
Dobra, jaka jest wg Ciebie sensownosc robienia 'markerow' ot tak siup, bez
znajomosci nawet wieku pacjenta? Zrobic mozna wszystko, tak mozna dac
ogloszenie 'pojazd dobry kupie'.

5. Data: 2003-03-14 13:38:27

Temat: Odp: Badania na wykrycie raka
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorita <d...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4sjap$8bf$...@a...news.tpi.pl...

> to sa markery.

Jako metoda przesiewowa? Duzo wiecej sensu ma rtg klatki piersiowej i usg
brzucha - kosztuje duzo mniej, jest bardziej swoiste i czule. Markery maja
sens w monitorowaniu leczenia, nie w diagnostyce...

pzdr
W.

6. Data: 2003-03-14 14:00:45

Od: "Bartosz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to za roznica jakiego? Prosze mi wytlumaczyc.
Bartosz

Zalezy jakiego nowotworu.

7. Data: 2003-03-14 14:24:57

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Mar 2003 11:18:08 +0100, "Bartosz" <d...@i...pl>
wrote:

>Chcialbym zrobic badania wczesnego wykrywania nowotworu. Jak nazywaja sie
>takie badania, gdzie mozna je zrobic?

Ktorego raka ? Jest ich (najpopularniejszych) ze setka.

Pozdrawiam

dradam

8. Data: 2003-03-14 14:31:49

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Mar 2003 15:00:45 +0100, Bartosz wrote:

> A co to za roznica jakiego? Prosze mi wytlumaczyc.

Wybacz, ale skoro Twoja wiedza na temat nowotworów wygląda tak, jak to
wodać w powyższym zdaniu, to najprawdopodobniej nie będziesz w stanie
zrozumieć tego tłumaczenia.

BP, NMSP.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

9. Data: 2003-03-14 15:06:11

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Ktorego raka ? Jest ich (najpopularniejszych) ze setka.
>
> Pozdrawiam

Mialem ostatnio w Przychodni pacjenta który tez chcial wiedziec czy ma
raka,oczywiscie nie potrafil sprecyzowac miejsca w którym ów mialby sie
znajdowac.MOze to ten sam?:))))

Peter

10. Data: 2003-03-14 15:40:09

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobra, jaka jest wg Ciebie sensownosc robienia 'markerow' ot tak siup, bez
> znajomosci nawet wieku pacjenta? Zrobic mozna wszystko, tak mozna dac
> ogloszenie 'pojazd dobry kupie'.

Nie wiem jaka jest sensownosc, nie jestem lekarzem. wiem tylko, ze mnie
np zlecili wykonanie markerow;-)

Badanie moczu
Zatrzymanie wody w organiźmie
Cisnienie a piguly?