Bisocard

11. Data: 2002-03-01 22:44:36

Temat: Re: Bisocard
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@4...com>, klasyk99
@friko2.onet.pl says...

> No wlasnie. Betablokery kojarza mi sie oprocz zwalczania nadcis-
> nienia z leczeniem zaburzen rytmu serca, niemiarowosci, jako lek
> oslaniajacy po przebytym zawale.

Sorry za glupie pytanie - ale masz cos wspolnego z medycyna lub naukami
przyrodniczymi?

12. Data: 2002-03-01 22:54:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Mar 2002, Klasyk wrote:

> To o swiezym zawale pochodzi wlasnie z tego zrodla,
> podpunkt "Nie zalecany:"

Sorry,

ale to juz wole czerpac wiedze od repow.
Ludzie, nie wypowiadajcie sie na tematy, na ktorych sie
nie znacie.

Czy ja sie mowie, ze jestem specem od pralek automatycznych
opierajac swoja wiedze na podstawie instrukcji uzytku
"Wiatki"

Beta-blokery sa podstawowymi lekami stosowanymi w chorobie
niedokrwiennej serca w tym w okreslonych wskazaniach
w swiezym i przebytym zawale serca. Wysoka wartosc
tych lekow potwierdzily liczne wieloosrodkowe badania
kliniczne z wieloma roznyymi lekami.

Beta blokery zaliczaja sie do lekow, ktore rewolucyjnie
zmniejszyly smiertelnosc chorych na chorobe niedkokrwienna
serca i wydaje sie, ze maja wieksza wartosc niz nitraty

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2002-03-02 13:59:34

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Mar 2002 23:44:36 +0100, jacek <j...@w...pl> wrote:

>In article <4...@4...com>, klasyk99
>@friko2.onet.pl says...

>Sorry za glupie pytanie - ale masz cos wspolnego z medycyna lub naukami
>przyrodniczymi?

Tylko zainteresowanie hobbystyczne medycyna.
Nie mowie, ze chce sie sam leczyc, tylko
chce wyjasnic opis przeciwskazan do tego
betablokera.

14. Data: 2002-03-02 17:22:32

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> Tylko zainteresowanie hobbystyczne medycyna.
> Nie mowie, ze chce sie sam leczyc, tylko
> chce wyjasnic opis przeciwskazan do tego
> betablokera.

No wlasnie. To sie rzucilo w oczy - dramat polskiemgo (miedzy innymi)
ustawodawstwa polega na tym ze ludziom ktorzy kompletnie nie potrafia
zrozumiec i uzyc wiedzy z ulotki przylekowej daje sie ja do czytania. Ty
prawodpowdpodobnie jestes wyksztalcony (choc w innej dziedzinie) a brak
wiedzy przy odczycie ulotki powala z nog. A teraz co ma powidziec
dociekliwy rolnik, ktory raptem skonczyl podstawowke i czyta pisma typu
"Tina" i "Naj"?
Wiesz dlaczego Aspiryna nie ma ulotki? Bo jakby kto przeczytal ile osob
i na co po aspirynie zmarlo to nikby jej do ust nie wzial. A znasz kogos
kto umarl? Nie. Widzsz jak to jest.

15. Data: 2002-03-02 17:23:35

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> Beta blokery zaliczaja sie do lekow, ktore rewolucyjnie
> zmniejszyly smiertelnosc chorych na chorobe niedkokrwienna
> serca i wydaje sie, ze maja wieksza wartosc niz nitraty

Nie wiem czy wiesz, ale wsrod tej grupy lekow (ognlnie -
nadcisnieniowych) tylko beta-blokery i diuretyki maja udowodniona
skutecznosc przy przedluzaniu zycia pacjentow. Cala reszta nie..

przewlekła niewydolność nerek - jak w angielskim?
lacinskie terminy
astma
problemy z odzywianiem
brak zarostu