Banan na grillu

1. Data: 2003-05-16 08:27:59

Temat: Banan na grillu
Od: "Basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś bardzo, bardzo prostego dla kompletnej początkującej. Wiem, że trzeba
naciąć skórkę z wierzchu...i co dalej?

Basia.

1. Data: 2003-05-16 08:41:06

Temat: Re: Banan na grillu
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Coś bardzo, bardzo prostego dla kompletnej początkującej. Wiem, że trzeba
> naciąć skórkę z wierzchu...i co dalej?
>
> Basia.

sluze uprzejmie swoim wlasnym przepisem:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2.html

banany
czekolada
adwokat albo ajerkoniak

Ubrane w skórkę banany kłaść bezpośrednio na ruszt i grilować tak długo aż
zrobią się brązowe i nieapetyczne, przewrócić na druga stronę, poczekać aż
ta też zmieni kolor.
Kłaść na talerz, rozcinać wzdłuż, robiąc łódeczkę i nalewać do środka
adwokata i rozpuszczona czekoladę.
Pycha, ale bardzo sycące!!!
Żeby nie wpędzać w nałóg alkoholowy bananożernych dzieci adwokat zastapić
lodami.

pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-05-16 09:22:43

Od: "Basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> ta też zmieni kolor.
> Kłaść na talerz, rozcinać wzdłuż, robiąc łódeczkę i nalewać do środka

A czy ewentualnie do rozpuszczającej się czekolady można dodać trochę
wiśniówki i tym zalewać banany? Dzieci nie będzie:-)

Basia.

1. Data: 2003-05-16 09:46:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ewentualnie do rozpuszczającej się czekolady można dodać trochę
> wiśniówki i tym zalewać banany? Dzieci nie będzie:-)

probowac zawsze mozna, ja takiej wersji nie jadlam, wiec nie wiem, co z tego
wyjdzie :)
Zrobcie jednego banana na probe.
POdobno pieczone jablka z grilla tez wychopdza pyszne.
Ja jeszcze uwielbiam plastry ananasa na ostro!

wkn

1. Data: 2003-05-16 10:06:32

Od: "Basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> probowac zawsze mozna, ja takiej wersji nie jadlam, wiec nie wiem, co z
tego
> wyjdzie :)
> Zrobcie jednego banana na probe.

Ano, spróbuję obu wersji. Dzięki!
B.

1. Data: 2003-05-16 13:03:50

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Coś bardzo, bardzo prostego dla kompletnej początkującej. Wiem, że trzeba
> naciąć skórkę z wierzchu...i co dalej?

Ja robię to tak że wycinam od góry na całej długości pasek skórki na +/- 5mm
(grubość tabliczki czekolady), napycham kawałkami czekolady mlecznej, można
też dodać trochę cukru waniliowego.
Z czekoladą trzeba ostrożnie, bo banan się 'rozpycha' ale powinien pozostać
cały.
Grilować aż skóra zrobi się czarna, nie trzeba bać się spalenie bo jak się
okazuje skóra banana jest żaroodporna :-)
Wyjadać najlepiej łyżeczką a dodatki wg. upodobań.

TomekD

Babeczki
http://www.bytow.pl/kuch nia/index.htm
Deser