Bezy - coś mi nie smakują :(

1. Data: 2004-01-19 11:37:25

Temat: Bezy - coś mi nie smakują :(
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popełniłam w weekend bezy i wizualnie oraz po badaniu organoleptycznym ocena
bardzo dobra. Jednak coś mi w nich nie pasuje.. Podejrzewam, że może to być
spowodowane cukrem pudrem, którego użyłam do produkcji. W wielu przepisach,
równiez na grupie widniał cukier zwykły, ja sie uparłam na puder i teraz
efekt jest taki, że smak mają jakby.. metaliczny. Nie umiem tego dokładnie
opisać, ale nie jest to z cała pewnością typowy bezowy smak. Wydawało mi
się, że zwykły cukier może się nie rozpuścić, ale to oczywiście było głupie
myslenie...
Co skaszaniłam ? Bezów wyszło strasznie dużo i teraz przeraża mnie fakt
jedzenia ich przez następne 2 tygodnie.. :-/

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-01-19 12:40:37

Temat: Re: Bezy - coś mi nie smakują :(
Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co skaszaniłam ? Bezów wyszło strasznie dużo i teraz przeraża mnie fakt
> jedzenia ich przez następne 2 tygodnie.. :-/
>
> pozdrawiam
> Kasia

Moze ten cukier wlasnie? Ja zawsze dodaje zwykly - przepieknie rozpuszcza
sie. Poza tym nie pieke bez, a susze je tak w 120 stopniach przez 20 minut.
Potem "dochodza" juz w warunkach kuchennych dzieki czemu sa delikatne i
miekkie w srodku.
Aha - ja dodaje odrobine wiorkow kokosowych do srodka i troche aromatu
migdalowego - maja wtedy taki "wykwintny smak".

Anka

1. Data: 2004-01-19 13:33:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jan 2004 12:37:25 +0100, "Corrina" <c...@o...pl>
wrote:

> [...]
>spowodowane cukrem pudrem, którego u?y?am do produkcji. W wielu przepisach,
>równiez na grupie widnia? cukier zwyk?y, ja sie upar?am na puder i teraz
>efekt jest taki, ?e smak maj? jakby.. metaliczny. Nie umiem tego dok?adnie
>opisa?, ale nie jest to z ca?a pewno?ci? typowy bezowy smak. Wydawa?o mi
>si?, ?e zwyk?y cukier mo?e si? nie rozpu?ci?, ale to oczywi?cie by?o g?upie
>myslenie...
>Co skaszani?am ? Bezów wysz?o strasznie du?o i teraz przera?a mnie fakt
>jedzenia ich przez nast?pne 2 tygodnie.. :-/

metalicznie? moze to od blachy? nasz szwagier twierdzi, ze jak
cos na blasze pieczone to on to wyczuje...

a poza tym to zrob jeszcze raz (ale mniej!!!) z cukrem zwyklym,
polamanymi orzechami laskowymi i zobacz czy bedda lepsze

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-19 15:02:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bugj6q$in2$1@news.onet.pl>,
Anka Łazowska <a...@c...pl> wrote:

> Aha - ja dodaje odrobine wiorkow kokosowych do srodka i troche aromatu
> migdalowego - maja wtedy taki "wykwintny smak".

Wybacz, ale nie mogę uwierzyć, by aromat migdałowy nadawał "wykwintny
smak". Według mnie potrafi on skutecznie uczynić niejadalnym każde
ciasto. Kojarzy mi się z ciastkami z tanich cukierni.

Władysław

1. Data: 2004-01-19 15:12:37

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2004 12:37:25 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Corrina*, w
wiadomości news:<bugfh5$d72$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> Co skaszaniłam ? Bezów wyszło strasznie dużo i teraz przeraża mnie fakt
> jedzenia ich przez następne 2 tygodnie.. :-/

Ja robię tylko ze zwykłego cukru i susze je w ok 100 stopniach dość długo,
bo nawet do 2,5-3h, wole, jak są przyjemnie kruche i suche w środku. I dobre
jakoś są :) Bez żadnych dodatków, tylko białko i cukier ubijane bardzo długo
i bardzo żmudnie.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-01-19 15:19:51

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobre
> jakoś są :) Bez żadnych dodatków, tylko białko i cukier ubijane bardzo

No i tak samo zrobiłam ja, były w piekarniku na super niskiej temp. prawie 3
h (suszyły się) i cała reszta czyli konsystencja i kruchość są ok , poza tym
cholernym metalicznym posmakiem, ale to na bank wina tego cukru :(

pozdro
Kasia

PS Dziś na pocieszenie robimy faworki, te na pewno wyjdą, bo faworki mojej
Mamy są najlepsze na świecie !! :)

1. Data: 2004-01-19 15:22:04

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2004 16:19:51 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Corrina*, w
wiadomości news:<bugsg3$i4k$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> h (suszyły się) i cała reszta czyli konsystencja i kruchość są ok , poza tym
> cholernym metalicznym posmakiem, ale to na bank wina tego cukru :(

A czy na blasze miałaś papier do pieczenia? Bo czasami bezy są wrażliwe na
rodzaj blachy. Jak zaczęłam robić na czarnych, firmowych od piekarnika, to
nigdy nie było problemu z zapachem ciast i posmakiem metalu.

1. Data: 2004-01-19 15:28:37

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Popełniłam w weekend bezy i wizualnie oraz po badaniu organoleptycznym
ocena
> bardzo dobra. Jednak coś mi w nich nie pasuje..

Uważam, że najlepiej udają się bezy według przepisu Magdy Bassett.
Wielokrotnie je robiłam i zawsze wychodzą wspaniałe. E.

1. Data: 2004-01-19 15:55:03

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> smak". Według mnie potrafi on skutecznie uczynić niejadalnym każde
> ciasto. Kojarzy mi się z ciastkami z tanich cukierni.

Nie kazdemu musi smakowac to, co Tobie.

Anka

1. Data: 2004-01-19 16:09:18

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bugujc$864$1@news.onet.pl>,
Anka Łazowska <a...@c...pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie kazdemu musi smakowac to, co Tobie.

Święta prawda. Różnym ludziom smakują różne rzeczy. Niemniej nie zmienia
to faktu, że aromat migdałowy jest doskonałym sposobem na popsucie
ciasta.

Władysław

Urodzinowy obiad rodzinny na ok. 12 osób
Pączki - przepis poszukiwany.
Aromat do ciast - wlasna produkcja
przepis zgubiony -sernik
makaron z pieczarkami