Brak pomysłu na obiad wegetariański

1. Data: 2004-10-12 09:14:39

Temat: Brak pomysłu na obiad wegetariański
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Cierpię na brak pomysłów na obiad. Może ktoś z grupowiczów podpowie mi coś
prostego. Wczoraj były naleśniki z kurkami, dzisiaj planowałam naleśniki z
jabłkami, ale jakoś tak monotonnie mi się wydaje. Będę wdzięczna za
nieskomplikowane pomysły.

Anna S.

1. Data: 2004-10-12 09:48:00

Temat: Re: Brak pomysłu na obiad wegetariański
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prostego. Wczoraj były naleśniki z kurkami, dzisiaj planowałam naleśniki z
> jabłkami, ale jakoś tak monotonnie mi się wydaje. Będę wdzięczna za

Zrób jakąś zapiekankę warzywną z ziemniakami, pomidorami, serem, cebulką,
pieczarkami i co tam jeszcze lubisz. Albo brokuły pod beszamelem zapiekane -
wyborne danie, moje ulubione, ale ja robię z szynką albo boczkiem, nie po
wegetariańsku.
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-10-12 10:07:03

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostego. Wczoraj były naleśniki z kurkami, dzisiaj planowałam naleśniki z
> jabłkami, ale jakoś tak monotonnie mi się wydaje. Będę wdzięczna za

Witam!
Propozycji jest mnóstwo tym bardziej, że jeszcze jest ogromny wybór warzyw i
owoców:
- falafel
- duszone warzywa (np. cukinia, pomidory, papryka, cebula) + np. ryż,
- pieczone ziemniaki
- wszelkiego rodzaju kotlety warzywne: ziemniaczane, kalafiorowe, fasolowe,
sojowe
- kotlety z ryżu, kaszy gryczanej
- racuchy z owocami (np. z jabłkami)
- wszelkie odmiany makaronu z warzywami, serem, podpiekany, zapiekany czy
podsmażony
-knedle, kopytka, leniwe, pierogi
- pizza
No i chyba mi się na razie pomysły skończyły. :-)
Pozdrawiam i życzę smacznego!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-10-12 10:13:56

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie mam nic do powiedzenia w bieżącym temacie, zatem podzielę się
z Tobą Medea, spowodowaną tym faktem frustracją:
> Albo brokuły pod beszamelem zapiekane -
> wyborne danie, moje ulubione

Warto dodać ziemniaki w plasterkach (lekko podgotowane) a na górę górę
sera:-)
W knajpce obok podają to z piekarnika na stylowej żeliwnej patelni - mniam,
mniam.

puchaty

1. Data: 2004-10-12 10:24:47

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierogi ruskie
Omlet z warzywami
Barszcz z uszkami (barszcz na wywarze z warzyw, uszka z nadzieniem z
pieczarek z cebulą)
placki ziemniaczane
warzywa pod beszamelem
goląbki z nadzieniem z kaszy gryczanej i twarogu

--
KingAM

"Nic nie dzieje się bez nas.
Nawet sny śnią się z naszym udzialem"
*danuta*stenka*odwiedź*mnie*we*śnie

1. Data: 2004-10-12 10:32:53

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostego. Wczoraj były naleśniki z kurkami, dzisiaj planowałam naleśniki z
> jabłkami, ale jakoś tak monotonnie mi się wydaje. Będę wdzięczna za

Ee, czemu monotonne, zrób jeszcze naleśniki z serem. :)))

Sowa

- tarta z porami
- tortilla z pomidorami
- makaron z sosem pomidorowym, albo z sosem maślano-śmietanowym z krojonymi
warzywami i do tego dużo sałaty
- kotlety z fasoli, ziemniaki, surówki
- pierogi z kapustą i barszcz
- pieczarki faszerowane, smażone z "rizotto" ryż, warzywa, czarna fasolka z
curry + jakieś warzywa na sałatkę
- zupa pomidorowa toskańska a na drugie kolby kukurydzy
- zupa fasolowa
- zupa grochowa
- zupa warzywna, kalafiorowa itp.
- warzywa duszone na maśle z koperkiem i kotleciki z grochu
- a może by tak coś z tofu - ale nie wiem bo nie jadam soi
- tagiatelle ze szpinakiem, fetą i suszonymi pomidorami z oliwy
- samosy
- makaron z pesto i furą parmezanu

