Byliny na zacienione miejsca

1. Data: 2003-02-17 09:21:04

Temat: Byliny na zacienione miejsca
Od: "Krutka" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w ogrodku takie miejsce, gdzie prawie
wcale nie ma slonca (polnocna sciana domku),
pojawia sie doslownie na chwilke, przed zachodem,
zanim schowa sie za domem sasiada :O
Miejsce jest wymarzone na maly skalniaczek... tylko
co tam posadzic?? Jakie byliny beda dobrze rosly w takim
ciagle zacienionym miejscu.
Pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2003-02-17 09:48:11

Temat: Re: Byliny na zacienione miejsca
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2q9ip$e0a$1@atlantis.news.tpi.pl Krutka
<k...@k...onet.pl> napisał(a):

> co tam posadzic?? Jakie byliny beda dobrze rosly w takim
> ciagle zacienionym miejscu.

Hejka. Przecież odpowiedź na to pytanie można znaleźć w książkach i
czasopismach ogrodniczych.
Doronicum, Hosta, Lamium, Lythrum, Matteuccia, Osmunda, Peltiphyllum,
Pulmonaria, Rodgersia, Saxifraga, Tiarella.
Pozdrawiam słonecznie i mroźnie 1027 hPa

3. Data: 2003-02-17 10:04:06

Temat: Odp: Byliny na zacienione miejsca
Od: "Krutka" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Przecież odpowiedź na to pytanie można znaleźć w książkach i
> czasopismach ogrodniczych.

Pod warunkiem, ze ma sie ksiazki i kupuje czasopisma
niedawno zainteresowalam sie tym tematem... ogrodek skalny
to dopiero pomysl, nie znam sie na tych roslinach, to ma byc
niewielka skarpa, nie wiem, nie stac mnie, zeby w tym celu
zakupowac tony ksiazek i czasopism, dlatego zwracam sie
do znajacych temat, zdaje sie, ze grupa ma za cel pomagac,
moze moje pytanie dla wiekszosci z Was byc smieszne,
trafilam na grupei tymczasem nie mam innej mozliwosci zdobycia informacji

> Doronicum, Hosta, Lamium, Lythrum, Matteuccia, Osmunda, Peltiphyllum,
> Pulmonaria, Rodgersia, Saxifraga, Tiarella.
> Pozdrawiam słonecznie i mroźnie 1027 hPa

Dziekuje za odpowiedz
Czy to sa nazwy uzywane potocznie?? tzn. jesli pokaze taka liste
osobie prowadzacej szkolke, bedzie ona znala te nazwy...
dla mnie brzmia zupelnie obco

Pozdrawiam
Agnieszka

4. Data: 2003-02-17 10:23:01

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krutka <k...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2qc2u$aae$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> moze moje pytanie dla wiekszosci z Was byc smieszne,
> trafilam na grupei tymczasem nie mam innej mozliwosci zdobycia informacji

Można z książek ale można i na grupie się dowiedzieć. Na skalniaczku moższ
posadzić różne skalnice, fiołki, jasnotę, miniaturowe funkie, pierwiosnki,
kokorycze, cyklameny trudniejsze do zdobycia to np ramonda, haberlea,
sangunaria, . Wokół skalniaczka możesz posadzić wyższe byliny np epimedium,
funkie, trójsklepki, barwinek, z cebulowych mogą być psizęby itd. itd .
Jednym słowem jest całe mnóstwo roślin, które preferują cieniste stanowiska.

> [...]
> Czy to sa nazwy uzywane potocznie?? tzn. jesli pokaze taka liste
> osobie prowadzacej szkolke, bedzie ona znala te nazwy...
To są nazwy łacińskie jak trafisz do szkółki bylin to najprawdopodobniej
będą wiedzieli o co chodzi natomiast nie licz na to w centrach ogrodniczych.
Ja pewnego razu w jednym z nich znalazłam nieznaną mi roślinkę skalną( teraz
wiem, że to raoulia ) zapaytałam się, więc sprzedawcy co to za gatunek a on
mi na to "To jest proszę pani SKALNIAK", jak go bardziej przycisnęłam
stwierdził, iż jest to rozchodnik. Zresztą jeśli możesz zrobić zakupy w
porządnej szkółce bylin to oni z pewnościa doradzą ci jakie rośliny nadają
się do cienistych miejsc, a jeżeli kupujesz wysyłkowo to również w ofertach
jest zaznaczone, jakie stanowisko jest odpowiednie dla danego gatunku.
Poszperaj również w archiwum grupy, zdaje się, że już kiedyś była dyskusja
na tem temat. A jeśli masz pytania to pytaj.
Pozdrawiam, Kaśka

5. Data: 2003-02-17 10:51:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2qc2u$aae$1@nemesis.news.tpi.pl Krutka
<k...@k...onet.pl> napisał(a):

> nie stac mnie, zeby w tym celu
> zakupowac tony ksiazek i czasopism,

Kup na początek jedną książkę ;-)

