Banany i jablka zasypane kruszonka...(P)

1. Data: 2002-04-15 20:24:43

Temat: Banany i jablka zasypane kruszonka...(P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dane dla 4 osob...statystycznej rodziny polskiej z czasow wyzu
demograficznego...

5 jablek typu na szarlotke
1 banan
2 lyzki rodzynek (koryntek idealnie)
80 g cukru brazowego (zwykly pewnie tez wystarczy - trudno)
cukier waniliowy - opakowanie
2 lyzki rumu
10g masla

kruszonka : 100g maki, 100g masla miekkiego ("zidiocialego"),
50g cukru, 100g migdalow mielonych, szczypta soli

Namoczyc rodzynki w rumie. Podzielic jablka na cwiartki, obrac
i usunac srodki. Umiescic w rondlu z cukrem brazowym i
waniliowym. Wlac 5cl wody, przykryc i gotowac na malym ogniu do czasu
az jablka zmiekna ale nie rozciapia sie. Zostawic je do
ostygniecia i podzielic je widelcem na mniejsze kawalki.
teraz robimy w misce kruszonke: mieszamy make, migdaly, cukier,
sol i maslo - wyrabiamy koncem paluszkow az do uzyskania
"piasku" typu zwirek...nagrzewamy piekarnik na 6stke w stopniach
180C. Na wysmarowane maslem naczynie wykladamy nasze duszone
jablka, rodzynki i banana pokrojonego na plasterki. Obsypujemy
kruszonka i zapiekamy przez okolo 35 minut. Podajemy gdy kruszonka
sie zezloci...A podac mozemy z lodami albo bita smietana...

tez od Braci Francuzow...(cwicze slownictwo)

AgataW.

1. Data: 2002-04-15 22:59:43

Temat: Re: Banany i jablka zasypane kruszonka...(P)
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisal w wiadomosci
> Dane dla 4 osob...statystycznej rodziny polskiej z czasow wyzu
> demograficznego...[.... ciach przepis smakowity ...]

W czasach nizu tez mocno mi pasuje ;-))), mniam !! , jutro zrobie :-).

Pozdr.
Adiola ( spiaca lekko)

1. Data: 2002-04-16 06:15:19

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:a9fcii$pt5$...@n...tpi.pl...
> Dane dla 4 osob...statystycznej rodziny polskiej z czasow wyzu
> demograficznego...
>

> kruszonka : 100g maki, 100g masla miekkiego ("zidiocialego"),
> 50g cukru, 100g migdalow mielonych, szczypta soli

przepis wyglada baaaaaardzo fajnie. Juz mi slinka leci. Co prawda dzis robie
drozdzówke, ale na toto skusze sie niopodal ;-) czyli pojutrze :) A jak mi
brzucho nie da spokoju, to i dzis polece po jablka, bo rodzynek aktualnie
mam kilogram (jak ja lubie miec tyle rodzynek w domu )

Ciekawe tylko czemu przeczytalam 100 gram zidiocialego cukru i zastanawialam
sie przez chwile jak go zmiekczyc, moze spryskac woda czy co. Slepota pewnie
byla spowodowana niedawnym wyleznieciem z lózka.

Wkn

ide po spoko tea cytrynowa

1. Data: 2002-04-16 07:14:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9giqj$947$...@n...tpi.pl...
> AgataW. (powiem Wam generalnie, ze cala reszta swiata objada
> sie juz od lat takimi zapiekanymi owocami pod kruszonka. Te owoce
> dla nich to jak dla nas...np...nalesniki, szartlotka (?) kazdy
> jada, piecze i lubi...A swiat zapieka te owoce najrozniejsze
> (morele suszone i swieze, wisnie, sliwki wegierki itp...) tylko
> my jakos nie nabralismy zwyczaju...

szczególnie śliwki węgierki, miaaaaaamu :)
Teraz czas na banay i jabłka :)

Wkn (już mi się oczy otworzyły )

1. Data: 2002-04-16 07:14:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jada, piecze i lubi...A swiat zapieka te owoce najrozniejsze
>(morele suszone i swieze, wisnie, sliwki wegierki itp...) tylko

wszystko prawda...u mnie kroluje jablo, jablko +banan, jablko +
ananas, jablko + jezyna, jablko + rozne inne owoce, sliwki takze
sam, rabarbar...a kruszonki robie dwa razy wiecej, bo i tak po
upieczeniu polowe ukradne

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-16 07:17:32

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-04-16 07:38:44

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:
> [...]
>ananas, jablko + jezyna, jablko + rozne inne owoce, sliwki takze
>sam, rabarbar...a kruszonki robie dwa razy wiecej, bo i tak po

..Oooo..ten babarabar to wazne, bo roslina wczesna i dzialkowa
a malo wykorzystywana u nas...ciasto, kompot i koniec mojej
inwencji...choc przyznam jakos mnie te badyle nie szczegolnie
ciesza...z badyli najbardziej ciesza mnie szparagi...i slone paluszki

AgataW

1. Data: 2002-04-16 07:46:53

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:a9gk2b$ql7$...@n...tpi.pl...

> [...]
> inwencji...choc przyznam jakos mnie te badyle nie szczegolnie
> ciesza...z badyli najbardziej ciesza mnie szparagi...i slone paluszki

mnie z kolei szparagi wisza i powiewaja z tego prostego powodu, ze nie
potrafie wybrac zjadliwych. Co i rusz, to jakis lykowate. Bue, tesciowie i
babcia tez takie niewypaly podaja, totez na szparagi mam dlugie zeby.no
chyba ze mi kto pomoze, gdzie w gdansku mozna kupic dobre szparagi, swieze
albo w sloiczku

wkn

1. Data: 2002-04-16 08:13:40

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW napisala:
(...)

> [...]
> jada, piecze i lubi...A swiat zapieka te owoce najrozniejsze
> (morele suszone i swieze, wisnie, sliwki wegierki itp...) tylko

Poza suszonymi morelami wszystko mam w sadzie. Chyba nabiorę
zwyczaju :-) Pierwsze będą wiśnie.

Krycha

1. Data: 2002-04-16 08:42:29

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Wkn <w...@w...pl>

> brzucho nie da spokoju, to i dzis polece po jablka, bo rodzynek aktualnie
> mam kilogram (jak ja lubie miec tyle rodzynek w domu )

Tak sobie myslalam, ze to tylko ja mam takie skrzywienie, ale okazuje sie,
ze nie. Bardzo mnie to cieszy. Wyobrazcie sobie, ze UWIELBIAM miec duzo
zapasow w domu, ja nie ma, to sie czuje niespokojna, zestresowania i
natychmiast lece na zakupy. W zwiazku z tym lodowka zapchana po dziurki w
nosie, taka spora szafka nad lodowka, szafa w przedpokoju ;-)) i taka mala
wneka pod oknem w kuchni. Acha, jeszcze w takiej duzej szufladzie mam kawy i
herbaty, a w duzym, otwieranym stolku makarony. Wszystko w kilkunastu
rodzajach.

Sadze, ze to pamiec genetyczna - od tych glodujacych, prehistorycznych
przodkow.

Macabra

Kulinarne afrodyzjaki :-)
taki maly przepisik