Bedzie bigos

1. Data: 2002-11-04 22:24:13

Temat: Bedzie bigos
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pogoda w sam raz na bigosik. Mam ukiszona samodzielnie kapuste! Podpisuje
sie pod wszystkimi Waszymi opiniami na temat kapusty dostepnej w handlu, tez
mnie strasznie to wkurzalo no bo jak to mozliwe ze caly rynek w kraju
zmonopolizowala ta tandeta? Uzylam meza do ubijania i spisal sie na medal.
Teraz kapusta zapasteryzowana w sloikach czeka sobie. Surowka z jablkiem i
cebula juz byla wczoraj do kotletow cielecych, taka proscizna a niebo w
gebie.
Temat bigosu moze oklepany ale dorzuce garsc swoich uwag, bo uwazam swoj
bigos za specjalnosc. Stosuje zasade "pol na pol", dotyczy ona proporcji
kapusty kiszonej i slodkiej, mies bialych i czerwonych, wina bialego i
czerwonego, sliwek i grzybow suszonych. Uwazam, ze bledem jest dodawanie
duzej ilosci kielbasy. Wedlin dodaje malutko, w zasadzie tylko zeby
posprzatac lodowke. Szynka o mocnym, zdecydowanym zapachu wedzonki ma
pierwszenstwo przed kielbasa. Zawsze dodaje na samym poczatku kosc ze
schabu, na ktorej jest sporo resztek miesa. Gdy sie rozpada kosci usuwam a
mieso wrzucam z powrotem. Zalewam rosolem nie woda. Dodaje tez kawalek
wedzonego chudego boczku, W ogole unikam tlustosci tak ze w sumie moj bigos
jest daniem nietuczacym. Zawiera on tez sporo cebuli i czosnku. W
przedostatni dzien daje namoczone grzyby a w ostatni sliwki suszone oraz
aromatyczne ziola, zwlaszcza tymianek i oregano. Nie zawadzi tez odrobina
pikanterii - tabasco albo chili. Inne skladniki to sok pomidorowy albo
pomidory z puszki, chyba ze swieze sa jeszcze do rzeczy, lisc laurowy, ziele
angielskie, pieprz. No, w sumie chyba nic nowego. Jutro przystepuje do aktu
tworczego.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-11-04 22:52:54

Temat: Re: Bedzie bigos
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Solon" <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
aq6rd9$46l$...@n...tpi.pl...

coupé

> Teraz kapusta zapasteryzowana w sloikach czeka sobie. Surowka z jablkiem i
> cebula juz byla wczoraj do kotletow cielecych, taka proscizna a niebo w
> gebie.

coupé

> [...]

> pikanterii - tabasco albo chili. Inne skladniki to sok pomidorowy albo
> pomidory z puszki, chyba ze swieze sa jeszcze do rzeczy, lisc laurowy,

coupé

> No, w sumie chyba nic nowego. Jutro przystepuje do aktu
> tworczego.

A jablka ? Co z jablkami ?

Ewcia
ps. no i rodzynki, nie zapomnij o rodzynkach...
(jezeli mozliwe, moczonych w rumie:)

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-05 11:05:27

Temat: Odp: Bedzie bigos
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w tym roku robie bigos na swieta dla calej rodzinki (cale szczescie
w tym przypadku-nielicznej).

W miniony weekend dokonalysmy z mama i babcia oficjalnego podzialu
obowiezków kulinarnych.

pozdr

cherokee

1. Data: 2002-11-05 13:31:03

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>. Jutro przystepuje do aktu
> tworczego.
>
> Agata Solon, naturalna

no i jak wyszedł? Mnie się niestety skonczyl bigos wczoraj, nastepny w
okolicach Swiat :)
Dzis bede tworzyc fasolke po bretonsku :)

wkn

1. Data: 2002-11-05 14:23:36

Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:
> [...]
>kapusty kiszonej i slodkiej, mies bialych i czerwonych, wina bialego i
>czerwonego, sliwek i grzybow suszonych. Uwazam, ze bledem jest dodawanie
hmm
a nie masz tak, ze musi byc, chocby po kawalku, ale i uduszone i
ugotowane i pieczone i wedzone i wedlina?
bo u nas zawsze tak robili znaczy sie mama robila :))
(brzmi prawie jak ten wierszyk o pozyczonym i niebieskim na slub
heheheh)
--
oshin

1. Data: 2002-11-05 15:00:58

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aq8h8n$apg$...@n...tpi.pl...

> no i jak wyszedł? Mnie się niestety skonczyl bigos wczoraj, nastepny w
> okolicach Swiat :)
> Dzis bede tworzyc fasolke po bretonsku :)
>
> wkn

To bedzie wyjatkowo czasochlonny akt...;o)). Za cztery conajmniej dni bede
mogla z czystym sumieniem doniesc, ze wyszedl. Zakladam, ze wtopy nie
bedzie!;o))

Agata

1. Data: 2002-11-05 15:04:08

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3dc6f6a0$0$5108$6...@n...free.fr...

> A jablka ? Co z jablkami ?
>
> Ewcia
> ps. no i rodzynki, nie zapomnij o rodzynkach...
> (jezeli mozliwe, moczonych w rumie:)

Jablek do bigosu jeszcze nie dawalam - wyglada, ze najwyzszy czas sprobowac.
Z rodzynkami moze byc. Czasem daje, czasem nie, bo mam dziecie nie uznajace
ich. W zwiazku z tym u mnie bywaja drozdzowe baby i serniki bez rodzynek.

Agata

1. Data: 2002-11-05 15:08:06

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dorota bugla <o...@d...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:2...@2...17.239.45...

> [...]
> bo u nas zawsze tak robili znaczy sie mama robila :))
> (brzmi prawie jak ten wierszyk o pozyczonym i niebieskim na slub

W zasadzie to wszystko co wymieniasz sie miesci i w moim bigosie, z tym, ze
rozne gatunki mies (w tym wedzonka) znacznie przewazaja. Kielbasiany smak
natomiast lubi zdominowac i wybija sie przed innymi, co na moj smak pasuje
srednio - ale oczywiscie sa amatorzy. Znam takich, co poprzestaja na
wedlinach z przewaga kielbasy.

Agata

1. Data: 2002-11-05 15:53:44

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl>
To bedzie wyjatkowo czasochlonny akt...;o)). Za cztery conajmniej dni bede
mogla z czystym sumieniem doniesc, ze wyszedl. Zakladam, ze wtopy nie
bedzie!;o))
Agata

A chcesz przepis na prawdziwy bigos, ktory robi sie 1 dobe?
Wiem, wiem, ze trudno w to uwierzyc. Mnie tez bylo kiedys trudno :-)
Barbara

---

Zaplanuj wakacje: http://www.travelbook.pl

1. Data: 2002-11-05 16:55:14

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2002 23:24:13 +0100, "Agata Solon"
<a...@p...onet.pl> wrote:

cut

>kapusty kiszonej i slodkiej, mies bialych i czerwonych, wina bialego i
>czerwonego,

cut

>Agata Solon, naturalna

Wino do bigosu ????!!!!
;->>>

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

Czy przepisy z listy dyskusyjnej mozna wykorzystac na www?
Cepeliny (P)
zupa-krem z zielonego groszku?
lasagne z bakłażanem- do Waldka K.
ciasteczka cynamonowe