Odp: Byliny na zacienione miejsca

From: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Byliny na zacienione miejsca
Date: Mon, 17 Feb 2003 11:23:01 +0100

Użytkownik Krutka <k...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2qc2u$aae$...@n...news.tpi.pl...

> Pod warunkiem, ze ma sie ksiazki i kupuje czasopisma
> niedawno zainteresowalam sie tym tematem... ogrodek skalny
> to dopiero pomysl, nie znam sie na tych roslinach, to ma byc
> niewielka skarpa, nie wiem, nie stac mnie, zeby w tym celu
> zakupowac tony ksiazek i czasopism, dlatego zwracam sie
> do znajacych temat, zdaje sie, ze grupa ma za cel pomagac,
> moze moje pytanie dla wiekszosci z Was byc smieszne,
> trafilam na grupei tymczasem nie mam innej mozliwosci zdobycia informacji

Można z książek ale można i na grupie się dowiedzieć. Na skalniaczku moższ
posadzić różne skalnice, fiołki, jasnotę, miniaturowe funkie, pierwiosnki,
kokorycze, cyklameny trudniejsze do zdobycia to np ramonda, haberlea,
sangunaria, . Wokół skalniaczka możesz posadzić wyższe byliny np epimedium,
funkie, trójsklepki, barwinek, z cebulowych mogą być psizęby itd. itd .
Jednym słowem jest całe mnóstwo roślin, które preferują cieniste stanowiska.

Peltiphyllum,

> Dziekuje za odpowiedz
> Czy to sa nazwy uzywane potocznie?? tzn. jesli pokaze taka liste
> osobie prowadzacej szkolke, bedzie ona znala te nazwy...
> dla mnie brzmia zupelnie obco
To są nazwy łacińskie jak trafisz do szkółki bylin to najprawdopodobniej
będą wiedzieli o co chodzi natomiast nie licz na to w centrach ogrodniczych.
Ja pewnego razu w jednym z nich znalazłam nieznaną mi roślinkę skalną( teraz
wiem, że to raoulia ) zapaytałam się, więc sprzedawcy co to za gatunek a on
mi na to "To jest proszę pani SKALNIAK", jak go bardziej przycisnęłam
stwierdził, iż jest to rozchodnik. Zresztą jeśli możesz zrobić zakupy w
porządnej szkółce bylin to oni z pewnościa doradzą ci jakie rośliny nadają
się do cienistych miejsc, a jeżeli kupujesz wysyłkowo to również w ofertach
jest zaznaczone, jakie stanowisko jest odpowiednie dla danego gatunku.
Poszperaj również w archiwum grupy, zdaje się, że już kiedyś była dyskusja
na tem temat. A jeśli masz pytania to pytaj.
Pozdrawiam, Kaśka