Brodawka dziwna

1. Data: 2004-09-27 07:46:18

Temat: Brodawka dziwna
Od: "Rodi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Przypuszczam, że problem był poruszany na grupie wielokrotnie, ale nie udało
mi się nic odnaleźć w archiwum gdyż nie wiem dokładnie czego szukać.

Chodzi mi mianowicie o takie brodawki pojawiające się na skórze (szyja,
brzuch) które się powiększają i wyglądają jak takie przyczepione kuleczki do
skóry. Nie mam pojęcia jak to się nazywa i co z tym należy robić
(dermatolog, onkolog)?

2. Data: 2004-09-27 10:11:00

Temat: Re: Brodawka dziwna
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (dermatolog, onkolog)?

Dermatolog albo onkolog - bez różnicy. Można to usunąc, ale czasem nawraca.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-27 10:19:34

Od: "Rodi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości

> Dermatolog albo onkolog - bez różnicy. Można to usunąc, ale czasem
nawraca.

> Pozdrawiam
> Piotr

A czy TO może się uzłośliwić. Co w przypadku przypadkowego zranienia tego
miejsca lub promieni słonecznych?

Rodi

4. Data: 2004-09-27 10:37:52

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tendencja do złośliwienia zależy od konkretnego typu tej zmiany. Generalnie
jest to możliwe. Przewlekłe podrażnienie i nasłonecznienie tego miejsca może
zwiększać ryzyko zezłośliwienia, jak również nawrotu. Jeszcze raz powtarzam,
że to zależy od typu zmiany. Niektóre złośliwieją często, niektóre nigdy.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2004-09-27 10:56:15

Od: "Rodi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powtarzam,
> że to zależy od typu zmiany. Niektóre złośliwieją często, niektóre nigdy.

Dziękuję za pomoc

Rodi

6. Data: 2004-09-27 11:31:04

Od: "adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzuch) które się powiększają i wyglądają jak takie przyczepione kuleczki do
> skóry. Nie mam pojęcia jak to się nazywa i co z tym należy robić

a ja mam jedną małą na dole pleców i nie umie tego urwac bo to się naciąga, kto
wie jak sie tego pozbyć ?

7. Data: 2004-09-27 11:44:04

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Dermatolog albo onkolog - bez różnicy.

jest pewna istotna różnica - na wizytę u onkologa krócej się czeka. Do
dermatologów bywają kolejki na 2, 3 miesiące. W poradnii onkologicznej
bywa, że jest się przyjętym "od ręki".
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

8. Data: 2004-09-27 11:56:59

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem na myśli wyłącznie wpływ na jakość merytoryczną porady.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2004-09-27 12:00:20

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Miałem na myśli wyłącznie wpływ na jakość merytoryczną porady.

No i dobrze :). Ale warto też uwzględnić IMO pewne nasze realia, bo
często bywa niestety tak, że pacjent rezygnuje z konsultacji, bo okres
oczekiwana na wizytę jest zbyt długi.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

10. Data: 2004-09-28 08:53:21

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do takich zmian to się jakoś tak nazywa, że kojarzy się z nicią
(włókniak?) :). Moja pani dermatolog powiedziała, że one akurat raczej nie
złośliwieją, ale że mi przeszkadzały (na plecach, jak mialam rozpuszczone
włosy, to się wplątywały i bolało), to poszłam do chirurga i się ich
pozbyłam. Pani dermatolog zaleciła mi wizyty co kilka miesięcy, żeby
sprawdzać, czy nie mam jakichś zmian barwnikowych z tendencją do
złośliwienia. Na brzuchu miałam takie płaskie znamię z delikatną czerwoną
obwódką. Poradzono mi, żeby lepiej wyciąć i zbadać. Na szczęście okazało
się, że to tylko znamię barwnikowe. Ale radzę samemu nie wycinać. Lepiej się
udać do chirurga-onkologa, on to zrobi szybko, profesjonalnie i zostanie
tylko mały ślad lub wcale.

Maja

Odczulanie
poprawa stanu przed... śmiercią