Brykiet drzewny do kominka

21. Data: 2009-03-06 18:43:52

Temat: Re: Brykiet drzewny do kominka lub dąb czerwony,-?
Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Róznice miedzy mp a m3 to my akurat znamy.Warto pisać precyzyjnie, bo
> powstają takie rozdżwieki i nadzieje.. U mnie m3 dębiny,buka i grabu(de
> facto jest tylko dębina) w klasie S2a kosztuje 195złotych BRUTTO. Cena
musi
> byc tez podawana jednolita, bo na S2a Vat 22% , a na S4a nizszy -
> 7%. "PRAWIE" robi tu sporą róznicę... Marex

korekta cenowa ~~z ostatniej chwili.Decyzja Nadlesniczego cena w klasie
Dębiny ,Buka i Grabu została parę dni temu o b n i ż o n a ze 195zł/m3
Brutto - do 174zł/m3. Od razu wiecej chętnych dzisiaj w lesniczówce. Sam
przed paroma dniami zdecydowalem sie na zakup dęba czerwonego.Potem
usłyszałem od jednego z lesniczych, że ten gatunek marnie raczej nadaje się
do palenia w kominkach... Popadlem w konsternację, Pytajac lesników, raczej
przeqważala opinia, że dąb czerwony dobrze nadaje sie do palenia podobnie
jak i dąb rodzimy. Czy ktoś z Was palił juz w kominku tym czerwonym
dębem.Czy są jakieś gorsze cechy w stosunku do deba rodzimego ??
Pozdrawiam Marex

22. Data: 2009-03-09 09:27:07

Temat: Re: Brykiet drzewny do kominka
Od: "JarekM" <j.mielczarek@[ciach]promac.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ja mam nieco inne doświadczenia - zwykle rozpalam drobnym drewnem,
bo brykiet trudno jest rozpalić tak, aby szybko uzyskać żar i nagrzać
kominek.
Dopiero kiedy wszystko jest już gorące dodaję co pewien czas po kawałku
brykietu
aby podtrzymać grzanie.

Parę miesięcy temu liczyłem sobie koszty drweno vs. brykiet w opraciu o
wartośc opałową
i ceny od lokalnych dostawców. Wyszło mi że koszt zł/GJ był dla brykietu
nieco wyższy (ok.28zł),
niż dla brzozy/buku (ok. 26zł) - jak widać różnica niewielka i to przy
założeniu wilgotnosci
drewna 25%. W praktyce niewielu z nas ma możliwośc uzyskania takich warunków
przechowywania.

Zalety brykietu według mnie:
- łatwośc przechowywyania (zwykle foremne pakunki zafoliowane)
- brak konieczności przygotowania do użycia (rąbanie, suszenie itp).
- mało popiołu
- mniej brudzi się szyba (fakt, że drewno mam często wilgotnawe)

Podstawowe wady:
- widok palącego się polana i słuchanie trzasku drewna w kominku jest często
równie wazny, jak
samo ciepło z kominka.
- brykiet bardzo słabo się rozpala

pozdrawiam
Jarek

23. Data: 2009-03-13 09:26:50

Od: "JarekM" <j.mielczarek@[ciach]promac.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości
>W jakich cenach w okolicach Warszawy (najlepiej Zachodniej - Bemowo <->
>Ożarów Mazowiecki) dostanę drewno opałowe do kominka?
> Na co zwrócić uwagę, czego się wystrzegać, jakie są plusy i minusy
> poszczególnych gatunków (koszty, wartość energetyczna, długość suszenia
> itp.)?

O cenach w okolicach W-wy nie ma pojęcia - poszukaj ogłoszeń w sieci,
proponuję zacząć
od Allegro (hasło: drewno kominkowe).

Co do informacjo o drewnie - znowu odysłam do sieci, jest sporo stron na ten
temat np. taka: http://www.paliwadrzewne.pl/

pozdrawiam
Jarek

Lodówka do zabudowy
Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
odbiornik tv zamocowany na scianie
Zmywarka: polowa zaladunku, szybki program
wypełnianie szczelin