Kto mnie pokieruje [?]

1. Data: 2003-02-16 18:08:39

Temat: Kto mnie pokieruje [?]
Od: "Mirek SP7JKW" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy post trafia na dobrą grupę, ale wierzę,
że znajdzie się ktoś - kto pokieruje mnie dalej.
--
Postaram się streścić swój problem.
W moim mieście dokonano "przycinki" drzew rosnących przy
chodnikach, na skwerach, między budynkami na osiedlach.
Na adresie: http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_25_03_h.jpg
można zobaczyć "lekko" okaleczone drzewo ale u nas wygląda
to tak, że dosłownie z ziemi wyglądają pnie obcięte na wysokości
od 4 do 6 metrów, niejednokrotnie bez konarów. ZGROZA!!
Zwracałem uwagę administracji RPGM już kilka lat temu,
sygnalizowałem lokalnej TV kablowej i NIC.....dalej jak widzę
prowadzi się "formowanie" i nie było mnie w kraju rok ale po
przyjeździe ręce mi opadły.
Nie ma sensu pisać do lokalnej prasy, lokalnej TV bo tu swój
swojego kryje i nic z takich interwencji nie wynika.
Mam ochotę zgłosić fakt popełnienia przestępstwa i RUSZYĆ
sumienie i kieszenie osób odpowiedzialnych.
ALE:
Obowiązuje ustawa z dnia 16 października 1991 roku
"o ochronie przyrody" [ ze zmianami z 2001 r Dz.U. Nr 99 poz 1079]
gdzie Art.1 - ustawa określa cele, zasady i formy ochrony
przyrody ożywionej i nieożywionej oraz krajobrazu.
Art2.1 - mówi o zachowaniu, właściwym wykorzystaniu oraz odnawianiu
zasobów przyrody i jej składników ( pkt.7 krajobrazu, pkt.8 - zieleni
w miastach i wsiach )

Z jakimi innymi aktami prawnymi mogę się zapoznać abym dysponował
większą wiedzą i udowodnił bezsporny fakt niestosowania się do nich?

Z szacunkiem,
-Mirosław Stefański
s...@i...pl

2. Data: 2003-02-16 18:23:02

Temat: Odp: Kto mnie pokieruje [?]
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mirek SP7JKW <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2ok2q$igl$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
>
> Z jakimi innymi aktami prawnymi mogę się zapoznać abym dysponował
> większą wiedzą i udowodnił bezsporny fakt niestosowania się do nich?

Ja też jestem ciekawa co w takim wypadku trzeba zrobić. Kilka lat temu w
mojej okolicy poprzycinano drzewa rosnące wzdłuż ulicy. Jak na to patrzyłam
to krew mnie zalewała. Powycinano grube konary, zdeformowano te drzewa
okropnie. Dla mnie to był totalny debilizm.
Kaśka

3. Data: 2003-02-16 20:15:52

Temat: Re: Kto mnie pokieruje [?]
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2ok2q$igl$1@nemesis.news.tpi.pl Mirek SP7JKW
<s...@i...pl> napisał(a):
> Nie wiem, czy post trafia na dobrš grupę, ale wierzę,
> że znajdzie się ktoœ - kto pokieruje mnie dalej.

Hejka a probowałeś w wyszukiwarkach szukać np. konserwator przyrody. Oto
co ja znalazłem w googlach:
W przypadku zauważenia niekorzystnych zjawisk w świecie przyrody
(kłusownictwo, nielegalne: połowy, wycinki drzew, pozyskiwanie objętych
ochrona roślin i zwierząt, wypalanie łąk i użytków porolnych jak również
przebywanie w miejscach objętych ochroną rezerwatową bez wymaganego
zezwolenia) lub zaniedbań spowodowanych działalnością człowieka
(zanieczyszczenie gleby, wód, powietrza, nielegalne pozyskiwanie kopalin)
niezwłocznie należy poinformować Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Urzędu Wojewódzkiego lub Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody
Pozdrawiam mroźnie Ja...cki

4. Data: 2003-02-17 05:49:36

Od: "Mirek SP7JKW" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezwłocznie należy poinformować Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
> Urzędu Wojewódzkiego lub Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody
Oczywiście wiem o tym,
poinformowanie Konserwatora Przyrody nie jest dla mnie
optymalnym rozwiązaniem. Sprawa będzie ciągnęła się długo
a konsekwencje będą żadne lub nie takie jakich oczekuję.
Tu muszę sam poznać wszelkie uwarunkowania prawne
abym nie był zaskoczony mętnym tłumaczeniem się osób
odpowiedzialnych za tą głupotę i bezmyślność.

Z szacunkiem,
-Mirosław Stefański

5. Data: 2003-02-17 08:05:31

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek SP7JKW" <s...@i...pl> wrote in

> [...]
> abym nie był zaskoczony mętnym tłumaczeniem się osób
> odpowiedzialnych za tą głupotę i bezmyślność.

To zalezy chyba od konserwatora.
Najczesciej w takiej sytuacji powoluje on niezaleznego bieglego, ktory
ocenia stopien uszkodzenia i szanse regeneracji. Jezeli wyglada to tak, jak
opisales, to beda naliczone kary, a te sa naprawde duze.
Sprobuj sie dwoeidziec w Zieleni Miejskiej, kto wydal te decyzje i jakie
byly dokladne wskazania pielegnacyjne.
Aha - jakie to byly gatunki? Jezeli topola, to sobie od razu odpusc, bo
tutaj nic nie uzyskasz.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Byliny - siew
Trzy lata :-)))