Bardzo prosze o pomoc i wskazowki!

1. Data: 2004-10-30 23:05:14

Temat: Bardzo prosze o pomoc i wskazowki!
Od: "Maciej Gawrysiak" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Man pewien problem.
Mam 29 lat, prowadze mało aktywny siedzacy tryb życia, większosc
czasu spedzam przy komputerze. Od około dwuch lat odczuwam drobne skurcze
mięśni prawie na całym ciele: uda łydki, stopy, barki przedramie, palce itd.
Są to takie drobne chwilowe drgniecia, które bardzo czesto sie powtarzają.
Czasami ich wogóle nie odczuwam a czasami dość intensywne, wlasciwie nasilily
sie od kilku miesiecy. Nie wiem czy mam racje ale medycyna nazywa ten objaw
fascykulacje.
Mam prośbe, byc moze ktos z was moglby mi udzielic wskazowek co to
moze byc i co z tym zrobic. Moze ktos z was mial podobny problem. Lekarz rok
temu zalecil mi przyjmowanie magnezu, uznal ze jest to problem niedoborow.
Jednak to caly czas sie rozwija i boje sie ze to moze byc jakas choroba
ukladu nerwowego.

Bardzo prosze o porade.

Z gory serdecznie dziekuje.

Pozdrawiam.

2. Data: 2004-10-31 08:14:48

Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc i wskazowki!
Od: "lamia" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

moga to byc napady epilepsji,czasem wywoluja je blyski z monitora,telewizora
czyli po prostu migajace swiatlo. to tak zwane napady czesciowe . udaj sie
do neurologa.

3. Data: 2004-10-31 13:57:21

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cm26tp$hba$...@i...gazeta.pl,
Od: lamia <l...@g...pl>
Było:
> moga to byc napady epilepsji ...

Oprócz tego mogą to być "przyruchy" wywołane brakiem ruchu.

Gwarantowane "nie zlecone" ruchy można wywołać tak:
Usiądź na krześle, pochyl się do przodu, podeprzyj rękami na udach, unieś
piętę jednej nogi na ~2-3 cm nad podłogę. Po niedługim czasie - zależnym od
kondycji fizycznej - mięśnie łydki się zmęczą i noga zacznie drgać.

Spróbuj się zmęczyć na basenie (równomierne obciążenie wszystkich mięśni),
zrób np. 10x25m bez zatrzymania różnymi stylami ale nie więcej niż 1/3 na
plecach. Zmęczone mięśnie nie będą się napinać podczas siedzenia.
Jeśli badanie "na epilepsję" nic nie da to proponuję taką kurację.

No i dodatkowo witaminki, B(1-6), A+E, koniecznie lecytyna 1200 lub jakaś
inna. Albo jakieś komplety BodyMax, Vigor, Centrum, Vibowit. Może Isostar ?

No i jeszcze pytanie kto gotuje to co ty jesz ? Poszukaj może masz *smaka*
na coś co do tej pory ci nie pasowało ? Spróbuj szpinaku, brukselki, śledzi
albo ... no poszukaj.

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

4. Data: 2004-10-31 21:19:31

Od: "Maciej Gawrysiak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> na coś co do tej pory ci nie pasowało ? Spróbuj szpinaku, brukselki, śledzi

Zgadza sie ze mam kiepska kondycje, moja noga drga w chwile po podniesieniu
piety!
Jednak te drgania miesni, które opisałem nie sa tego rodzaju.(chyba)

Na pewno wielu z was drgało kiedys oko, taki tik. Trwa to chwilke i ustepuje,
mozna przy tym naliczyc okolo 5 takich zrywow. W podobny sposub drga mi wiele
miesni. Np. Leze sobie rozluzniony na lozku i po chwili czuje ze nastapil
jeden skurcz lydki -jeden bezbolesny zryw, szarpniecie. Pojawia sie nastepny
po okolo 2-3 sekundach potem nastepny, moze to trwac okolo minuty albo
zupelnie pojedynczy skurcz. Potem czuje jeden w drugiej łydce, potem jeden w
udzie, potem jeden nad kolanem, jeden na plecach raz na szyi, raz w barku raz
na brzuch -obłed! Niraz jest ich kilka -4 jeden po drugim w jednym miesniu.
Najczesciej gdy miesien jest rozluzniony.
Poniewaz bardzo lubie wykresy to przedstawie to obrazowo -kreska to skurcz a
kropka oznacza przerwe sekundowa.

