Re: Borelia - pilne!

Data: 2005-09-15 07:05:06
Temat: Re: Borelia - pilne!
Od: Alicja Włodarz <alicja_w@USUNTOalicja_w.autograf.pl>

W artykule <dg9set$6ie$1@nemesis.news.tpi.pl>
dip napisal(a):

> Witam
>
> Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co oznacza wynik badania borrelia
> burgdorferi IgG i IgM ? IgG ujemny, a IgM dodatni....będę bardzo
> zobowiązany....

Wynik dodatni IgM świadczy o aktywnie toczącej sie chorobie.
Jakie badanie robiłeś? Jeśli ELISA, to potwierdź Western Blotem
(trochę pisałam o nim w innym wątku).

Jeśli pamietasz kleszcza i rumień, lub masz objawy kliniczne boreliozy
(najczęstsze to: "reumatyczne" bole stawów, palpitacje serca,
nerwice/stany lękowe/depresje, martwica skóry), to nie trzeba
potwierdzać, tylko szukać dobrego lekarza. Jeśli pamiętasz tylko
kleszcza to też może być potwierdzeniem (rumień pokleszczowy nie
występuje u wszystkich zakażonych, a czasem można go nie zauważyć).

Polecam stronę:
www.borelioza.tivi.pl/news.php
i dokładną lekturę forum:
http://forum.gazeta.pl.forum/71,1.html?f=26140