Bez - marnie rośnie

1. Data: 2008-07-04 18:05:58

Temat: Bez - marnie rośnie
Od: "Bob" <alibaba@u_duck.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przed domem, w stosunkowo dobrze nasłoniecznionym miejscu kilka
zasadzonych bzów. W mojej dzielnicy bzy rosną całkiem dobrze, chętnie są
sadzone. Ziemie niestety jest słabej jakości, jakiś piasek (tereny
pozalewowe Wisły), kurzawka, na wierzchu trochę zimi, ale w tym miescu gdzie
są posadzone w zasadzie sam marny, miałki piasek. Trawa nawet nie chce
rosnąć.
Bzy rosną już przynajmniej 6 lat i na wysokość nawyżej do pasa. W zasadzie
coroczny scenariusz jest taki sam. Najpierw wiosną dają ostro czadu, mają
spore przyrosty, szybko pączkują. W tym roku nawet po raz pierwszy zakwitły.
Potem mają czas gorszy, liście robią się takie szarawe, są jasno zielone,
przyklapnięte. Pod koniec lata dużo liści tracą i dużo nowych przyrostów
usycha.
W tym roku staram się mocno podlewać i nawoże je przy każdym nawiezieniu
trawy (co 1,5 miesiąca) tym samymj nawozem. Jest troche lepiej ale na zdrowe
drzewo nadal nie wyglądaja.
Sąsiada bez jest zimnozielony jak glony w akwarium mojego dyrektora, a u
mnie nędza!!!
Co możecie poradzić. Choroba? Słaba ziemia? Sucho mają? Kiepska odmiana
(kwiaty są białe)?

Robert

2. Data: 2008-07-05 21:14:50

Temat: Re: Bez - marnie rośnie
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g4lopl$ode$1@news.onet.pl Bob
<alibaba@u_duck.pl>napisał(a):

> Mam przed domem, w stosunkowo dobrze nasłoniecznionym miejscu
> kilka zasadzonych bzów.

Hejka. Bzów czy lilaków?

> Trawa nawet nie chce rosnąć.

Skoro trawa nie chce, to pewnie inne rośliny też nie chcą.
Pozdrawiam wybrednie Ja...cki

3. Data: 2008-07-06 08:08:23

Od: "Bob" <alibaba@u_duck.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro trawa nie chce, to pewnie inne rośliny też nie chcą.
> Pozdrawiam wybrednie Ja...cki

100 m dalej też trawa słabo rośnie, a bzy są ładne i zielone.

4. Data: 2008-07-06 10:30:10

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g4puh8$qqs$1@news.onet.pl Bob
<alibaba@u_duck.pl>napisał(a):

> 100 m dalej też trawa słabo rośnie, a bzy są ładne i zielone.

Hejka. To w takim razie w celu gruntownego wyjaśnienia tego zagadnienia
chyba by wypadało przeprowadzić interdyscyplinarne badania naukowe. ;-)
Pozdrawiam fenomenalnie Ja...cki

5. Data: 2008-07-06 10:40:04

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bob napisał:

> 100 m dalej też trawa słabo rośnie, a bzy są ładne i zielone.

100m to znaczna odległość, na mojej działeczce nieosiągalna.
Czasami po przesadzeniu w inne miejsce, odległe o 1,5m, roślina
wreszcie rośnie.
Lilaki o białych kwiatach, przynajmniej te w mojej okolicy,
nie osiągają dużych rozmiarów, rosną słabiej.
Skoro podlewanie pomaga, to pomoże też ściółkowanie kompostem,
posiekaną trawą - będzie się dłużej utrzymywała wilgoć w glebie,
przybędzie próchnicy i składników mineralnych.

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2008-07-06 10:51:58

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:g4q7e5$jt7$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Barbara Miącz z adresu <s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

> [...]
> posiekaną trawą - będzie się dłużej utrzymywała wilgoć w glebie,
> przybędzie próchnicy i składników mineralnych.

To że ona się nazywa "bez" wcale nie znaczy że może prawidłowo się rozwijać
bez wody, bez składników pokarmowych, bez ... więc tu się trzeba przypatrzeć
i dostarczyć tego co potrzebuje

--
Pozdrawiam ciepło, Dziadek

"mrówki"
czym spryskać zielsko żeby nie odrastało?
MAM DOBRY HUMOR
Chore liście śliw
Koszmar