|..|.|...||...|....|||.|..||.. itd. (dobre co? prawie jak mors (lol))

Takie skurcze nie wywołują ruchu kończyny. Tak jakby drgało jedno wlukno.
Z tego co sie orientuje to epilepsja charakteryzuje sie głebokimi zrywami
miesni no i o stalej czestotliwosci.
Czy to moze byc brak ruchu?
Co do jedzenia to jem tradycyjnie -polska kuchnia, bogata w białko i
weglowodany, a uboga w warzywa i owoce.

Panie Sławku, może wie pan cos wiecej na ten temat.

Bardzo dziekuje za wypowiedz.

5. Data: 2004-11-01 14:08:41

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cm3kt3$r2m$...@i...gazeta.pl,
Od: Maciej Gawrysiak <r...@g...pl>
Było:
> [...]
> chwili czuje ze nastapil jeden skurcz lydki -jeden bezbolesny zryw,
> szarpniecie. Pojawia sie nastepny po okolo 2-3 sekundach potem

Ale mi chodzi o to żeby spróbować zmęczyć po równo wszystkie mięśnie i
sprawdzić czy te drgawki się pojawią ...
Najlepiej by było pod okiem instruktora aerobiku albo kulturystyki,
najtaniej samemu na basenie ;-)

> Takie skurcze nie wywołują ruchu kończyny. Tak jakby drgało jedno
> wlukno.

Zgadza się ! Jak się mięśnie napinają bez "polecenia" z mózgu to najczęściej
nie powoduju ruchu kończyny.

> Z tego co sie orientuje to epilepsja charakteryzuje sie głebokimi
> zrywami miesni no i o stalej czestotliwosci.

Do lekarza (jak pali albo ma nadwagę :-) ) można powiedzieć lekarzu lecz się
sam, ale jak już ma się przebadać i przeanalizować wyniki to zawsze się
udaje do innego doktora. Jeśli jesteś lekarzem to się lecz u innego lekarza,
a jak nie to tym bardziej ;-)

Koniecznie wyklucz problemy neurologiczne !

> Czy to moze byc brak ruchu?

To właśnie moja propozycja sprawdzić na basenie ...

> Co do jedzenia to jem tradycyjnie -polska kuchnia, bogata w białko i
> weglowodany, a uboga w warzywa i owoce.

Proponuję jeść różne rzeczy najlepiej na surowo, których na codzień nie
jesz, jeśli ci coś podpasuje to zprawdź w jakimś opisie czego ma najwięcej
to coś :-)
Dosyć długo miałem niski poziom żelaza i nie wiedziałem o tym ale wówczas
bardzo polubiłem śledzie, wątróbkę, sok z pomidorów. Mój lekarz po luźnej
rozmowie o moich upodobaniach kulinarnych dorzucił jeszcze do badań żelazo
:-) i proszę bardzo już mnie tak nie ciągnie ...

> Panie Sławku, może wie pan cos wiecej na ten temat.

W sieci to jesteśmy wszyscy na ty, tak jest łatwiej pisać.
Zrób badania, przeprowadź testy, aha ! Może jeszcze odstaw kawę, herbatę i
colę :-) to już pisałem ... a o pikantnych potrawach (?) Też trzeba odstawić
na ten testowy miesiąc.
--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

Co zrobić, żeby mieć dobry wynik badania EEG ?
Bóle brzucha
Warto wiedziec jak nas pacjentow traktuja
Bolace Oczy - ponoc Zespol Oka Suchego - co robic?
Troche głupie pytanie