> zdaje sie, ze grupa ma za cel pomagac,

Od profesjonalnej pomocy w zakładaniu ogrodów są specjalistyczne firmy
ogrodnicze.
http://ogrody.agrosan.pl/ - strona grupy pl.rec.ogrody Tu możesz dowiedzieć
się m.in. jakie są cele grupy. :-)

> trafilam na grupei tymczasem nie mam innej mozliwosci zdobycia informacji

Skoro masz dostęp do internetu to próbuj znaleźć potrzebne Ci informacje
w wyszukiwarkach, polecam www.google.com

> Czy to sa nazwy uzywane potocznie??
> dla mnie brzmia zupelnie obco

No właśnie, poszukaj ich polskich nazw w googlach
Pozdrawiam objaśniająco i już pochmurnie Ja...cki

6. Data: 2003-02-17 11:13:05

Temat: Odp: Byliny na zacienione miejsca do Dirko
Od: "Krutka" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://ogrody.agrosan.pl/ - strona grupy pl.rec.ogrody Tu możesz dowiedzieć
> się m.in. jakie są cele grupy. :-)

wiec cytuje:
"Grupa powinna umożliwiać wymianę doświadczeń i służyć zarówno zaawansowanym jak i
początkującym w tworzeniu i przekształcaniu swoic
h ogrodów"

Wiec chyba nie popelnilam bledu, ze wlasnie tutaj zadalam pytania...
Jesli przeszkadzaja Panu posty, takie jak moj prosze po prostu sie nie wypowiadac
jest wiele innych osob, ktore bez zgryzliwosci udziela mi informacji

Pozdrawiam Agnieszka

7. Data: 2003-02-17 11:33:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krutka <k...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2qgc9$5o2$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> Jesli przeszkadzaja Panu posty, takie jak moj prosze po prostu sie nie
wypowiadac > jest wiele innych osob, ktore bez zgryzliwosci udziela mi

Spokojnie Agnieszko ;-)))
Dirko to na codzień całkiem uprzejmy, życzliwy jegomość i ze sporą wiedzą.
:-))))
Siedzi on jednak gdzieś za Bugiem, a tam od czasu do czasu człowiek ma prawo
do chandry, która jakies ujście musi znaleźć...
Przekonany jestem, że jeszcze nie raz skorzystasz z jego światłych doradzeń,
a nawet więcej ...:-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A jak się mają Twoje winorośla??? :-)))
J.

8. Data: 2003-02-17 11:42:43

Temat: Re: Byliny na zacienione miejsca do Dirko
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2qgc9$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl Krutka
<k...@k...onet.pl> napisał(a):

> "Grupa powinna umożliwiać wymianę doświadczeń i służyć zarówno
> zaawansowanym jak i początkującym w tworzeniu i przekształcaniu
>swoic h ogrodów"

Hejka, no proszę, już wiesz gdzie jest archiwum grupy. Mam nadzieję, że
do googli też zajrzysz a może wkrótce kupisz ksiażkę. :-)
Problem polega na tym, że z Twojego pytania nie wynika, iż zrobiłaś
chocby minimalny wysiłek, żeby samodzielnie znaleźć potrzebne byliny.
Wymiana doświadczeń, to nie tylko korzystanie z wiedzy grupy, ale także
dawanie coś od siebie.
Sądzę Agnieszko, że jak to, co napisałem przemyślisz na spokojnie, to
zrozumiesz moją reakcję.
Pozdrawiam mniej zgryźliwie Ja...cki

9. Data: 2003-02-17 11:54:02

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2qhs0$5c0$...@n...news.tpi.pl...

> Pozdrawiam mniej zgryźliwie Ja...cki

No widzisz Agnieszko, ciśnienie na Wyżynie sią poprawia... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2003-02-17 12:07:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2qhid$qid$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> Siedzi on jednak gdzieś za Bugiem, a tam od czasu do czasu
> człowiek ma prawo do chandry, która jakies ujście musi znaleźć...

Hejka. A propos mojej chandry. Na grupie pl.sci.biologia "w temacie"
Rybki i hodowla taka się informacja ukazała:
"Cześć
Co powinienem miec zeby je spokojnie hodowac.Prosze podajcie nazwy roslin i
rybek,filtrow,i plynow.prosze o ceny"

No i jak czytam takiego rozkoszniaka, to zastanawiam się jakie są
granice ludzkiej bezczelności. Ale przecież zawsze się znajdą jakieś
"siostry miłosierdzia", które przygarną każdą zbłąkaną owieczkę :-) po
główce pogłaszczą i dobrotliwie udzielą odpowiedzi, licząc na to, że
delikwent coś zrozumie. A delikwent nawet nie podziękuje, jak to się też na
naszej grupie zdarzało, tylko znika na zawsze.
Pozdrawiam (no właśnie jak?) chyba zdenerwowany Ja...cki

PS. Wszyscy jesteśmy zza Buga, zależy z której strony się patrzy ;-)

Nowa fanka ogrodnictwa
Kto mnie pokieruje [?]
Byliny - siew
Trzy lata :-)))