Biopsja piersi

11. Data: 2005-11-29 15:14:52

Temat: Re: Biopsja piersi
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Nov 2005 14:08:04 +0100, Anika wrote:

> Mieszkam w Szczecinie...pol roku temu robilam usg piersi i wyszly jakies
> zaburzernia struktury na 1 cm, i wtedy robilam biposje tzw. cienka igla, ale
> nic nie wyszlo, material byl za ubogi komorkowo...

Zatem rób biopsję. Ten anonim, który przedstawia się "nasze zdrowie" to
niebezpieczny oszołom i nie należy go czytać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

12. Data: 2005-11-29 16:46:06

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <
> Zatem rób biopsję. Ten anonim, który przedstawia się "nasze zdrowie" to
> niebezpieczny oszołom i nie należy go czytać.

Oczywiscie, ze zrobie, w koncu nie chodze sie badac po to aby teraz to
zostawic...

Pozdrawiam
Anika

13. Data: 2005-11-29 17:41:47

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zatem rób biopsję.

A czy nie lepiej od razu wyciac zmiane i potem zbadac? Czasami skutecznosc
biopsji jest dyskusyjna, a jak wyjdzie ze trzeba wyciac to bedziemy mieli
dodatkowy zabieg. Nie wygodniej (bezpieczniej) dla pacjentki i taniej byloby
sie tego z gory pozbyc?

--
Pozdrawiam Norbert :-)

14. Data: 2005-11-29 18:09:31

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert"
> [...]
> biopsji jest dyskusyjna, a jak wyjdzie ze trzeba wyciac to bedziemy mieli
> dodatkowy zabieg. Nie wygodniej (bezpieczniej) dla pacjentki i taniej

az mi serce zaczelo szybciej bic;)))
cytuje:
" większości przypadków ( ok. 80%) zmiany w piersi mają charakter łagodny.
Często nie wymagają też dodatkowego leczenia. Są to np. niewielkie
zwapnienia czy niesymetryczne zagęszczenia tkanki gruczołu piersiowego."
ufff...

Pozdrawiam
Anika

15. Data: 2005-11-29 19:14:40

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Często nie wymagają też dodatkowego leczenia. Są to np. niewielkie
> zwapnienia czy niesymetryczne zagęszczenia tkanki gruczołu piersiowego."

ja tam tego na USG nie widzalem :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

16. Data: 2005-11-30 08:37:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Nov 2005 18:41:47 +0100, Norbert wrote:

> A czy nie lepiej od razu wyciac zmiane i potem zbadac?

A badałeś pacjentkę? Widziałeś USG?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

17. Data: 2005-11-30 09:02:33

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takim pośrednim postępowaniem, tylko *zupełnie nie wiem czy w Szczecinie
dostępne*, jest biopsja stereotaktycznia, która wyszczypie z małego
nacięcia całą zmianę.

C/d usunięcia zmiany, jak pisze Norbert, to serce mi się do tego skłania,
chociaż rozum mówi jak Marek: postępowanie zależy od całości obrazu, w
szczególności co było w BAC i radiologicznie: zmiany mało podejrzane z
pewnością raczej bioptować, natomiast z mocno podejrzanymi sprawa już nie
jest taka oczywista. Z mojej strony barykady wygląda to tak, że jeśli są
poważne wątpliwości c/d charakteru rozrostu wolałbym oceniać całość, a nie
wycinek. Ale w sumie oczywiście sensownie poradzi wyłącznie lekarz
prowadzący kt. zna całość przypadku.

Krzysiek, EBP
W rękach tyrana postęp ukazuje swe prawdziwe oblicze, staje się bezrozumnym
żywiołem, który miast służyć ludziom służy tylko i wyłącznie sobie

18. Data: 2005-11-30 10:35:19

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
uffff...;)
mam skierowanie, na najnowoczesniejsza biopsje, mammotomiczna...ponoc bardzo
droga...
nie trzeba sie szczepic bo tam igly sa jednorazowe, i nie ma zagrozenia, tak
mi powiedzial lekarz....

Pozdrawiam
Anika

19. Data: 2005-11-30 10:51:42

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam skierowanie, na najnowoczesniejsza biopsje, mammotomiczna

No to właśnie jak metoda o kt. pisałem. Zdaje się przekręciłem nazwę. Wytną
całość i miejmy nadzieję będzie po sprawie.

Zdrowia życzę

--
Krzysiek, EBP
Dramat w teatrze i dramat w restauracji to dwie różne rzeczy

20. Data: 2005-11-30 18:00:04

Od: Raf256 <s...@r...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Anika <dmevek$adu$1@atlantis.news.tpi.pl> Monday 28 of November 2005 14:08

> i teraz zrobilam tez usg piersi, te zmiany jakby wieksze ciutke, 12 mm,
> widoczne dobrze na usg..

Pytanie laika: czy nie można stosować tomografii jako coś lepszego niż USG a
mniej inwazyjnego niż biopsja?

--
Rafał Maj

Alloprzeciwciala???