Borowka Amerykanska

1. Data: 2008-06-11 13:45:39

Temat: Borowka Amerykanska
Od: sq6miz@.op.pl szukaj wiadomości tego autora

Jaka kore stosowac pod borowke amerykanska, swierza czy
przekompostowana?

Zbigniew

2. Data: 2008-06-12 07:07:19

Temat: Re: Borowka Amerykanska
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<sq6miz@.op.pl> wrote ...
> Jaka kore stosowac pod borowke amerykanska, swierza czy
> przekompostowana?

Generalnie zawsze jest bezpieczniej przekompostowana i szybciej
"zadziala", ale nie wiem czy to az tak bardzo istotne :)
pzdr,
A.

3. Data: 2008-06-12 13:09:17

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

sq6miz@.op.pl pisze:
> Jaka kore stosowac pod borowke amerykanska, swierza czy
> przekompostowana?

Najważniejsze przy borówce kanadyjskiej utrzymać kwasowość gleby, ja
podlewam krzaczki roztworem siarczanu amonu ( chyba tak to sie nazywa)
kilka razy w roku, a pod krzaki wysypałem igliwie i ściółkę z lasu
sosnowego oraz szyszki z okolicznych iglaków - lepsze od samej kory.
Dzięki temu od 7 lat z 5 dorodnych krzaków zbieram pełnymi koszykami
borówki. Nie idzie tego przejeść na surowo, aż trzeba zaprawy robić :)
Generalnie borówka kanadyjska to wspaniała roślina :)

STranger

4. Data: 2008-06-12 13:11:27

Od: "Borato" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <p...@i...uk> napisał w wiadomości
> [...]
> borówki. Nie idzie tego przejeść na surowo, aż trzeba zaprawy robić :)
> Generalnie borówka kanadyjska to wspaniała roślina :) pozdrawiam
Witam.
Jest jeden duzy minus borówki,wino cholernie długo pracuje ;-)
Borato

5. Data: 2008-06-12 13:27:46

Od: Crimson <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

siarczanu amonu ( chyba tak to sie nazywa)

skąd to bierzesz ?

6. Data: 2008-06-12 16:38:58

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

Crimson pisze:

> siarczanu amonu ( chyba tak to sie nazywa)
>
> skąd to bierzesz ?

Z jakiegoś sklepu rolniczego, to z kategorii nawozów rolniczych jest.
Z 8 lat temu kupiłem tego duży worek 25 kg bo tak mi doradził pewien
stary i mądry ogrodnik. :) Worek mały ale ciężki bo to krystaliczną
postać ma.
Bardzo powoli się zużywa, bo tego się bardzo mało bierze na wiadro wody
więc jeszcze większość mi zostało. Wydaje się nie ulegać procesowi
starzenia, tylko lubi się zbrylać jak cukier i sól.

To coś w ten deseń:
http://www.zapulawy.pl/index1.php?dzial=12&lang=PL&n
ode=176&doc=1000333

STranger

7. Data: 2008-06-12 16:42:51

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

Borato pisze:
> Jest jeden duzy minus borówki,wino cholernie długo pracuje ;-)

wow, gratulacje :)
jeszcze nie piłem wina borówkowego..., ale podejrzewam, że ciekawy smak
musi mieć.

STranger

8. Data: 2008-06-16 06:25:52

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson pisze:

> siarczanu amonu ( chyba tak to sie nazywa)
>
> skąd to bierzesz ?

W Castoramie w 2-kilogramowych opakowaniach bez problemu.
Stosuję garść (dłoń damska) na konewkę wody 1 x na dwa miesiące.
Rzeczywiście borówka obsypana korą i owocami.
michalina

9. Data: 2008-06-16 10:17:44

Od: Crimson <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina pisze:

> W Castoramie w 2-kilogramowych opakowaniach bez problemu.
> Stosuję garść (dłoń damska) na konewkę wody 1 x na dwa miesiące.
> Rzeczywiście borówka obsypana korą i owocami.

W typowym ogrogniczym siarczan amonu kupiłem 5 kg za 12 zł.
Boróweczki już podlane ;)

śliwka
Winorośle.
rok mszyc