Biochemia człowieka a zywienie optymalne

1. Data: 2003-06-13 12:02:33

Temat: Biochemia człowieka a zywienie optymalne
Od: "Arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał
Można o nich poczytać tu:
> http://strony.wp.pl/wp/arkadiakrotoszyn/ - na podstronach
> - Wykłady z Biochemii
> - Podst. biochem. ŻO
> - Charakterystyka paliw

Nie wiem czy zwrocilas uwage Krysiu ze zaden z Twoich oponentow nie
ustosunkowal sie do podanych przez Ciebie wykladow z biochemi.
Ja przeczytalem bardzo uwaznie wszystkie te artykuly ale mimo iz mam
wyksztalcenie scisłe i chemia organiczna nie jest mi obca to i tak bylem w
stanie zrozumiec jedynie niewielka z tego czesc .
Przypuszczam ze Twoi oponenci maja jeszcze wieksze trudnosci ze zrozumieniem
zasad biochemii
czlowieka.
Gdyby ktorys z nich byl w stanie pojac tresci zawarte w tych artykulach, nie
krzyczal by wiecej o braku dowodow naukowych na zasadnosc zywienia
optymalngo.
Przeciez zasady zywienia optymalnego sa oparte na tych wlasnie podstawowych
wiadomosciach o biochemii organizmu czlowieka.
Trzeba przyznac ze jest to trudny temat i dostepny w pelni jedynie dla
dobrych specjalistow.
Ja osobiscie wierze tym specjalistom (bo sam zajmuje sie czyms innym) ze
biochemia czlowieka tak wlasnie funkcjonuje i to jest dla mnie najwazniejszy
czynnik przekonywujacy mnie do zywienia optymalnego.
Za czasow Galileusza tez znane byly juz podstawowe prawa fizyki rzadzace
ruchem cial niebieskich ale nikt z decydentów , nie mowiac o gawiedzi
jeszcze przez wiele dziesiecioleci nie byl w stanie zrozumiec o czym ci
nawiedzeni ludzie mowią.
Nie dziw sie wiec "Jankom" i nie dawaj sie przez nich wciagac w bezsensowne
pyskowki.
Może za 100 - 200 lat biochemia organizmu czlowieka bedzie bardziej
zrozumiala dla gawiedzi
i wtedy zywienie optymalne bedzie czyms zwyczajnym i bedzie przedmiotem
nauczania w szkolach
elementarnych. A czy ktos bedzie to stosowal czy nie to bedzie prywatna
sprawa kazdego czlowieka.

.

2. Data: 2003-06-13 12:19:49

Temat: Re: Biochemia człowieka a zywienie optymalne
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

znów ktoś podszywa sie pod optymalnego i robi sobie jaja z dietry
optymalnej.tylko ,ze taka proba osmieszania diety optymalnej przynosi
odwrotny skutek i dieta zyskuje nowych zwolennikow ktorzy moze jeszcze nie
wszystko pojmuja ale z kazdym dniem stosowania DO ich umysły rozswietlaja
sie prawda która w nich wstepuje z sprawą optymalnego paliwa dla ich
umysłow.

ale co wy janki mozecie o tym wiedzieć

3. Data: 2003-06-13 14:01:22

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Nie wiem czy zwrocilas uwage Krysiu ze zaden z Twoich oponentow nie
> ustosunkowal sie do podanych przez Ciebie wykladow z biochemi.

Tak jest od początku, tzn. od około dwóch lat... :(
Oni się interesują mną, a nie tematem.

> [...]
> stanie zrozumiec jedynie niewielka z tego czesc .
> Przypuszczam ze Twoi oponenci maja jeszcze wieksze trudnosci ze

I ja właśnie piszę dla takich ludzi na grupie jak Ty - czyli
zainteresowanych tematem.

> Gdyby ktorys z nich byl w stanie pojac tresci zawarte w tych artykulach,
nie
> krzyczal by wiecej o braku dowodow naukowych na zasadnosc zywienia
> optymalngo.

