Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!n
ewsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
s.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 8 Nov 2022 22:06:23 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.4.2
Subject: Re: Będą TRZY polskie atomówki!
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <tjuf5l$1bcc$1@gioia.aioe.org>
<636420e5$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<tk1g4n$1mk5$1@gioia.aioe.org>
<6367dd71$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<tk8noa$13vb$1@gioia.aioe.org>
<63681c21$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <tkahmi$368$1@gioia.aioe.org>
<63697547$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <tkc0ei$sql$1@gioia.aioe.org>
<tkdbvu$138l$1@gioia.aioe.org>
From: FEniks <x...@p...fm>
In-Reply-To: <tkdbvu$138l$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 68
Message-ID: <636ac4cd$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.13.185.33
X-Trace: 1667941582 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 469 83.13.185.33:52312
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4747
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:770839
Ukryj nagłówki
W dniu 08.11.2022 o 11:45, Kviat pisze:
> W dniu 07.11.2022 o 23:22, XL pisze:
>
>> A wydłubanie (szczególnie rozlanej i wżartej w konstrukcję, ale i takiej
>> jeszcze całej) bomby chemicznej z podwozia elektryka jest tak
>> problematyczne i kosztowne, zwłaszcza gdy ich liczba odpowiednio
>> wzrośnie,
>> że nie przewiduję, aby ktokolwiek się tego podejmował.
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zas
ypia-nas-miliony-ton-zuzytych-baterii-z-aut-strasza-
eksperci/j4nhefk
>
>
> "Thompson i inni badacze apelują też do producentów, by projektowali
> oni baterie z myślą o recyklingu, stosowali jasne oznaczenia i
> ułatwili rozbiórkę ogniw. I niektórzy już to nawet robią. Chińska
> firma motoryzacyjna BYD wypuściła na rynek baterię, z której ogniwa
> można wyjmować ręcznie, bez konieczności rozpuszczania klejów. Z kolei
> Renault poddaje już recyklingowi wszystkie swoje baterie. Co więcej
> Francuzi upatrują w tym biznes i planują rozszerzyć tę działalność
> również na akumulatory innych producentów."
>
>> Stąd przewiduję
>
> Te twoje wizje...
> Skoro ty tak przewidujesz, to na bank tak będzie.
> Znalazłaś już te chipy, których nie widać pod mikroskopem, w
> szczepionkach?
>
>> składowiska milionów tych pojazdów wraz z tkwiącymi w nich zużytymi
>> bateriami,
>
> https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
nologie/recykling-baterii-do-samochodow-elektrycznyc
h-jest-mozliwy/xe2cxhd
>
>
> "Jak pokazują wyniki badań naukowców (Recykling baterii aut
> elektrycznych a wpływ na środowisko - SmogLab) recykling baterii
> elektrycznych nie tylko jest możliwy, ale już stosowany. Większość
> elementów da się wykorzystać ponownie. Oczywiście, opłacalność takich
> działań zależy przede wszystkim od kosztów konkretnych materiałów i od
> skali. Obecnie strumień zużytych baterii trakcyjnych wymagających
> recyklingu jest jeszcze zbyt niewielki z uwagi na fakt, że pojazdy
> elektryczne w większej skali pojawiły się na naszych drogach
> stosunkowo niedawno, kilka lat temu. Do zakładów recyklingu trafiają
> wiec głównie baterie fizycznie uszkodzone (np. wskutek zdarzeń
> drogowych) lub w których wystąpiły poważne uszkodzenia na skutek
> defektów. Jednak dynamicznie rosnąca liczba elektryków sprawia, że
> perspektywy dla branży recyklingu są obiecujące. Pojawiają się nowe
> pomysły związane z recyklingiem baterii. W branży samochodowej to krok
> naprzód, jeśli weźmiemy pod uwagę skalę zanieczyszczeń i problemów
> związanych z utylizacją płynów technicznych z silników spalinowych."
>
> "W stronę recyklingu na dużą skalę zmierzają także producenci. Tesla
> zadeklarowała, że zbiera wszystkie uszkodzone baterie wycofywane z
> pojazdów i jednocześnie pragnie wykorzystać ponownie aż 92 proc.
> składników takich baterii. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli na etapie
> produkcji zostanie stwierdzone uszkodzenie, którego nie da się
> naprawić, pakiet jest zamieniany na inny. Te pochodzą z odzysku.
> Baterie trafiające obecnie do producenta, pochodzą przede wszystkim z
> taksówek i z pojazdów które uległy poważnym wypadkom. Żadna z nich nie
> trafia na wysypisko. Każda jest poddawana recyklingowi."
Dzięki za linki. Dające nadzieję.
--
Ewa
|