Data: 2022-11-08 22:06:23
Temat: Re: Będą TRZY polskie atomówki!
Od: FEniks <x...@p...fm>
Pokaż wszystkie nagłówki
W dniu 08.11.2022 o 11:45, Kviat pisze:
> W dniu 07.11.2022 o 23:22, XL pisze:
>
>> A wydłubanie (szczególnie rozlanej i wżartej w konstrukcję, ale i takiej
>> jeszcze całej) bomby chemicznej z podwozia elektryka jest tak
>> problematyczne i kosztowne, zwłaszcza gdy ich liczba odpowiednio
>> wzrośnie,
>> że nie przewiduję, aby ktokolwiek się tego podejmował.
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zas
ypia-nas-miliony-ton-zuzytych-baterii-z-aut-strasza-
eksperci/j4nhefk
>
>
> "Thompson i inni badacze apelują też do producentów, by projektowali
> oni baterie z myślą o recyklingu, stosowali jasne oznaczenia i
> ułatwili rozbiórkę ogniw. I niektórzy już to nawet robią. Chińska
> firma motoryzacyjna BYD wypuściła na rynek baterię, z której ogniwa
> można wyjmować ręcznie, bez konieczności rozpuszczania klejów. Z kolei
> Renault poddaje już recyklingowi wszystkie swoje baterie. Co więcej
> Francuzi upatrują w tym biznes i planują rozszerzyć tę działalność
> również na akumulatory innych producentów."
>
>> Stąd przewiduję
>
> Te twoje wizje...
> Skoro ty tak przewidujesz, to na bank tak będzie.
> Znalazłaś już te chipy, których nie widać pod mikroskopem, w
> szczepionkach?
>
>> składowiska milionów tych pojazdów wraz z tkwiącymi w nich zużytymi
>> bateriami,
>
> https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
nologie/recykling-baterii-do-samochodow-elektrycznyc
h-jest-mozliwy/xe2cxhd
>
>
> "Jak pokazują wyniki badań naukowców (Recykling baterii aut
> elektrycznych a wpływ na środowisko - SmogLab) recykling baterii
> elektrycznych nie tylko jest możliwy, ale już stosowany. Większość
> elementów da się wykorzystać ponownie. Oczywiście, opłacalność takich
> działań zależy przede wszystkim od kosztów konkretnych materiałów i od
> skali. Obecnie strumień zużytych baterii trakcyjnych wymagających
> recyklingu jest jeszcze zbyt niewielki z uwagi na fakt, że pojazdy
> elektryczne w większej skali pojawiły się na naszych drogach
> stosunkowo niedawno, kilka lat temu. Do zakładów recyklingu trafiają
> wiec głównie baterie fizycznie uszkodzone (np. wskutek zdarzeń
> drogowych) lub w których wystąpiły poważne uszkodzenia na skutek
> defektów. Jednak dynamicznie rosnąca liczba elektryków sprawia, że
> perspektywy dla branży recyklingu są obiecujące. Pojawiają się nowe
> pomysły związane z recyklingiem baterii. W branży samochodowej to krok
> naprzód, jeśli weźmiemy pod uwagę skalę zanieczyszczeń i problemów
> związanych z utylizacją płynów technicznych z silników spalinowych."
>
> "W stronę recyklingu na dużą skalę zmierzają także producenci. Tesla
> zadeklarowała, że zbiera wszystkie uszkodzone baterie wycofywane z
> pojazdów i jednocześnie pragnie wykorzystać ponownie aż 92 proc.
> składników takich baterii. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli na etapie
> produkcji zostanie stwierdzone uszkodzenie, którego nie da się
> naprawić, pakiet jest zamieniany na inny. Te pochodzą z odzysku.
> Baterie trafiające obecnie do producenta, pochodzą przede wszystkim z
> taksówek i z pojazdów które uległy poważnym wypadkom. Żadna z nich nie
> trafia na wysypisko. Każda jest poddawana recyklingowi."
Dzięki za linki. Dające nadzieję.
--
Ewa
|