Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...

11. Data: 2011-04-01 19:50:17

Temat: Re: Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
Od: "goro" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:in29oe$2ru$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą
> przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.
>
> Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

Prawo budowlan nakłada na zarzadce lub właściciela obiektu m.in. obowiazek
przeprowadzania okresowej kontroli co najmniej raz na 5 lat. _Wydaje mi sie_
ze instalacja w Twoim mieszkaniu jest Twoja wlasnoscia i na Tobie spoczywa
ten obowiazek. Dlatego jesli spoldzielnia chce to zrobic na swoj koszt to ja
bym im tylko podziekowal (choc podejrzewam ze po prostu placisz za to w
czynszu).

12. Data: 2011-04-02 10:16:20

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-01 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> No i jak to wygląda?
> Sprawdza gniazdka czy napięcie dochodzi?
> Czy obciąża instalację i sprawdza czy ściana się nie nagrzewa?
> Dla czego pomijane są inne pomieszczenia?

U mnie byla to kontrol azabezpieczen
- bezpieczniki,
- zerowanie
- czas i prad (uplywnosc) potrzebne na uruchomienie roznicowki

Wygladalo to tak, ze przyszedl facet - poklikal po bezpiecznikach (w tym
przycisk "test" na roznicowce), wyslal asystenta do kuchni a pozniej
lazienki. asysten z kolei wkladal jakies urzadzenie do gniazdek do
ktorych normalnie mam podlaczana pralke i lodowke, urzadzenie to
powodowalo "wywalenie" roznicowki. Jak wylatywala roznicowka, to
asystenet wykrzykiwal jakies cyferki, ktore majster zapisywal na kartce.
Na koniec sie podpisalem na protokole i sobie poszali.

Przy okazji dowiedzialem sie ze moja roznicowka jest dosc "wrazliwa" i
moglaby wyskakiwac ciut pozniej. Po tej sugestii przy najblizszej okazji
wymienilem ja na inna, ale o takich samych parametrach wypisanych na
obudowie i faktycznie ta nowa daje nam wiecej swobowy w korzystaniu z
urzadzen w domu...

Pozdro

Maseł

13. Data: 2011-04-02 11:00:06

Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

> Wszystko sie zgadza. Ale w dobie wspólnot mieszkaniowych i całej masy
> mieszkań własnościowych, taką kontrolą objęte są instalacje
> elektryczne wewnątrz budynku do liczników elektrycznych lokali
> mieszkaniowych.
>
> Jeżeli ktoś odmówi udostępnienia lokalu w celu takiej kontroli, to SM
> może tylko... wzruszyć ramionami.
> I nie grozi to jak juz tu ktoś napisał, może nie dosłownie
> ściągnięciom licznika. SM nie jest właścicielem licznika. Nie ma
> takich podstaw, nawet przy wadliwej instalacji.
Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu. Tak samo jest z gazem. Napisz prosze co
się dzieje jak ktoś nie udostępni mieszkania do sprawdzenia czy instalacja
gazowa jest sprawna?

14. Data: 2011-04-02 12:10:43

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
> Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
> rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu.
No to jest oczywiste.
> Tak samo jest z gazem.
Nie jest tak samo.
Nie widzisz różnicy pomiędzy ulatniającym sie gazem w lokalu a np.
przebiciem prądu na futrynę?

Instalacja gazowa w lokalu mieszkalnym, od gazomierza do odbiorników
jest własnością właściciela lokalu mieszkalnego, ale SM odpowiada za
stan techniczny tej instalacji. Wymagania przepisów
techniczno-budowlanych nakazują dokonywać co rocznych kontroli
wszystkich elementów inst. gazowych z mieszkaniami włącznie.
> Napisz prosze co
> się dzieje jak ktoś nie udostępni mieszkania do sprawdzenia czy instalacja
> gazowa jest sprawna?
W konsekwencji na oficjalny wniosek SM może dojść do ściągnięcia
licznika przez pogotowie gazowe.
--
Krzysiek

15. Data: 2011-04-02 13:02:12

Od: alex <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
> rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu. Tak samo jest z gazem. Napisz prosze co

chciałbym to właśnie zobaczyć jak ZE ściąga mi liczniki i na jakiej
podstawie (przeczytałem dokładnie umowę z ZE)

obecnie mogę mieć goły drut pociągnięty od licznika i zwinięty w kłębek
na środku pokoju a ZE jak podpiszę że instalacja jest sprawna musi
powiesić mi licznik

16. Data: 2011-04-02 15:18:55

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Kwi, 15:02, alex <o...@w...pl> wrote:

> [...]
>
> obecnie mogę mieć goły drut pociągnięty od licznika i zwinięty w kłębek
> na środku pokoju a ZE jak podpiszę że instalacja jest sprawna musi

