Będą TRZY polskie atomówki!

21. Data: 2022-11-06 17:12:46

Temat: Re: Będą TRZY polskie atomówki!
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2022 o 08:54, PD pisze:

> Czyli znowu PiS źle zrobił?

Ale że co *zrobił*? Obiecać to jeszcze nie zrobić. Już znacznie
wcześniej była mowa o elektrowniach atomowych, temat się ciągnie chyba
od lat 70. A teraz nie ma nawet pomysłu, jak obietnicę sfinansować.

--
Ewa

22. Data: 2022-11-06 17:14:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2022 o 23:42, XL pisze:

> To akurat zależy tylko i wyłącznie od popytu u obywateli. A popytu ni ma

Popyt jest, wystarczy spojrzeć, co jeździ po ulicach. Jednak nie są to
obiecane *polskie* samochody elektryczne.

--

Ewa

23. Data: 2022-11-06 17:35:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Popyt jest, wystarczy spojrzeć, co jeździ po ulicach. Jednak nie są to
> obiecane *polskie* samochody elektryczne.

WIDUJĘ elektryki, ale to nie znaczy, że one jakoś się wyróżniają
liczebnością.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

24. Data: 2022-11-06 21:42:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.11.2022 o 17:35, XL pisze:

> WIDUJĘ elektryki, ale to nie znaczy, że one jakoś się wyróżniają
> liczebnością.

Nic dziwnego. Elektryki są tak ze 2 razy droższe od zwykłych benzynówek,
a nawet hybryd. Natomiast wszelkiego rodzaju hybryd jest już baaardzo
dużo. Biorąc pod uwagę fakt, że sprzedawane są od stosunkowo niedawna, a
jest ich już ponad 400 tysięcy, to daje się zauważyć tendencję.

--
Ewa

25. Data: 2022-11-07 10:04:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nic dziwnego. Elektryki są tak ze 2 razy droższe od zwykłych benzynówek,

I 2^2 razy bardziej toksyczne - ze wzgledu na OGROMNĄ INNIEWYMIENNĄ
baterię, której żywotność jest w dodatku bliżej nieokreślona.
Co oznacza, że w niedługim
czasie, gdy te ,,cuda" zaczną wysiadać w szczycie(lecz oby wcześniej - to
reszta chetnych może zmądrzeje) popularności, świat zostanie zasypany
górami toksycznego odpadu, z ktorym niczego sensownego się nie da zrobić.

> a nawet hybryd. Natomiast wszelkiego rodzaju hybryd jest już baaardzo
> dużo. Biorąc pod uwagę fakt, że sprzedawane są od stosunkowo niedawna, a
> jest ich już ponad 400 tysięcy, to daje się zauważyć tendencję.

400 tysięcy?! Ludzie są jednak głupi, to powszechnie znana rzecz: kupować
dwa razy droższego od benzynówki trujaka-jednorazówkę, który cały jest do
kasacji, gdy mu bateryjka wysiądzie (bateria nie jest wymienna-blokowa,
lecz "rozlana" na stałe w największych elementach konstrukcyjnych głównie w
podwoziu), to trzeba mieć nierówno pod sufitem. Przerażające. Za 5 lat
będzie min. 400000 bateryjnych trujaków do utylizacji i dalsze dziesiątki
tysiecy corocznie - ciekawe, kto i jak to zrobi. Bo nie widzę żadnych
deklaracji ani wytycznych. Bo kto będzie pruł te podwozia w celu wydobycia
trucizny? Będą tylko składy. A gdy to wszystko przerdzewieje... ?

26. Data: 2022-11-07 14:32:23

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-11-06 o 17:12, FEniks pisze:

> Ale że co *zrobił*? Obiecać to jeszcze nie zrobić. Już znacznie
> wcześniej była mowa o elektrowniach atomowych, temat się ciągnie chyba
> od lat 70. A teraz nie ma nawet pomysłu, jak obietnicę sfinansować.

Jakieś tam pomysły są, coś mi się o uszy obiło, że amerykańce mają być
współwłaścicielem - nie wiem na ile to prawda.

Podpisanie papierów z Koreańcami i Jankesami świadczy, że to jednak
chyba coś więcej niż obietnica, bo takich kroków się nie podejmuje jeśli
nie ma się zamiaru realizować przedsięwzięcia. Mnie bardziej ciekawi co
wymyślą "Donki" po ewentualnym przejęciu władzy, żeby się z tego wycofać.

PD

27. Data: 2022-11-07 20:57:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PD <p...@g...pl> wrote:

> [...]
> nie ma się zamiaru realizować przedsięwzięcia. Mnie bardziej ciekawi co
> wymyślą "Donki" po ewentualnym przejęciu władzy, żeby się z tego wycofać.

,,Donki" nie myślą. ,,Donki" pójdą na dwóch łapkach do KE i Fonderlajen
wymyśli, a ,,Donki" tylko wykonają.

28. Data: 2022-11-07 22:11:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.11.2022 o 14:32, PD pisze:

> [...]
> chyba coś więcej niż obietnica, bo takich kroków się nie podejmuje
> jeśli nie ma się zamiaru realizować przedsięwzięcia.