Właśnie... gdyby... :(
Cóż... "Złość, to tylko rodzaj nieporadności" /Bertold Brecht/... ;(

> [...]
> wiadomosciach o biochemii organizmu czlowieka.
> Trzeba przyznac ze jest to trudny temat i dostepny w pelni jedynie dla

Zgadza się.

> [...]
> ruchem cial niebieskich ale nikt z decydentów , nie mowiac o gawiedzi
> jeszcze przez wiele dziesiecioleci nie byl w stanie zrozumiec o czym ci

I mogę bez trudu sobie wyobrazić, jak Galileusz musiał cierpieć zmuszony
przez trybunał inkwizycji do odwołania teorii swoich i Kopenika.
I zadziwiające jest to, że to on już tak daaaawno temu stwierdził że:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Samo nagromadzenie faktów nie stanowi jeszcze nauki; właściwym zadaniem
nauki jest ustalanie prawidłowości, następstwa i współwystępowania zdarzeń
za pomocą rozumowania opartego na eksperymencie".
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

> Nie dziw sie wiec "Jankom" i nie dawaj sie przez nich wciagac w
bezsensowne pyskowki.

OK. Spróbuję... nie po raz pierwszy...
Aczkolwiek trudno jest milczeć, gdy samemu jest się opluwanym.
To przykre, że stale jest aktualna ta chora zasada:

"Mądry ustępuje głupiemu - smutna to prawda. Toruje ona
głupocie drogę do opanowania świata." Marie von Ebner-Eschenbach

Czy to może kiedykolwiek się zmienić?

> Może za 100 - 200 lat biochemia organizmu czlowieka bedzie bardziej
> zrozumiala dla gawiedzi
> i wtedy zywienie optymalne bedzie czyms zwyczajnym i bedzie przedmiotem
> nauczania w szkolach elementarnych.

Oczywiście, że tak będzie. Ustrój się zmienił, to i rodzaj zalecanej
wszystkim diety też ma spore szanse.

A czy ktos bedzie to stosowal czy nie to bedzie prywatna
> sprawa kazdego czlowieka.

Dokładnie. Dziękuję za ten post. Niewiele osób na grupie ma ochotę narażać
siebie na niewybredne ataki i docinki. Tak już widocznie musi być jak
powiedział niegdyś (znowu tragicznie daaawno temu) Anton Czechow:
"Trudno żyje się tym, którzy mają czelność kroczyć pierwsi nieznaną drogą."

Serdecznie pozdrawiam
--
Krystyna*Opty* K...@p...onet.pl

Ludzi zmuszających do myślenia nie kocha się na ogół. Ugniatają swym
ciężarem gatunkowym mózgi innych, a tego lekka głowa nie znosi. Wł. Sedlak

4. Data: 2003-06-13 17:15:22

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jest od początku, tzn. od około dwóch lat... :(
> Oni się interesują mną, a nie tematem.

masz jakieś problemy emocjonalne,zaburzenia osobowości?
kosmici tez tobą się interesuja ? śledzą ciebie i twoja rodzinę?

5. Data: 2003-06-13 21:33:56

Temat: Odp: Biochemia człowieka a zywienie optymalne
Od: "acik" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czarnyjanek <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bcd0jh$kg7$...@n...onet.pl...

> masz jakieś problemy emocjonalne,zaburzenia osobowości?
> kosmici tez tobą się interesuja ? śledzą ciebie i twoja rodzinę?

nie przeginaj Janek bo sie Krysia wścieknie ;-)
po co sie kłócić...

acik

6. Data: 2003-06-14 08:28:01

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "acik" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik czarnyjanek <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bcd0jh$kg7$...@n...onet.pl...

> nie przeginaj Janek bo sie Krysia wścieknie ;-)
> po co sie kłócić...

no jasne krysia ostatnio wypisuje na news.plocman.pl., ze jest
prześladowana przez "mutacje usenetowe czarnegojanka"
nie wiem co to są te "mutacje usenetowe czarnegojanka' może ktoś z
grupowiczów wie i mi podpowie :)

Nowa dieta :D
Krysia naskarżyła :-(
Dieta cud M Ż