Bonzai z nasionka

1. Data: 2003-02-17 13:25:06

Temat: Bonzai z nasionka
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy ktos ze zgrypownikoof ma jakies doswiadczenia z bonzai hodowanego z
nasionka?
Dostalam taki zestaw: kuweta z pokrywka, podloze i nasionka, ktore
najpierw sie moczy, pozniej wysiewa, a nastepnie czeka, czeka, czeka i
przesadza i przycina itp. Tylko boje sie, ze jak za wczesnie / za pozno
wykonam ktoras z operacji, to nic z tego nie wyjdzie :[

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2003-02-17 14:07:56

Temat: RE: Bonzai z nasionka
Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Gamon'

> [...]
> przesadza i przycina itp. Tylko boje sie, ze jak za wczesnie / za pozno
> wykonam ktoras z operacji, to nic z tego nie wyjdzie :[

A co Kasiu sie stalo z Twoimi mszycami :-)
Tak z ciekawosci jakie to nasionko :-)
:-) Boguslaw

3. Data: 2003-02-18 12:03:50

Od: "Sebastian" <s...@f...hm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przesadza i przycina itp. Tylko boje sie, ze jak za wczesnie / za pozno
> wykonam ktoras z operacji, to nic z tego nie wyjdzie :[

Doswiadczenia to moze nie mam, ale ostatnio zaczalem sie tym zajmowac.
Odrazu zaznaczam - nie ma czegos takiego jak zestaw do bonsai - to tylko
chwyt marketingowy - z nasion zawsze wyrosna zwykle rosliny (drzewa) - nie
ma nasion z ktorych wyrastaja bonsai - sa to jedynie nasiona gatunkow ktore
sa najlatwiejsze do formowania - dopiero odpowiednie ich traktowanie moze
zrobic z nich bonsai (i to przez wiele lat pracy - tylko dla cierpliwych).
Narazie moge sie pochwalic granatami, cytrynami i mandarynkami - maja juz po
10cm - i chyba niedlugo zabiore sie za przycinanie.
Pozdrawiam,
Sebastian

4. Data: 2003-02-19 12:10:23

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!

Sebastian wrote:
> Odrazu zaznaczam - nie ma czegos takiego jak zestaw do bonsai - to tylko
> chwyt marketingowy - z nasion zawsze wyrosna zwykle rosliny (drzewa) - nie
Wrrrrr....tyle to ja wiem. Ten zestaw to poprostu dobra kuweta i wyglada
na to, ze swietna ziemia (dawno nie udalo mi sie u nas takiej kupic).
A mi chodzilo o to, jak wlasnie z tymi nasionami jest, co z nich wyrasta
(nie chodzi mi o gatunek), tylko czy faktycznie pozniej sie to utzymuje
przez pare lat, czy nie pada soboie totoj. O! I tyle.

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2003-02-19 12:12:59

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Boguslaw Radzimierski wrote:
> A co Kasiu sie stalo z Twoimi mszycami :-)
taki ciag logiczny: nie ma balkonu -> nie ma roslin -> nie ma mszyc :]
Na razie sa tylko przedziory i ziemiorki (te ostatnie to wlaza wszedzie,
anwet do zarcia i picia sie pchaja i to nawet przez mala ~3-4mm dziurke
w pokrywce to do mojego ulubionego kompotu wleza).

> Tak z ciekawosci jakie to nasionko :-)
Sprawdze, bo nie pamietam dokladnie, ale cos iglastego. I nie nasionko!
Wypraszam soboe, tam bylo AZ 5 nasionek :]

Pozdrawiam,
robal.

konkurs z Plantpressem
Jeszcze raz pnacze na balkon