Ale że co - Amerykańce wraz z Koreańczykami będą współwłaścicielami
elektrowni atomowej w Polsce? Przyznam, że dość niebezpiecznie do brzmi.
Poza tym czy to nie kłóci się z narodową polityką PiSu?

--
Ewa

29. Data: 2022-11-07 22:14:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.11.2022 o 10:04, XL pisze:
> trucizny? Będą tylko składy. A gdy to wszystko przerdzewieje... ?

A benzynówki to nie rdzewieją? BTW Lubisz jeździć za takim np.
smrodzącym dieslem? Życzę zdrowia.

PS: Nie wiem, jaka jest żywotność baterii, ani jak planują je
utylizować. Temat na pewno wart zbadania, też mnie zastanawia.

--
Ewa

30. Data: 2022-11-07 23:22:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A benzynówki to nie rdzewieją?

Nie kumasz problemu. W przypadku elektrotrujakow problemem NIE JEST
rdzewienie.
Benzyniaki rdzewieją żtp. EKOLOGICZNIE, bo bez bomb chemicznych w środku -
wszystkie substancje chemiczne są z nich łatwo i prosto usuwa(L)ne i się to
po prostu robi, i to łatwo: usuwa się płyny techniczne i akumulatory i
finito.
A wydłubanie (szczególnie rozlanej i wżartej w konstrukcję, ale i takiej
jeszcze całej) bomby chemicznej z podwozia elektryka jest tak
problematyczne i kosztowne, zwłaszcza gdy ich liczba odpowiednio wzrośnie,
że nie przewiduję, aby ktokolwiek się tego podejmował. Stąd przewiduję
składowiska milionów tych pojazdów wraz z tkwiącymi w nich zużytymi
bateriami, które to baterie PO PRZERDZEWIENIU/PRZEŻARCIU blachy po prostu
uwolnią agresywne substancje DO ŚRODOWISKA.
Oto prawdziwa twarz ,,ekologii", którą się mami ciemny lud.
I jeszcze na koniec pytanie nr1: KTO mami i dlaczego? Odpowiedź: jakieś
silne LOBBY. Pytanie nr2: I lobby producentów tradycyjnych aut na to
pozwala? Odpowiedź: oczywiście, BO TO JEST TO SAMO LOBBY.
Myślenie ma przyszłość! - z paliwami może być różnie (poprzecznie albo
podłużnie), więc trzeba sobie zapewnić popyt/zbyt na inne technologie
napędu.
I tyle w temacie.
Żadna tam ,,ekologia".
No ale dlaczego ciemny lud łyka ekohasełka jak gęś pszenicę? Bo ciemny lud
(ze swej ciemnej istoty) NIE MYŚLI i kupuje te trujaki z różnych powodów:
aby pokazac, że go stać (sąsiad zżólknie z zazdrości!), albo dlatego, że mu
się różnorodnymi kampaniami reklamowymi tworzy złudzenie ,,wpływu na losy
planety" - ,,ratuj planetę!", ,,ogranicz swoj ślad węglowy dla planety!",
,,nowe dziecko w rodzinie zabije planetę!", ,,jedź komunikacją zbiorową albo
kup elektryk!" itd. pierdolety.
I tylko nieliczni MYŚLĄCY widzą i kojarzą, jak celebrycja indywidualnie
wozi się megapaliwożernymi samolociskami i autami, a te ,,elektryki" to mają
być dla ciemnego ludu. I im na początku droższe, tym ciemny lud bardziej
się na nie napala - bo tak działa prosty mechanizm ,,jak drogie, to pewnie
nie dla byle kogo! KUPUJĘ!".
???

> BTW Lubisz jeździć za takim np.
> smrodzącym dieslem? Życzę zdrowia.

Jak powyżej.
BTW wolę spaliny, niż żrące wydzieliny. Spaliny można próbować opanować i
ograniczać, doskonaląc technologie spalania i filtrowania (analogicznie jak
np. na kominach zakładów przemysłowych - np. w mojej dalszej okolicy ludzie
i środowisko juz od lat supermegapozytywnie odczuwają wspaniały skutek
załozenia filtrów na kominach cementowni ,,Nowiny"), natomiast
elektrotrujaki to istny armagedon z opóźnionym zapłonem, bo nikt,
absolutnie nikt z producentów/decydentow w żaden sposob nie zajmuje się
wpływem tych gór wielgaśnych baterii na środowisko. A juz najmniej ten
temat interesuje zachwyconych nabywców tego shitu. To mnie przeraża.

> PS: Nie wiem, jaka jest żywotność baterii, ani jak planują je
> utylizować. Temat na pewno wart zbadania, też mnie zastanawia.

Temat zastanawia bardzo niewielu. Na razie. A jak zacznie zastanawiać
wielu, to będzie znaczyło, że już po ptokach.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Pozytywny rating Polski utrzymany.
Co tam, panie, u Chińczyka? - NIEWOLNIKOM.
Kradzieje ciepła.
Dość ukraińskich flag w Polsce!
Dlatego unikam hoteli jak ognia.