Bambus

1. Data: 2006-05-16 19:10:41

Temat: Bambus
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale nie chodzi mi bamabus miniatuyrowy czy sadzony do oczek wodnych.
Raczej chodzi mi o jego pełnowymiarowa wersje ;) Tylko czy dało by
sięjakos kłacza przechowywać zimą? Poprostu chce miec cos efektowengo ;)
Choćby na tylko jedne rok,. gdzie moac taki bambusik?

2. Data: 2006-05-17 22:28:11

Temat: Re: Bambus
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sięjakos kłacza przechowywać zimą? Poprostu chce miec cos efektowengo ;)
> Choćby na tylko jedne rok,. gdzie moac taki bambusik?

Do ogrodu w Polsce nadaja sie fargesie, phyllostachysy, bashanie,
pleioblastusy, indocalamusy, sasy, pseudosasy, sasaelle, semiarundinarie,
hibanobambusy -
jak widzisz jest w czym wybierac :) Malo mozliwosci zakupu niestety.
Najblizej w Niemczech lub w Czechach.
Zajrzyj na forum www.bambusy.pl a dowiesz sie wiecej.
Ostatnia zima dala sie bambusom we znaki ale juz w sierpniu beda wygladac
jak nowe :)

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-05-18 02:53:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnia zima dala sie bambusom we znaki ale juz w sierpniu beda wygladac
> jak nowe :)

Do sierpnia jeszcze troszkę czasu zostało, a narazie to co wystaje
z ziemi wygląda wyjątkowo paskudnie.Zeszłoroczne zeschnięte liście
trzymają się tak mocno,że trzeba by nożyczkami przystrzyc.
Dobrze wygląda variegata, który miał być bambusową trawą.Wysoki na ok1,2m
i już cały zielony, ale pod folią.W gruncie jeszcze śpi.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-05-18 05:45:46

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> [...]
> Dobrze wygląda variegata, który miał być bambusową trawą.Wysoki na ok1,2m
> i już cały zielony, ale pod folią.W gruncie jeszcze śpi.

Mi raczej chodzi o formy wilometrowe ;) no, przynajniej z 5 metrów .Na
żywopłocik :D
BTW, czy bambusy w polsce bedą traktowane jako drzewa, czy krzewy,
czy co innego, mieszkam na podmokłym terenie wiec beda rosły jak na
drożdzach.

5. Data: 2006-05-18 06:32:05

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-05-18 09:53:08

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
> :)
> bambusy lubia duzo wilgoci
> ale musza miec przepuszczalna glebe aby nie stac w wodzie

Akurat taka gleba jest - podmokły maiąłem na myśłi wody zaskóre na
głebokosci 60 cm.

> [...]
> :)
> przyjmuje sie
> ze na metr wysokosci musi byc metr kwadratowy zaplecza w postaci korzeni
Dało by sie zrobić ;)
> [...]
> koszt takiej sadzonki
> 20 litrowe pojemniki
> okolo 20 loz 3-4 m wysokosci to rzad 350-400 zl

Była by spora inwestycja.
> [...]
> chcac zywoplot musisz posadzic to w specjalnej geomembranie
> dosc drogiej lub czyms zastepczym co nie pozwoli rozlazic sie bambusom

nie problem.
> [...]
> :))))
> w tym momencie zazwyczaj urywa sie kontakt
> i planowanie zakupu sadzonek bambusow tej wielkosci

Zmieniłem opcje zywopłot na plantacja. Poprostu mam około 200m2 terenu
na którym nic nie wybuduję, o ogrodziemowy nie ma - nawiezienie ziemi
niewiele pomoze - teren gliniasty jest i zaraz mech by rósł.
Poprostu,małaplantacja z uwzględnieniem warunków naturlanych ;)

7. Data: 2006-05-18 10:03:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message

> [...]
> niewiele pomoze - teren gliniasty jest i zaraz mech by rósł.
> Poprostu,małaplantacja z uwzględnieniem warunków naturlanych ;)

Aż prosi się, by staw zrobić, karasi napuścić...

8. Data: 2006-05-18 14:05:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale musza miec przepuszczalna glebe aby nie stac w wodzie

Akurat taka gleba jest - podmokły maiąłem na myśłi wody zaskóre na
i one tam utrzymuja sie przez caly rok
?
ja swoj gail zalozylem w niece
gdzie splywa woda z pol
:)
jest tam glina wiec wystarczyl wiekszy deszcz
lub wiosnne roztopy by przez pare tygodni stala tam woda
:)
gline wybralem prawie na metr
ulozylem dreny
nawiozlem ziemi przepuszalnej
:)
drenaz dziala to ale wiosna przy roztopach
musze odpalac pompe bo jest moment kiedy zmarznieta ziemia
nie wchlania wody i stala by tam przez kilka dni woda
:)

> [...]
> rozmiarow przyjmuje sie
> ze na metr wysokosci musi byc metr kwadratowy zaplecza w postaci korzeni
wyrazilem sie malo precyzyjnie
to nie chodzi o to
ze masz takie przetrzestrzenie pod gaj bambusowy
ale ze nawet z tak wieliej sadzonki nie mozesz liczyc
ze od razu bedziesz mial duze przyrosty
ze ten bambus osiagnie wlasciwe dla swojego gatunku rozmiary
:)
> [...]
> koszt takiej sadzonki
> 20 litrowe pojemniki
> okolo 20 loz 3-4 m wysokosci to rzad 350-400 zl
Była by spora inwestycja.
:))))
obarczona bardzo duzym ryzykiem powodzenia
mierzonym Twpoim zadowoleniem
:)

> [...]
niewiele pomoze - teren gliniasty jest i zaraz mech by rósł.
Poprostu,małaplantacja z uwzględnieniem warunków naturlanych ;)
:)))))
posadz tam wierzby
to bardzo dobry teren dla nich
a sa to rowniez jesli nie bardziej ozdobne jak bambusy
:)))))

9. Data: 2006-05-18 16:57:01

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> :)

> :)

> :)

> :)

> :)

> :)

> :))))

> :)

> :)))))

> :)))))
> z pozdrowieniami i usmiechami
> smal

Przez te :) podnosi mi się cisnieni krwi bo strasznie traci t ona
czytlenosci bo nie wiadomo co jest cytatem a co jest odpowiedzią. No
chyba ze byłem wyjatkowo zabawny. to ja zainwestuje w wierzbe
energetyczną ;)

10. Data: 2006-05-18 21:14:48

Od: JackOss <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

Masz jakiś wykaz oferty swojej na dzień dzisiejszy, i tego, co można
jeszcze wsadzić?

--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

Jablon jednoroczna