Ból migdałków a czosnek z mlekiem?

1. Data: 2007-03-05 16:56:38

Temat: Ból migdałków a czosnek z mlekiem?
Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przez kilka(naście) dni kurowałem się z grypy.
Niby wszystko już OK, tzn. temperatury nie mam i czuję się całkiem
znośnie...
Ale za to dorwał mnie okropny ból migdałków (lub okolic). Nie mam 100%
pewności, czy to aby na pewno migdałki, w każdym bądź razie ból
zlokalizowany jest po bokach szyi (lewa strona zdecydowanie bardziej boli),
niemal tuż pod żuchwą. Nie wyczuwam żadnych "kulek"... boli tak jakby szyja
:[ Przy czym ból jest na tyle mocny, że w nocy nie pozwala spać bez środków
przeciwbólowych....
Lekarz najpierw na grypę przepisał mi antybiotyk, ale nie wspomniał o
konieczności jednoczesnego przyjmowania czegoś odbudowującego florę
bakteryjną :[ (jako człek niezbyt często chorujący po prostu zapomniałem o
tym; uważam, że lekarz miał OBOWIĄZEK poinformowania mnie o tym). Nie wiem
czy ma to związek z bólem szyi (migdałków), ale może ma, więc wspominam o
tym....
Wpadłem dziś z wizytą do lekarza i ten zaproponował mi znowu antybiotyk. Na
te migdałki :( Niestey odmówiłem, bo MUSZĘ być na chodzie... nie mogę sobie
pozwolić na kolejne przerwy w pracy.
I czas na pytania do Was:
- czy mając już za sobą antybiotyki (dziś rano wziąłem ostatnią pigułkę)
zasadne jest branie jakichkolwiek leków, które zwykle powinny towarzyszyć
antybiotykom? Czy to już "musztarda po obiedzie"?
- straszą zwykle możliwości złapania grzybic przez kuracje antybiotykowe...
jak teraz przeciwdziałać ewentualnym skutkom ubocznym niewłaściwego
przyjmowania antybiotyków?
- czy opisane bóle (intensywne - wierzcie mi, że nie marudziłbym, gdyby dało
się to znieść) migdałków (lub okolic) można złagodzić jakimś "domowymi"
sposobami? Nie lubię szpikować się Nurofenopodobnymi wynalazkami....
- czosnek ma działanie antybiotykowe, więc wydumałem sobie, że zamiast leków
zjem nieco tego smacznego warzywka... Czy lepiej po prostu wcinać go jako
element kanapki, czy może tytułowa mikstura z mlekiem i chyba miodem będzie
skuteczniejsza? Pamiętam, że będąc dzieckiem Mama podawała mi takie cudo i
było obrzydliwe, ale jakoś teraz nie czuję takiego odpychającego uczucia na
myśl o tym czymś... ;-) Jeśli owa mikstura jest skuteczniejsza - jak to się
przyrządzało? Nie pamiętam...

No - koniec :-)
Trochę się rozpisałem...
Podpowiedzcie, Dobrzy Ludzie, jak sobie trochę pomóc bez farmakologii. Z
góry dzięki

2. Data: 2007-03-06 10:41:54

Temat: Re: Ból migdałków a czosnek z mlekiem?
Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "be_er" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> Witam
/ciach/

po pierwsz koniecnzie kup lakcid czy trillac i bierz dwa razy dziennie rano
i wieczorem by odbudować florę bakteryjną.
Czosnek jak najbardziej, rób sobie sos czosnkowy z wyciskanego czosnku, jedz
na kanapki ale na to gardło nie radzę z mlekiem.
Mleko to świetna pożywka dla bakterii.
Pij wodę z miodem i cytryną, jedz czosnek, ale nie pij mleka, ono nie jest
zdrowe wbrew temu co mówią w tv i lekarze.

--
Serwis dla kobiet eKobieta.com
Forum dla kobiet http://ekobieta.com/forum

3. Data: 2007-03-06 11:58:47

Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mamma" napisał:
> po pierwsz koniecnzie kup lakcid czy trillac i bierz dwa razy dziennie
> rano i wieczorem by odbudować florę bakteryjną.

Kupiłem coś podobnego. Lacidozone. I wcinam :-) 3 x dziennie

> <...> nie pij mleka, ono nie jest zdrowe wbrew temu co mówią w tv i
> lekarze.

Hehe...
Zaprzeczasz wszechogólnie panującym 'tryndom'... :)
Ale cóż - parę dni bez mleczka nikomu nie zaszkodzi, więc się wstrzymam....
Rozumiem, że przetwory mleczne "kuluralne bakteryjnie" są wskazane?
Kefirki i jogurty należy wcinać, prawda?

Dzięki za info
Brak mi tylko jakiejś podpowiedzi odnośnie złagodzenia bólu migdałków
(szyi). Bo gardło jako takie mnie nie boli. Tylko "obok" :[
Tej nocy znowu wstawałem po prochy przeciwbólowe :[

4. Data: 2007-03-06 12:41:51

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "mamma" napisał:
> Kupiłem coś podobnego. Lacidozone. I wcinam :-) 3 x dziennie

no i dobrze

> Hehe...
> Zaprzeczasz wszechogólnie panującym 'tryndom'... :)

oj nie tylko ja zaprzeczam ale i naukowcy, tylko kampanie społeczne
napędzane przez producentów nie dają za wygraną ;)

> Ale cóż - parę dni bez mleczka nikomu nie zaszkodzi, więc się
> wstrzymam....
> Rozumiem, że przetwory mleczne "kuluralne bakteryjnie" są wskazane?
> Kefirki i jogurty należy wcinać, prawda?

tak przetwory są w miarę ok ;) w miarę bo im lepsza firma tym gorszy bo
chemiczny jogurt, więc lepiej sięgać bo rodzime produkty małych mleczarnii.

> Dzięki za info
> Brak mi tylko jakiejś podpowiedzi odnośnie złagodzenia bólu migdałków
> (szyi). Bo gardło jako takie mnie nie boli. Tylko "obok" :[
> Tej nocy znowu wstawałem po prochy przeciwbólowe :[

na to musi odpowiedzieć chyba laryngolog. Spróbuj kupić sobie neoangin w
sprayu lub orofar lub coś podobnego. Te dwa mam sprawdzone na sobie. Ale to
na gardło, ból migdałów czyli podejrzewam przy przełykaniu bardziej
wskazywałby jednak na anginę.
Są środki lecznicze czyli tabletki ale na noc wygodniejsze są psikane leki w
gardło. Sama gdy ból mnie w nocy budzi psikam i śpię dalej a po kilku dniach
jest ok.

> Pozdrawiam

również
zdrowia