Bletilla

1. Data: 2006-04-04 00:21:33

Temat: Bletilla
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Kupilem na probe bletille (jakas rozowa odmiane).
Czy lubia ja nornice i jak to jest z jej zimowaniem w ogrodzie?

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2006-04-04 06:42:27

Temat: Re: Bletilla
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
> Kupilem na probe bletille (jakas rozowa odmiane).
> Czy lubia ja nornice i jak to jest z jej zimowaniem w ogrodzie?

Nornice nie jedzą bletilli.U mnie zimuje w namiocie w gruncie.
Ziemia jest zamarznięta jak na dworze, ale nie ma wiatru.Niedługo
okaże się,czy przeżyła ostatnią zimę.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2006-04-04 07:20:05

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Witajcie,
> Kupilem na probe bletille (jakas rozowa odmiane).
> Czy lubia ja nornice i jak to jest z jej zimowaniem w ogrodzie?

Ja od jakiegoś czasu zimuję w piwnicy, w tych donicach, co rosły, bez
podlewania. Właśnie kwitnie. Co ciekawe, to w tym roku zakwitły same białe,
chociaż mam też fioletową..

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

4. Data: 2006-04-04 07:34:26

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e0t6nm$6qr$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ja od jakiegoś czasu zimuję w piwnicy, w tych donicach, co rosły, bez
> podlewania. Właśnie kwitnie. Co ciekawe, to w tym roku zakwitły same
> białe,
> chociaż mam też fioletową..

Moja też jeszcze nie kwitnie,wypuściła kiełki i jakby staneła w miejscu
Kwitnie za to Pleione
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861143888303125
Trochę majtkowy kolor (-: ale cieszy :-)

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2006-04-04 09:03:12

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Kwitnie za to Pleione
> http://fotogalerie.pl/fotka/2631861143888303125
> Trochę majtkowy kolor (-: ale cieszy :-)

Lubię Pleione :-). U mnie kwitną później, niż Bletilla. W tej chwili są
jeszcze malutkie. Mam pięć różnych, a co zakwitnie, to się okaże. Przy obu
roślinach bardzo wyraźnie nawożenie przekłada się na kwitnienie w następnym
sezonie, a moje rośliny w zeszłym roku były zaniedbane.

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

6. Data: 2006-04-04 09:25:50

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e0tcrl$t72$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> następnym
> sezonie, a moje rośliny w zeszłym roku były zaniedbane.

To znaczy nawozić już teraz ,
florowit o mniejszym stężeniu może być?
Zimujesz w piwnicy bez schłodzenia ?
bo wyczytałam że wyjąć cebule z ziemi i trzymać w lodówce.
Jak radzisz ?

Pozdrawiam TeresaR

7. Data: 2006-04-04 09:39:04

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy nawozić już teraz ,
> florowit o mniejszym stężeniu może być?

Tak.

> Zimujesz w piwnicy bez schłodzenia ?
> bo wyczytałam że wyjąć cebule z ziemi i trzymać w lodówce.
> Jak radzisz ?

Uważam, że lepiej w lodówce (Pleione), tam gdzie warzywa, w podziurkowanym
woreczku foliowym. Ale nim je tam umieścisz, trzeba stopniowo wprowadzić je
w stan spoczynku, a potem jeszcze sprawdzać, czy nie pleśnieją.

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

8. Data: 2006-04-04 10:03:56

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e0teut$63r$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> je
> w stan spoczynku, a potem jeszcze sprawdzać, czy nie pleśnieją.

Wielkie dzięki :-)
A tak broniłam się przed sterczykami ,
chyba mam słaby charakter:-)
Mój Phalaenopsis będzie powtórnie kwitł,
dobrze że nie obciełam łodygi,
wypuścił boczny pędzik kwietny.

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2006-04-04 11:35:32

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A tak broniłam się przed sterczykami ,
> chyba mam słaby charakter:-)
> Mój Phalaenopsis będzie powtórnie kwitł,

Zatem nie pozostaje Ci nic innego, jak wybrać się w maju na wystawę
storczyków. Będzie w Szczecinie, w Zamku Książąt.

A ja mam teraz najwięcej radości z kwitnących anemonellii
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?id=744
bo storczyki to mi kwitną cały rok :-).

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

10. Data: 2006-04-04 13:09:35

Od: "Elzbnieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> storczyków. Będzie w Szczecinie, w Zamku Książąt.
>
> A ja mam teraz najwięcej radości z kwitnących anemonellii

Ja mam Bletille rózowa. Na wiosne wysadzam do ogrodu . Zimuje w piwnicy .
Kwitnie co roku.

Anemonella urokliwa.

Pozdrawiam , Elzbieta

Bobry