Kozakujesz, a w tej kontroli nie chodzi o licznik, lecz o wewnętrzną
instalacje elektryczną. Pomiar oporności i coś tam jeszcze. Musisz na
czas pomiaru w mieszkaniu wyłączyć z gniazdek wszystkie urządzenia, a
pan coś tam robi i odczytuje w swoim aparaciku. I tyle. Raz na 5 lat.
Możesz nie udostępniać mieszkania, nikt Cię nie zmusza, ale
administrator musi ten fakt odnotować w książce okresowych przeglądów.
Jeśli przybędzie kontrola - nie wiem, ale chyba mogą nałożyć na Ciebie
grzywnę.

17. Data: 2011-04-02 15:27:55

Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

mal <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
>
> Kozakujesz, a w tej kontroli nie chodzi o licznik, lecz o wewn=EAtrzn=B1
> instalacje elektryczn=B1. Pomiar oporno=B6ci i co=B6 tam jeszcze. Musisz na
> czas pomiaru w mieszkaniu wy=B3=B1czy=E6 z gniazdek wszystkie urz=B1dzenia,=
> pan co=B6 tam robi i odczytuje w swoim aparaciku. I tyle. Raz na 5 lat.
> Mo=BFesz nie udost=EApnia=E6 mieszkania, nikt Ci=EA nie zmusza, ale
> administrator musi ten fakt odnotowa=E6 w ksi=B1=BFce okresowych przegl=B1d=
> =F3w.
> Je=B6li przyb=EAdzie kontrola - nie wiem, ale chyba mog=B1 na=B3o=BFy=E6 na=
Zaraz że kozakuje. Zwyczajnie jest głupi. Chcą przyjść i darmo sprawdzić czy
jego, jego żony, jego dziecka prąd nie zabije a on ich nie chce wpuścić. Chyba
że z teściową mieszka. Wtedy ma to sens.

18. Data: 2011-04-02 15:49:50

Od: alex <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz że kozakuje. Zwyczajnie jest głupi. Chcą przyjść i darmo sprawdzić czy
> jego, jego żony, jego dziecka prąd nie zabije a on ich nie chce wpuścić. Chyba
> że z teściową mieszka. Wtedy ma to sens.

no widzisz, tak do tego podchodzisz, ja odbieram inaczej, durne przepisy
wymyślane po to żeby ktoś miał kasę (za darmo? przecież ja za to płacę)
dwa razy w roku kontrola przewodów kominowych, kontrola gazu, prądu,
liczników prądu gazu, drzwi mi się nie zamykają, jakieś obce dupki
chodzą po domu grzebią po kątach a ja na to WYPIERDALAĆ

kiedyś nie było takich kontroli i ludzie żyli

my home is my castle i już

19. Data: 2011-04-02 16:13:30

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

alex <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>chodzą po domu grzebią po kątach a ja na to WYPIERDALAĆ
>
>kiedyś nie było takich kontroli i ludzie żyli

Popieram, nie ma nic za darmo, jesli komus sie wydaje, ze mu za darmo
sprawdza to mocno naiwny. Te sprawdzania byleby kase sciagac, tak jak z
przymusowa wymiana licznikow - w interesie wymieniajacych.

20. Data: 2011-04-02 17:09:09

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca napisał(a):
> Popieram, nie ma nic za darmo, jesli komus sie wydaje, ze mu za darmo
> sprawdza to mocno naiwny. Te sprawdzania byleby kase sciagac,
Kontrole stanu technicznego budynków wielorodzinnych muszą być. Tylko
takie kontrole w 90%tach to pic na wodę fotomontaż. Byle by papier był
że kontrola została przeprowadzona.
> tak jak z przymusowa wymiana licznikow - w interesie
> wymieniajacych.
To juz wynika z ustawy o urządzeniach pomiarowych które muszą posiadać
legalizację. To tez jest w Twoim i SM interesie. Jeżeli posiadał być
urządzenie pomiarowe bez legalizacji, i chciał byś zakwestionować
wskazania, i sprawa trafiła by do sądu, był byś bez szans.
--
Krzysiek

PAYPAL payment HANDBAG(LV,GUCCI,CHANEL, PRADA,POLO,COACH,FENDI,C HLOE,BUBERRY,JUICY AND SO ON)
wykrywacze kabli
Jaka szyba?
PAYPAL WHOLESALE all BRAND(UGG BOOTS,SHOES,CLOTHES,HAND BAG,WATCH,JEANS,JERSEY,T -SHIRT,SHIRTS,HOODY,EYEG LASS,CAP,SHAWL,WALLT) and so on http://www.24hours-onlin e.com/.
Hałaśliwi sąsiedzi