Badania niepełnosprawnych

21. Data: 2002-03-03 22:23:12

Temat: Re: Badania niepełnosprawnych
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czaplewski" <s...@p...com> napisał w wiadomości
news:a5nsot$l4b$1@news.tpi.pl...
> Osoby które wyrobiły prawo jazdy przed wejściem w życie ustawy oczywiście
> mieli badania lekarskie w celu stwierdzenia zdolności do kierowania
> pojazdami i zostali dopuszczeni na podstawie zaświadczenia lekarskiego.
> Czyżby to już nie był wiarygodny dokument ?
> I te osoby które (myślę że większość) mają prawo jazdy na czas
bezterminowy
> zostana ponownie wezwani na badania celem wydania decyzji czy mogą nadal
> prowadzić samochód ???? Bo tak wynika z zapisu ustawy.

/.../

Mysle ze rzecz kwalifikuje sie do tego, aby wystosowac pismo do Rzecznika
Praw Obywatelskich - chodzi tutaj o ewidentna dyskryminacje pewnej grupy
osob.
Jesli lekarz stwierdzil w przypadku konkretnego ON, ze moze wydac zezwolenie
bezterminowe, to znaczy sie - wg jego stanu wiedzy istniejace schorzenie nie
bedzie w przyszlosci wplywac (w wiekszym stopniu niz w chwili wydania
pozwolenia) na jego zdolnosc prowadzenia pojazdu. A zatem nie widac
najmniejszego powodu aby po jakims czasie akurat dla takiej grupy osob
powtarzac badania. I to niezaleznie od tego, jaka teorie spiskowa
przyjmiemy.

Mozna zalozyc, ze:
1. Lekarze wydajacy pozwolenia to idioci albo zlodzieje - ale w takim razie
rownie dobrze mogli wydac lewe zaswiadczenia pozornie zdrowym ludziom (nie
formalnym ON) - i nalezalo by przebadac WSZYSTKICH kierowcow

lub

2. Ze w przypadku ON istnieje duze ryzyko pomylki w ocenie przyszlej
zdolnosci - przy czym tutaj tez podwaza sie kompetencje lekarzy, ktorzy
wszakze moga wystawic w watpliwych przypadkach zezwolenie czasowe. Dalej - w
tym przypadku - wszak rowniez czlowiek zdrowy, zwlaszcza z wiekiem, moze
zachorowac czy zwyczajnie utracic zdolnosc do prowadzenia pojazdu - tak wiec
rowniez w tym przypadku nalezaloby badac ewentualnie WSZYSTKICH kierowcow.

3. Istnieje jedna jedyna mozliwosc, w ktorej wprowadznie takich przepisow
byloby uzasadnione: gdyby ze statystyk zaczelo wynikac, ze wyraznie zwieksza
sie ilosc wypadkow spowodowanych przez ON posiadajacych bezterminowe
pozwolenie na prawko wydane wiele lat temu. Innymi slowy - ze rzeczywiscie z
wiekiem wielu ON (znacznie wiecej niz tzw. zdrowych) staje sie faktycznie
niezdolnymi do prowadzenia samochodu. Ale aby nie nioslo to ze soba elementu
dyskryminacji, nalezaloby przedstawic statystyki wskazujace taka sytuacje.

Powtorze: dla mnie jest to jawna dyskryminacja okreslonej grupy spolecznej -
i sugeruje zorganizowane dzialanie majace na celu wystosowanie oficjalnych
protestow oraz pism do stosownych organow (m.in. rzecznicy po i on).

Jest jeszcze druga sprawa, kto wie czy na dzien dzisiejszy nie znacznie
bardziej powazna. Chodzi jeszcze o jeden aspekt - byc moze wazniejszy.
Kiedys byl poruszany - a jak sadze niebawem wroci. Chodzi o wszelkiego
rodzaju przerabiane samochody.

1. Ile w Polsce jest oficjalnych, zatwierdzonych, posiadajacych wszelkie
zezwolenia i homologacje rozwiazan?
2. Czy jest formalna klasyfikacja tych rozwiazan pozwalajaca lekarzowi
stwierdzic: takie schorzenie - moze prowadzic przy takich przerobkach?

Otoz takich rozwiazan praktycznie nie ma. Punkt 2 nie istnieje z tego co
wiem WCALE, co do punktu 1 - to homologacja objete sa pojedyncze rozwiazania
(FIAT cos robi w tym temacie i zdaje sie nikt wiecej) - wiec z prawnego
punktu widzenia ok 80-90% przerabianych samochodow ON jezdzi NIELEGALNIE.
Na dobra sprawe taki przerabiany samochod nie ma prawa byc zarejestrowany i
uzytkowany, kazdy patrol moze go zgodnie z prawem zdjac z drogi (na dobra
sprawe nawet powinien!), a w przypadku spowodowania jakiegos powazniejszego
wypadku - cala wina bedzie po stronie ON.

Mam niedobre obawy, ze lada dzien i ta sprawa zacznie smrodzic - i wtedy
dopiero wyjda tzw. "jaja" :-(((((

LM

22. Data: 2002-03-08 20:17:23

Temat: Odp: Badania niepełnosprawnych
Od: "Krystyna Borzestowska" <k...@n...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> A ja go mam dość ;-))
> Buzek był zły - a ten to już ................

Ja też mam go dosyć, ale może kiedyś komuś to na dobre wyjdzie. Chociaż
pewnie nie nam :-(
pozdrawiam,
Krysia

23. Data: 2002-03-08 22:43:43

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Borzestowska napisał(a):

> Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> Ja też mam go dosyć, ale może kiedyś komuś to na dobre wyjdzie. Chociaż
> pewnie nie nam :-(

A po tym co chcą z lekami zrobić - usunięcie częsci refundacji w ramach oszczędności
około 1 mld zł - to jest już całkowicie poniżej wszelkich zasad.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |

ulga w abonamencie telefonicznym-czy to prawda ?
Napisy dla niesłyszących
Net z gniastka
proba
Panowie - uważajcie na przyszłe żony :-))