To i ja sie ladnie przywitam :)

1. Data: 2003-02-15 21:12:10

Temat: To i ja sie ladnie przywitam :)
Od: "Adam 'secretkey' Krawczyk" <a...@p...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

W zwiazku z "przejeciem" rodzinnego domu z bardzo zaniedbanym ogrodem,
bede czytal wasza grupe, a od czasu do czasu o cos zapytam,
celem nabycia doswiadczenia, uzyskania porady i natchnienia. :)
Zeby rozwiac niejasnosci - w przejetym domu bywamy w czasie weekendow.
Dom znajduje sie na peryferiach aglomeracji slaskiej a my narazie mieszkamy w Rudzie
Slaskiej.
Ziemia w ogrodzie jest z gatunku ciezkich (il, glina) z bardzo cienka warstwa
prochniczna, zeby nie bylo lekko to
poprzedni opiekunowie domu (dom byl wynajmowany) za namowa jakiegos debila wpadli na
fantastyczny pomysl,
odwodnienia lekko podmoklego ogrodu przez wysypywanie nan popiolow i szlaki z pieca
c.o.
W ogrodzie jest tylko trawa (mocno zachwaszczona) , kilka zdziczalych drzew owocowych
(jablon, grusza, pigwa) i kilka krzakow porzeczki, zdziczala malina wycieta jesienia.
Mam mozliwosc zatrudnienia znajomego rolnika z traktorem i urzadzeniami do prac
ziemnych.

No to czas na dawke pytan :)
Co zrobic z ta hmm ziemia w ogrodzie - myslimy ze nawiezienie ziemi bylo by dobrym
pomyslem ale skad tyle a przedewszystkim za co?
Moze ktos ma pomysl co do tego nawiezienia ziemi?
Jesienia mialem wizje by ow ogrod zaorac ale niestety nie doszlo do skutku.
Co mozna zrobic wczesna wiosna by ziemie jakos podratowac?
Zauwazylem ze pojawil sie w ogrodzie kopiec kreta, nawet nie uwierzycie ale sie
ucieszylem (zaraz mnie zastrzelicie) bo to znak ze jednak cos w tej ziemi zyje.
Myslalem o wpuszczeniu do tego ogrodu stada dzdzownic, wysianiu w tym roku jakiegos
"zielonego nawozu"- facelia, lubin, odkupieniu od was kilku kretow, nornic hmm tylko
co potem? :)

Adam 'secretkey' Krawczyk
www.secretkey.prv.pl
SRS

2. Data: 2003-02-15 21:21:03

Temat: Re: To i ja sie ladnie przywitam :) - male sprostowanko
Od: "Adam 'secretkey' Krawczyk" <a...@p...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Adam 'secretkey' Krawczyk wrote:

> Co zrobic z ta hmm ziemia w ogrodzie - myslimy ze nawiezienie ziemi
> bylo by dobrym pomyslem ale skad tyle a przedewszystkim za co?

Sprostowanie (moze nie za jasno sie wyrazilem).
Nawiezienie czyli przywiezienie z innego miejsca normalniejszej ziemi.

Adam 'secretkey' Krawczyk
www.secretkey.prv.pl
SRS

3. Data: 2003-02-15 22:46:34

Temat: Re: To i ja sie ladnie przywitam :)
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2ma83$nhv$1@nemesis.news.tpi.pl Adam 'secretkey'
Krawczyk <a...@p...pl.nospam> napisał(a):

> W zwiazku z "przejeciem" rodzinnego domu z bardzo zaniedbanym ogrodem,
> bede czytal wasza grupe, a od czasu do czasu o cos zapytam,

Hejka, witaj wśród ogrodników.
Aby powiedzieć coś rozsądnego, to warto by było wiedzieć, co chcesz uprawiać
(jakie rośliny). Jak chcesz mieć grządki warzywne czy kwiatowe, to ziemię
trzeba uprawić (orka, glebogryzarka, kultywator, brony - co tam sąsiad ma).
Dobry pomysł to nawiezienie ziemi, ale lekkiej, piaszczystej lub torfu, żeby
rozluźnić te iły, no i posiać bobik, który potrafi rosnąć w b. ciężkich
glebach.
Natomiast, jak masz zamiar posiadać w swoim ogrodzie trawnik oraz drzewa
i krzewy ozdobne i owocowe, to szkoda się szarpać z ziemią. To co jest kosić
nawet co 5 dni, to zostanie praktycznie sama trawa a kopiąc dołki pod drzewa
i krzewy powinieneś wymienić tylko w nich ziemię na odpowiednie podłoże.
Najwięcej zabawy by było przy sadzeniu różaneczników i wrzosowatych, bo
trzeba dać pod nie całkiem nowe podłoże.
Pomyśl też o kompostowniku, bo ciężkie gleby wymagają dużo nawozów
organicznych.
Pozdrawiam coraz mroźniej Ja...cki