A najlepiej zajrzeć tutaj: http://puszkkka.spinacz.pl/

Sowa

1. Data: 2004-10-12 10:43:41

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostego. Wczoraj były naleśniki z kurkami, dzisiaj planowałam naleśniki z
> jabłkami, ale jakoś tak monotonnie mi się wydaje. Będę wdzięczna za

Ostatni hit u nas:
Zapiekanka ziemniaczano- porowa
kg ziemniaków, 2 większe pory, główka czosnku (można pominąć), sól, pieprz,
koperek ( z pół pęczka) ewentualnie inne ulubione przyprawy, duży kubek
śmietany 18%.
Śmietanę postawić w garnku na małym ogniu. Ziemniaki pokroić w niezbyt
cienkie plasterki, podsmażyć na patelni, wrzucić do śmietany. Pory pokrojone
w skośne (też nie za małe) kawałki podsmażyć, dodać do ziemniaków, czosnek w
plasterki lekko zrumienić- dodać do warzyw. Całość przyprawić, dodać
posiekany koperek, wrzucić do nasmarowanego tłuszczem naczynia i zapiec w
nagrzanym piekarniku.
Polecam, bo smaczna, dziś znowu robię :-)

Na obiad lubię też kapustę kiszoną zasmażaną. To już mocno nieskomplkowane
:-). Kapustę (dość sporo jej powinno być) odsączyć na sitku, pokroić żeby
nie było długich farfocli i wrzucić na rozgrzany tłuszcz na patelni. Smaży
się dość długo, aż zbrązowieje, coraz mieszając. Nic więcej nie trzeba. Do
tego ziemniaki tłuczone z koperkiem i pomidory z cebulą, lub jarzynka z
buraków, pycha :-)

Kotlety z ryżem i kapustą
http://glinki.com/?l=frwttt

Poza tym, może fasolka szparagowa zasmażana z bułką lub tak właśnie
potraktowany kalafior, brokuły.

Asieńka P.

1. Data: 2004-10-12 10:55:24

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> - a może by tak coś z tofu - ale nie wiem bo nie jadam soi

O właśnie tofu, przypomniałam sobie smaczne danko:
Kostka tofu (może być wędzone lub zwykłe i tak będzie marynowane), kawałek
brokuła, cebula, czosnek, garść kukurydzy, sos sojowy, majeranek, sól,
pieprz, śmietana (niekoniecznie)
Tofu pokroić w równej wielkości kawałki, przygotować marynatę: kilka łyżek
sosu sojowego wymieszać z majerankiem, zalać tym tofu, wymieszać i wstawić
na jakiś czas do lodówki.
Brokuła obgotować w osolonej wodzie, odsączyć, drobno posiekać, lub
zmiksować nawet.
Cebulę pokroić, usmażyć na patelni, dodać brokuły, chwilę traktować razem,
na koniec dodać drobno posiekany czosnek, kukurydzę, przyprawić, ewentualnie
dodać śmietanę.
Kostki tofu usmażyć na złoto na rozgrzanym tłuszczu, osączyć na papierowym
ręczniku.
Do tego mogą być ziemniaki, ryż lub ulubiona kasza.

Asieńka P.

1. Data: 2004-10-12 11:35:00

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięku wszystkim za pomysły. Zrobię chyba zapiekankę :)

Pozdrawiam,
Anna S.

1. Data: 2004-10-12 14:34:39

Od: monika <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ta zapienka to moze ta sama co w Vedze we wroclawiu?

jak dlugo sie ja zapieka? ziemniaki maja byc surowe?

pozdrawiam
monka

Przetwory z Antonówek
Co na imprezę z cudzoziemcami?