Bioptron...o co chodzi?

1. Data: 2003-11-11 23:06:13

Temat: Bioptron...o co chodzi?
Od: "Pifon" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moi teściowie są nią (lampą bioptron) zachwyceni, ja jako student 4-tego
roku fizyki nie wierzę w jej działanie nic a nic. Jednak studiuję fizykę a
nie medycynę, czy choćby fizykoterapię, więc moje "fizyczne" spojrzenie na
kwestię działania takiej lampy nie przekonało ich.
Zajrzałem zatem do netu a tu ku mojemu wielkiemu ździwieniu okazuje się że
to bardzo popularny gadżet w różnych gabinetach odnowy i rehabilitacji,
często sprzedawany na Allegro ale nigdzie żadnych konkretów dotyczących jego
działania. Rozumiem, że sprzedawcy tego urządzenia je zachwalają, że uważają
że "leczy" i jest dobre na prawie wszystko, dziwi mnie tylko, że nikt nie
zajął się tym na poważnie, gdy moim, co prawda nie do końca fachowym,
zdaniem Zepter robi ludziskom wodę z mózgu.
Nawiasem mówiąc dobił mnie fakt, że po wpisaniu "Bioptron" na www.google.pl
i wyszukiwaniu w języku polskim, na ostatniej stronie wyników jest raport
NIK-u, delegatury w Łodzi, gdzie rzeczona lampa jest traktowana jako dość
oczywiste i pożądane wyposażenie jakiegoś zakładu rehabilitacyjnego.
Mam wielką prośbę i pytanie: Czy ktoś wie coś poza ogólnymi nic
nieznaczącymi hasłami reklamowymi dotyczącymi tej lampy?
Czy ona rzeczywiście może działać czy to ściema?
Gdzie mógłbym znaleźć fachową ocenę tego urządzenia?

Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam
Przemek.

2. Data: 2003-11-12 08:53:48

Temat: Re: Bioptron...o co chodzi?
Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lampa głównie świeci, trochę rozgrzewa, a jej wspaniałe właściwości
(podobnie jak większości dziwacznych zabiegów fizjoterapeutycznych) nigdy
nie zostały potwierdzone naukowo. Ta lampa to bardzo drogie placebo.
Uwierz w jej działanie, a podziała ;)

Pozdrowienia
Krzysiek
--
--- join SETI@Home - setiathome.berkeley.edu ---

3. Data: 2003-11-12 23:37:13

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Testowalem lampę biotron dla Zeptera prez 7 m-cy. Badalem rożne przypadki i
dokumentowałem zdjęciami
Pózniej ja kupilem mimo że musialem bulnąc za nią prawie 4 tysiące zl. ,
Jest to bardzo przydatna rzecz w gabinetach i od 4 lat ja stosuje codziennie
gratisowo dla pacjentów i personelu.
Niezwyle pomaga w leczeniu.
rambofix

4. Data: 2003-11-13 00:36:08

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Nov 2003 23:37:13 GMT, FIXRAMBO <f...@w...pl> wrote:

> [...]
> Pózniej ja kupilem mimo że musialem bulnąc za nią prawie 4 tysiące zl. ,
> Jest to bardzo przydatna rzecz w gabinetach i od 4 lat ja stosuje

No właśnie. Żadnego naukowego potwierdzenia skuteczności, a ludzie mówią
że działa. Ach, czasami chciało by się, żeby Evidence Based Medicine była
powszechnym wymogiem...

--- join SETI@Home - setiathome.berkeley.edu ---

cycloferon lub cikloferon
szukam dobrego stomatologa