4. Data: 2003-02-15 23:30:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam coraz mroźniej Ja...cki
:((((((
a od kiedy zaczniesz pozdrawiac wiosennie
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2003-02-16 07:52:37

Od: "Adam 'secretkey' Krawczyk" <a...@p...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> ziemię na odpowiednie podłoże. Najwięcej zabawy by było przy
> sadzeniu różaneczników i wrzosowatych, bo trzeba dać pod nie całkiem

:)
A myslalem ze napisalem co tam chce miec - skleroza. :)
Wiec myslimy podzielic ogrod na trzy czesci:
1. Reprezentacyjna - kompozycje z kwiatow, krzewow i z kilka drzew (modrzew).
2. Rekreacyjna - trawnik, altana, grill, kilka krzewow, kwiaty gdzieniegdzie.
3. Przydomowy ogrodek warzywny - zeby i marchewka i jakis owoc byl.

> Pomyśl też o kompostowniku, bo ciężkie gleby
> wymagają dużo nawozów organicznych.

Mamy w planie uruchomienie czegos takiego. :)

Adam 'secretkey' Krawczyk
www.secretkey.prv.pl
SRS

6. Data: 2003-02-16 09:16:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:PGEOJDCAPBDLGOACJIOIOEDJCBAA.smal@supermedia.pl Tadeusz
Smal <s...@s...pl> napisał(a):
> :((((((
> a od kiedy zaczniesz pozdrawiac wiosennie
> ?
> _hehehe

Hejka, może dopiero w marcu, bo dzisiaj mam piękną zimę :-)
Pozdrawiam słonecznie i mroźnie Ja...cki 1029 hPa

7. Data: 2003-02-16 12:00:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Adam 'secretkey' Krawczyk

> [...]
> gdzieniegdzie.
> 3. Przydomowy ogrodek warzywny - zeby i marchewka i jakis owoc byl.

tez jestem poczatkujacy na etapie tworzenia ogrodu
moja rada to jak najwiecej ogladac roznych ogrodow
szukaj ich w pismach ogrodowych
szukaj ich w sieci
:)
stworz tez koncepcje swojego ogrodu
zanim wyjdziesz wiosna ja urzeczywistnic
:)
sa niby programy do projektowania ogrodow
ale jestem rozczarowany ich mozliwosciami
lepsze efekty osiagnalem
i lepiej bawilem sie normalnymi programami graficznymi
PAINTEM. PSP czy Corelem

> Pozdrawiam
> Adam 'secretkey' Krawczyk
:)
zyczac sukcesow i zadowolenia

8. Data: 2003-02-16 12:00:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka, może dopiero w marcu, bo dzisiaj mam piękną zimę :-)
> Pozdrawiam słonecznie i mroźnie Ja...cki 1029 hPa
:((((((((((
a nie da sie wczesniej
ja naprawde mam juz dosc ZIMY
!!!!!!
dzis jej 73 dzien
a ostatnimi laty trwalo to gora ze 40 dni
:((((((((((
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. nie da sie jakos tego "odczynic"
i sprawic by przyszla wiosna
?

9. Data: 2003-02-16 13:39:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:PGEOJDCAPBDLGOACJIOICEEACBAA.smal@supermedia.pl
TadeuszSmal <s...@s...pl> napisał(a):

> ps. nie da sie jakos tego "odczynic"
> i sprawic by przyszla wiosna
> ?

Hejka, a po co, przecież jest tak pięknie ;-) Na wszystko przyjdzie
czas, więcej cierpliwości :-) Teraz jest czas fachowych lektur. Jak się
nudzisz, to może zorganizujesz kulig po wielkopolskich stepach :-)
Pozdrawiam słonecznie i biało Ja...cki

10. Data: 2003-02-16 13:47:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam 'secretkey' Krawczyk" <a...@p...pl.nospam> wrote in message

[...]

Istotnie rewelacja. Myślę, że należałoby zacząć od usunięcia tego
paskudztwa, jeśli tylko się da. Potem przez co najmniej jeden sezon
intensywne nawożenie - wiosną nawozy zielone, jesienią obornik. Potem może
już się coś da zrobić (drenaż, nawiezienie lepszej ziemi). Jeśli drzewa są
zdziczałe, to poprzycinać, porzeczki też są do odratowania.

Swoją drogą, te domorosłe sposoby...ostatnio spotkałam sąsiadkę, która mnie
przekonywała, że hortensje wymagają nawiezienia żelazem. W forie opiłków
żelazowych. Nawet nie próbowałam dyskutować, bo i po co.
Ale szlakę i żużel Adamie usuń koniecznie, obrzydliwe i lekko radioaktywne.
Wprawdzie p. Radziul poleca wypłukaną szlakę do budowy skalniaków, ale jakoś
nigdy się na to nie zdobyłam, pomimo pieca co węglowego.

Pozdrawiam, Basia.

Witam ogrodników
^^ SPAM ^^ kosiarkę samobieżną/miniciągni k kupi
Apel
Re: Odp: Odp: Odp: pnącze na dom
Re: Re: pnącze na dom