Badanie usg

1. Data: 2000-12-11 09:50:04

Temat: Badanie usg
Od: "Sylwia Wypych" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam miec robione usg nerki (jamy brzusznej), otrzymalam instrukcje jak mam
przygotowac sie do tego badania. Otoz, dzien wczesniej niemoge nic jesc juz
od godziny 13 ani pic (za wyjatkiem paru lykow wody podczas brania
tabletek), mam zazyc lek Espumisan oraz na noc tabletke Bisacodyl(na
przeczyszczenie). Oczywiscie w dniu badania tez nie moge nic jesc (badanie
mam o 11.45). Mam pytania, czy rzeczywiscie musze sie glodzic tylko dlatego,
ze mam miec robione usg nerki? Co innego gdybym miala miec robione usg
zoladka lub jelit. Jakie ma dzialanie Espumisan? Mam nie pierwszy raz
robione usg nerki i nigdy nie musialam sie glodzic przez dobe aby mozna bylo
wykonac badanie. Zawsze musialam mie pelny pecherz a tu bede miala go
pusciutki. Czy ktos moze mi to wytlumaczyc?
Dzieki
Sylwia

2. Data: 2000-12-11 10:40:53

Temat: Odp: Espumisan było Badanie usg
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia Wypych <napisała

> Jakie ma dzialanie Espumisan?

Espumisan jest dość łagodnym lekiem o działaniu rozkurczowym. Przeciwdziała
wzdęciom, nadmiernym gazom i kolkom (u niemowląt) i ogólnie można powiedzieć, że
wspomaga jelita w pracy. Dobry na "po świętach", gdy człowiek naje się tyle, że
nie wie, co ma z sobą zrobić ;~)

Maja

3. Data: 2000-12-11 11:23:37

Temat: Re: Badanie usg
Od: "Tomasz Bandurski" <t...@a...amg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia Wypych napisał(a) w wiadomości: <9127sp$r95$1@news.tpi.pl>...
>Mam miec robione usg nerki (jamy brzusznej), otrzymalam instrukcje jak mam
>przygotowac sie do tego badania. Otoz, dzien wczesniej niemoge nic jesc juz
>od godziny 13 ani pic ... (ciach)

Najpierw konkrety: espumisan to lek obnizajacy napiecie powierzchniowe plynu
w jelitach i zmnijeszajacy ilosc gazow w jeitach. Jak pamietam byl
reklamowany pare lat temu jako srodek, ktory powienien byc stosowany przed
usg (pamietam nawet druczki skierowan na USG z reklama tego leku na
odwrocie. Jego dzialanie mialo polegac na zmniejszaniu ilosci gazow w
jelitach ktore uniemozliwiaja czesto ocene takich narzadow jak trzustka czy
ogolnie przestrzeni zaotrzewnowej (np. aorta, wezly chlonne). Nerki raczej
zawsze dobrze widac, bo mozna je ogladac "przez" watrobe lub sledzione -
fala akustyczna przechodzi dobrze przez miazsz tych narzadow a odbija sie na
granicy z gazem. Od paru lat prawie nie spotykam zeby lekarze kierujacy
zalecali espumisan. W wiekszosci wypadkow do badania trzustki wystarczy
glodowka od poprzedzajacej kolacji. Zaleca sie natomiast picie plynow:
wypelnienie pechrza do oceny ("przez" jego plynowa zawartosc) narzadow
miednicy mniejszej, a nawet spozycie plynow pomaga czasem w ocenie trzustki
przez (przez plyn w zoladku). Nie wolno jesc produktow wzdymajacych:
jarzyny, ciemne pieczywo, kawa, mocna herbata oraz zucia gumy i palenia
petow -> polykanie gazu.
Dlatego takie przygotowania jak opisujesz wygladaja mi raczej na
przygotowanie do urografii, czyli badania radilogicznego nerek.
hmm, po pierwsze to sprawdz na jakie badanie jestes skierowana i czy
rzeczywiscie _wykonujacy_ badanie zada takiego przygotowania. Jesli naprawde
chodzi o usg to IMHO te przygotowania sa nie tylko troche przesadzone, ale
zle nawodnienie moze utrudnic/zafalszowac ocene zalegania/zastoju moczu w
nerkach - tu przyznaje nie wiem z jakiego powodu wykonywane jest to badanie.
W sumie jednak zalecam zastosowanie sie do tych zalecen, bo mozesz zawsze
zobaczyc w opisie "dokladna ocena ...(tu pada nazwa narzadu) niemozliwa ze
wzgledu na zle przygotowanie chorego.

Tomek

4. Data: 2000-12-11 14:31:43

Od: "Sylwia Wypych" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skierowana jestem na usg nerki na wlasne zyczenie. O 15 lat mam ja tylko
jedna i chce tylko skontrolowac czy nic sie nie dzieje. Od kilku dni boli
mnie po prawej stronie wiec wystraszylam sie, ze to nerka, wykonalam juz
badanie moczu i krwi i wszystko jest ok. Ostatnie usg mialam wykonywane trzy
lata temu i nie musialam sie az tak przygotowywac. Czy jesli dzien wczesniej
zjem obiad o godzinie 14 i juz nie bede jadla tylko ewentualnie wypije
wieczorem herbate i rano tez nic to moje przygotowanie bedzie dobre ? Trudno
nic nie jesc jesli gotuje obiad dla rodzinki.
Prawdopodobnie ponownie odezwaly sie przydatki, otrzymalam od swojego
lekarza pierwszego kontaktu antybiotyk Dalacin C, ktory stosowany jest przy
leczniu przydatkow. Teraz bol przeszedl na dolna czesc brzucha i jest
klujacy. Co to moze byc? (wykluczam zapalenie pecherza).
Sylwia

5. Data: 2000-12-12 00:13:47

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia Wypych napisał(a):

> Prawdopodobnie ponownie odezwaly sie przydatki, otrzymalam od swojego
> lekarza pierwszego kontaktu antybiotyk Dalacin C, ktory stosowany jest przy
> leczniu przydatkow.

Dalacin C jest antybiotykiem...podobno także na trądzik.

> Teraz bol przeszedl na dolna czesc brzucha i jest
> klujacy. Co to moze byc? (wykluczam zapalenie pecherza).

Jak idziesz na USG, to niech Ci obejrzą przy okazji woreczek żółciowy.

Kaja

Iwicz to kobieta:)
"worki pod oczami"
Tabletki antykoncepcyjne a SERCE...