Blender ręczny czy kielichowy??

1. Data: 2007-01-23 11:22:57

Temat: Blender ręczny czy kielichowy??
Od: "Edvard" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!! Mam pytanie do wszystkich posiadaczy blenderów, jaki rodzaj
polecacie - te modele ręczne, czy kielichowe???

Ja planuję zakup, ale nigdy takiego robota nie miałem i nie miałem okazji
nigdzie z takowego korzystać. Skłaniam się ku zakupowi tego kielichowego (taki
stacjonarny z dzbankiem, gdzie nożyki są na dole), ale mam pytanie, czy on
dobrze rozdrabnia owoce? Oraz, czy w tym kielichowym można przygotowywać
ciasto naleśnikowe???

Z góry dzięki za odpowiedzi i praktyczne rady! Pozdrawiam,
Edward

2. Data: 2007-01-23 11:35:09

Temat: Re: Blender ręczny czy kielichowy??
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edvard" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
> dobrze rozdrabnia owoce? Oraz, czy w tym kielichowym można przygotowywać

Mam oba i uzywam tylko tego z dzbankiem, bo raczej zup nie rozdrabniam -
jesli rozwazasz zupy-krem, to ten drugi tym bedzie ci potrzebny, chyba,ze
sie bedziesz bawic w przelewanie przestudzonej zupy.

W dzbanku robie ciasto nalesnikowe, ale oczywiscie make trzeba wsypywac do
mleka/wody, nie odwrotnie. Koktajle owocowe wychodza super, soki typu
smoothie itp. Czasami z lenistwa ubijam tez w dzbanku piane z bialek, jako
ze jest on czescia malaksera i np. w drugim pojemniku miksuje ser na sernik
itp.

pozdr

cherokee

3. Data: 2007-01-23 12:45:16

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jesli rozwazasz zupy-krem, to ten drugi tym bedzie ci potrzebny, chyba,ze
> sie bedziesz bawic w przelewanie przestudzonej zupy.

Mam wariant ze szklanym dzbankiem, i zupy-kremy (błyskawiczne) robię na
gorąco. Ale klasycznych zup-kremów nie robiłem tą metodą.

DJD

4. Data: 2007-01-23 13:34:43

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-01-23 12:22:57 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Edvard* skreślił te oto słowa:

> Witajcie!! Mam pytanie do wszystkich posiadaczy blenderów, jaki rodzaj
> polecacie - te modele ręczne, czy kielichowe???

Oba ;)
Ja korzystam z obu, ale tez dorabiałam sie ich po kolei.

Gdybym miała wybrac jeden - kielichowy. Tylko uciążliwe stałoby się
miksowanie zup, czy rozdrabnianie cebuli w sosach pod koniec gotowania, no
ale... coś za coś.

> [...]
> dobrze rozdrabnia owoce? Oraz, czy w tym kielichowym można przygotowywać

Rozdrabnia, świetnie sobie radzi. Ciasto na nalesniki tez w nim zrobisz.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

5. Data: 2007-01-23 13:51:15

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Mam wariant ze szklanym dzbankiem, i zupy-kremy (błyskawiczne)

Znaczy co, z proszku? (te błyskawiczne)

pozdr

cherokee

6. Data: 2007-01-23 13:54:41

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Znaczy co, z proszku? (te błyskawiczne)

Nie. Np.: coś takiego:

puszka zielonego groszku
kosta rosołowa
wrzątek
troszkę smietany

miksować razem. Zupa gotowa. Do tego groszek ptysiowy i calkiem niezły fast
food gotowy.

DJD

7. Data: 2007-01-23 17:07:07

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edvard <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> dobrze rozdrabnia owoce? Oraz, czy w tym kielichowym można przygotowywać

Zależy, na ile osób - jeśli dla czterech łakomczuchów, to kielich musi być
duuży :-))

Mam i taki, i taki. O wiele, wiele częściej używam ręcznego.

Ania

8. Data: 2007-01-23 22:41:19

Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja posiadam cos takiego:
http://www.allegro.pl/item157772025_najlepszy_i_najt
anszy_blender_holden_bl_
41_olszt.html ,
kupilam go kilka miesiec temu w Makro, za podobna cene i jak na razie
sprawuje sie super. O ile sie nie myle, to ma on funkcje kielichowego i
zwyklego. Nakladka zwykla robie koktajle, a ta kielichowa np. tre ciasto na
placki ziemniaczane :)
Agnieszka S.

9. Data: 2007-01-24 10:21:53

Od: "Edward " <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wam wszystkim za wypowiedzi!! Zdania są podzielone, ale jeśli o mnie
chodzi, to wady tego dzbanowego są do przeżycia. Nie mam zamiaru szatkować np.
cebuli, czy robić miliona innych rzeczy poza przygotowywaniem owocowych
napojów. Po prostu wrzucam owoce, kefir, naciskam ENTER (no dobra POWER ;-)) i
już!! :-) No i od czasu do czasu może jakieś ciasto naleśnikowe, a co do tego,
jak widzę nie było negacji.

Jeśli możecie, to proszę o rozwianie jeszcze jednej mojej wątpliwości. Czy
wszystkie te dzbanowe (albo inna nazwa kielichowe) są przystosowane do
kruszenia lodu? Czy o opcję kruszenia lodu trzeba się dopytywać??

Ze smacznym pozdrowieniem,
Edv

10. Data: 2007-01-24 10:28:32

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-01-24 11:21:53 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Edward* skreślił te oto słowa:

> Jeśli możecie, to proszę o rozwianie jeszcze jednej mojej wątpliwości. Czy
> wszystkie te dzbanowe (albo inna nazwa kielichowe) są przystosowane do
> kruszenia lodu? Czy o opcję kruszenia lodu trzeba się dopytywać??

Od troche innej strony - kruszenie lodu to jest to co wykańcza noże
najbardziej, dlatego warto IMO rozwazyc kupno kruszarki do lodu, te
Faclekmanna to pewnie wydatek 30 - 40 zł.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

Gdzie najlepiej zamowic szafki kuchenne
Robot kuchenny- jaki?
pudding?
Brukselka?-Co z tego mozna zrobic.